• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ns. maailmankirjat sekaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaipa tuollaista voi mille tahansa sähköiselle vempeleelle sattua. Eilenkin prätkätunnilla mun opettaja mittasi mun nopeudeksi stop & go -käsittelytehtävässä yli 120 km/h, vaikka en mä tainnut IHAN niin kovaa mennä.  
biggrin.gif

Niin en tiiä onko poliisin luottaminen eri asia ku tutkaan luottaminen
nixweiss.gif
Mielestäni ko. jutussa poliisi toimi luotettavasti ku perui sakon huomattuaan myöhemmin, että laitteissa hässäkkää...

No perskeles, itse en päässyt lehteen asti kun toissa vuonna moottoritiellä jäätelökauppias pysäytti ja kertoi vauhtia olleen yli 160km/h. Kiistin tämän ja hetken keskusteluiden jälkeen jätti lapun kirjoittamatta ja sanoi vievänsä tutkan kalibrointiin. Että kyllä näitä sattuu....

Poliisi myöntää että tutka voi näyttää väärin http://www.karjalainen.fi/Karjala....37.html
Onko poliisiinkaan enää luottamista, itse myönsivät oman virheen...
Turhaa oikovat jos kuski ei sakotettaessa kiistänyt nopeutta. Hänhän tuolloin itse myönsi tehneensä rikoksen ja tällöin poliisin velvollisuus on vaatia syyttäjää rankaisemaan kuljettajaa.

Tietysti jos kuljettaja kiisti asian, niin sitten voi tuollaista harkita, mutta olisi nyt kannattanut ainakin pitää kortti pois kuukauden verran sillä aikaa kun "asiaa tutkitaan", niin olis opetettu vähän kiistäjää kuka täällä teiden herra on.

No positiivista että muunlaisiakin, kuin ylläolevan kaltaisia poliiseja on olemassa. Ehkä se nuorempi porukka on erilaista.

Pitäkääs tuo linkki tallessa mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Tässä on dokumentoitua evidenssiä siitä, että ammatikseen liikennettä valvovan poliisinkin silmämääräinen arvio on niin karkea, että jopa 50 % virhe saattaa mennä läpi huomaamatta.

Poliisista siis hieman yli 80 km/h on täytynyt sillä hetkellä näyttää 122 km/h nopeudelta. Ei kai hän muuten olisi sakkoa kirjoittanut, vaan lähtenyt saman tien tutkan kalibrointiin. Vaan kun hänen mielestään 85 näytti samalta kuin 122...

Poliisista siis hieman yli 80 km/h on täytynyt sillä hetkellä näyttää 122 km/h nopeudelta. Ei kai hän muuten olisi sakkoa kirjoittanut, vaan lähtenyt saman tien tutkan kalibrointiin. Vaan kun hänen mielestään 85 näytti samalta kuin 122...
Olisikoha kyseessä ollut mahdollisesti nuorempi konstaapeli?
tarpeeksi paljon kun on tien päällä työkseen niin pystyy kyllä kohtuullisen hyvin hahmottamaan jo noin suuren eron silmämääräisesti. Alle 20Km/h nopeuseroja ei pysty niin helposti erottamaan, mutta kun nopeusero on reilu muuhun liikenteeseen verrattuna niin sen kyllä pystyy jo silmämääräisestikin helpommin erottamaan.

Back