• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt se sitten sattu omalle kohdalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Michelle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lämmin kesän alku- ilta, pyörä nätisti kaupungissa parkissa ja sitten kohdalle osuu pikku kriminaali joka on niiin vihainen maailmalle. Potkii siinä kadun varressa olevien autojen peilit p*skaksi ja viimeiseksi sitten pyörän nurin.
Onneksi läheisen juottolan poke on tapauksen nähnyt ja poliisi saa sen verran hyvät tuntomerkit, että tämä pikku (14v.) piltti on piakkoin poliisilaitoksella josta äiti sitten kullannuppunsa kävi hakemassa.
Promilleja 1,68 ja syy: "Mä olin vaan vihainen jollekkin".

Nyt minäkin olen vihainen  
veryangry.gif

Just joo.. Säästyikös kawa pelkillä naarmuilla, vai menikö pahemmin? Poitsun viikkorahat ulosottoon prkl
mad.gif

Voi jösses! Toivottavasti pyörä ei mennyt pahaan kuntoon. Kaikki naarmuuntuneet ja rikkoontuneet osat vain sitten vaihtoon ja lasku pojan äipälle.
Toivottavasti joku on nyt sitten vähän vihainen poikaisellekin
tounge.gif

Pennulle kunnolla tukkapöllyä - ai niin, nykyäänhän saa vaan silittää ja kehua.

Lämmin kesän alku- ilta, pyörä nätisti kaupungissa parkissa ja sitten kohdalle osuu pikku kriminaali joka on niiin vihainen maailmalle. Potkii siinä kadun varressa olevien autojen peilit p*skaksi ja viimeiseksi sitten pyörän nurin.
Onneksi läheisen juottolan poke on tapauksen nähnyt ja poliisi saa sen verran hyvät tuntomerkit, että tämä pikku (14v.) piltti on piakkoin poliisilaitoksella josta äiti sitten kullannuppunsa kävi hakemassa.
Promilleja 1,68 ja syy: "Mä olin vaan vihainen jollekkin".

Nyt minäkin olen vihainen
veryangry.gif
Ei muuta kuin natiaista turpaan ja kunnolla.

confused_orig.gif
Se on vain semmoista että kun noi tuholaiset ei ole viittätoista niin mitään ei käytännossä voi tehdä. Tietenkin kun syys pimeät joskus tulee niin läimii pimeässä avokämmenellä poskiin hiemän punotusta.

Ilkivaltavakuutus korvaa, sitä varten kai niitä vakuutusyhtiön ryöstö-hintoja on tullut maksettua. Eniten harmittaa et parhaat ajokelit meneillään ja pyörä menee pajalle. Ja tääkin päivä menny setviessä ko. asiaan liittyviä juttuja.

Uusi jalkatappi, peili, äänenvaimennin ja jotain ohjaustangon päitä ym. nippeleitä, maalaus (katteet ehjät) ja teippaus.. korjaus arvio n. 1400 e.

Pojan äiti on kyllä hoitanut osuutensa fiksusti, oli kuulemma eka kerta kun teki pahojaan ja heti repäisi kunnolla.
Poika pistetään lehtiä jakamaan ja maksamaan töppinsä.
Nostan hattua siitä, usein vanhemmat vaan kohauttelee olkapäitään ja on välinpitämättömiä.

Joo, sitä vaan, että käsitykseni mukaan vaikka alle 15- vuotias ei ole RIKOSOIKEUDELLISESTI VASTUUSSA tekemisistään, niin kyllä hänellä kuitenkin KORVAUSVASTUU asiassa on... eli ei se siitä ihan noin vain pakoon pääse. Sakkoa ilkivallasta se ei tule saamaan, mutta kyllä auton omistajilla ja sulla on oikeus saada korvausta nullin aiheuttamista vahingoista.

Mielipahaan ei vaan yleensä auta mikään....

Tommonen 14vee natiaisen vaikka sais kiinni itse teosta ja ottais vähän kovemmin kiinni niin vanhemmat syyttävät pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta eli kannattaa tarkkaan harkita noitten kanssa. Mutta vois olla jos jonkun natiaisen saisin kiinni harrastepeliä potkimasta, ei kun lykkäis pikkupoitsun maahan ja vajaa satakiloa istumaan päälle niin eiköhän se rauhottuis, vois tulla siitä kuitenkin syyte joltain selkärangattomilta vanhemmilta.

Ei tässä ainakaan oo mitään ongelmaa, sälli on tunnistettu/tunnustanut, äiti maksaa. Omavastuu osuus (150e) piti saada äidiltä suoraan ja hän maksoi sen mutisematta, vakuutusyhtiö maksaa mulle (=korjaamolle) ja lähettää laskun äidille. Niin se homma etenee.
wink.gif

Vakuutusyhtiö on jo antanut luvan osien tilaamiseen ja mopon korjauttamiseen. Mikä tässä nyt enää vois mättää  
smile_org.gif

Enkä missään vaiheessa ole ollut viemässä natiaista saunan taakse  
talktohand.gif
biggrin.gif

Back