• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nolan X-Lite 901 kyparan liikkuva sisaetuosa

Elikka kysymys koskee kyseista kyparaa. Sen sisalla etuosassa oleva pehmea muoviosa liikkuu sentin ylos- ja alaspain, kun sita kadella liikuttaa.

Ongelma tulee esille jatkuvasti, koska alatuulisuoja irtoaa, kun osa liikkuu. Tuulisuojan kiinnitys menee juuri taman liikkuvan osan ja kyparan rungon valiin.

Onko taman normaalia vai onko kyparassa jokin vika? Tata ei muistaakseni ole tapahtunut, kun kypara oli uusi, vaikkakin nytkin on vain puoli vuotta vanha.

Itselläni ei ainakaan vielä moista ongelmaa ole ollut, mutta kypäräkin on vain pariviikkoa ajettu. Pistä liimaa? Ei köhän se sillä korjaannu.

Olisin kyllä erittäin varovainen kypärän liimaamisen kanssa
omg.gif

Useat liimat nimittäin sulattavat kypärän "sisäkuorta".

Onko ko. osa tarkoitettu irroitettavaksi esim. pesua varten? Jos on niin ota varovasti irti ja tarkasta sen kiinnitys.

Koeta näin. Nosta sormella kypärän alareunaa kiertävää kaulusta. Paina mainitsemasi etuosa tiiviisti ulkokuorta vasten. Päästä kaulus vapaaksi, jonka näin pitäisi puristaa etukappale paikoilleen.

Alatuulisuoja oli ollut alunperin huonosti paikallaan ja nyt sen paremmin laitoin. Nyt se ei enaa paase irtoamaan niin helposti, mutta silti liikkuva osa ihmetyttaa.

Ei se liikkuva osa ole kylla mielestani tarkoitettu irrotettavaksi. Kevyesti asken viela yritin sita irrottaa, mutta ei irtoa ainakaan kevyella kadella.

Pitanee huomenna menna kyselemaan myyjaliikkeesta, mita tehdaan asian kanssa.

sad_orig.gif
Harmi valmistusvialta vaikuttaa, kuitenkin 5 vuoden takuu, siispä
kauppaan kyselemään syntyjä syviä. Mä ku olen kerinny kehua kypärän hyvyyttä. Hyvä se onkin.
biggrin.gif
Meidän perheessä näitä löytyy kaksin kappalein kummasakaan ei heilu.

sad_orig.gif
Harmi valmistusvialta vaikuttaa, kuitenkin 5 vuoden takuu, siispä
kauppaan kyselemään syntyjä syviä. Mä ku olen kerinny kehua kypärän hyvyyttä. Hyvä se onkin.
biggrin.gif
Meidän perheessä näitä löytyy kaksin kappalein kummasakaan ei heilu.
Okay, nyt kylla vaikuttaa, etta tassa on todella valmistusvika. Huomenna marssin kauppaan asti ja katsotaan, mita myyja sanoo.

Muistaakseni tassa mallissa on vain 1 vuoden takuu. Uudemmissa malleissa 5 vuoden, mutta ei hataa, silla ei tallakaan ole ikaa kuin puoli vuotta.

Back