• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nevercold

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heikki57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on joku liivi, en muista mallia. Ihan hyvä, jos saa pyörään kiinni. Pelkällä akulla ei kestä kovin pitkään. En ole kyllä kovin paljoa käyttänyt.

Jotain sähköliivejä itsekin harkinnut, Motonetissä on/oli Nevercoldin Alaska-liivi justiinsa kantistarjouksenakin. Lupaavat kahden tunnin lämmitystä maksimiteholla ja viiden tunnin minimiteholla. Tuollainen viisi tuntia kyllä jo alkaa riittämään useimpiin tilanteisiin, tiedä sitten miten akku käytännössä kestää:paikallatuulee:

Jos saa sanoa: äläkää sortuko akkumallisiin! Toiminta-aika on rajallinen ja akku tuhoutuu ennemmin tai myöhemmin. 12v power socket, löytynee tänä päivänä vehkeestä kuin vehkeestä, tai jos ei jostain syystä löytyisi, ei sen asentaminen edellytä insinöörin papereita.

Joo, ja jos tarvitsee semmoista muuten ulkoiltaessa, niin eikö sitä voi sitten laittaa vaikkapa juoksuksi....:blink:

^
Jep, mutta saahan nuo Nevercolditkin piuhalla mopoon kiinni ja vara-akkuja on myytävänä. Että tuo akkukäyttöisyys on tavallaan lisäominaisuus.
Metsästäjät noita akkukäyttöisiä suosivat, kun passissa kökkivät ja pilkkimiehet tietysti myös.

Voisi kuvitella, että vastukset kuitenkin lämpeää kun piuha on kiinni ja virta päällä? Eli toimisi silloin niin kuin mikä tahansa ei-akullinen lämpöliivi. Pikkuteholla saattaa vielä akkukin latautua...

Katoinko väärin? "Lämmityselementti selkäpuolella"? :sad:

Mitä mä olen kylmissä olosuhteissa ajellu, niin KOSKAAN ei ole vielä selästä kylmä hohkanu... Sen sijaan, hartiat, rinta, käsivarren etuosat > sinne lämmintä piuhaa ja johan on juhlavaa. No tämä nyt on tällasta täysin "maalaisjärkistä" pohdiskelua, korjatkaa toki ne kellä käytännön kokemusta on?

Meidän pitäis tässä vaimon kans myös ommella uusiksi noita omia lämpöliivejämme. Ja nimenomaan niin, että just noi luettelemani alueet tulisi piuhalla katettua. Laiskuus vaan on projektin tiellä, ei mikään muu... :;):

Ei ole kokemusta lämpöliiveistä - vielä. Palelemisesta sitäkin enemmän. Alaselkä ja sormet on itselläni ne kylmäherkimmät alueet. Toisaalta, kuulemma jos isojen verisuonten alueet saa lämmitettyä, se helpottaa ääreisverenkierron kuormaa. Tästä syystä esim. penkinlämmitin on tehokas apu kylmettymistä vastaan, vaikka itse persus ei palelisikaan.
Tuossa halvimmassa mallissa on tosiaan lämpöelementti ainoastaan selässä. Kalliimmissa sitten edessä ja takana useampia.

Mulla nevercoldin liivi jossa kaksi elementtiä rinnassa ja yksi selässä. Paras ostos pitkiin aikoihin.

Sama liivi toimii sekä hirvimetsällä, kaukalon laidalla ja moottoripyöräillessä. Täydellä teholla ei ole tullut käytettyä oikein koskaan eli akku kestää useamman tunnin ja pitempiä metsästyspäiviä varten ostin vara-akun jonka kanssa on sitten koko jahtipäivä passissa tarjennut. Pitää vain muistaa ettei pistä turhia kerroksia liivin alle vaan esim villapaita vasta liivin päälle. Ajaessa liivin kanssa riittänyt pelkkä pitkähiainen paita alle ja ajotakki suoraan liivin päälle.

Todella kätevä kun voi kytkeä missä tahansa tarvittaessa päälle. Suosittelen lämpimästi ja jos pelkää akun loppuvan kesken niin hommaa lisäakun, sillä ainakaan mun liiviä ei pysty ajessa käyttämään ja samalla lataamaan.

No tuo on sitten ikävä miinuspuoli, jos ei voi käyttää piuhan päässä kiinni ollessa. No, jos vara-akun ostaa, niin sitten on se 4-10 tuntia lämpöä käytössä.

Mikäs idea tuollaisessa toteutuksessa mahtaa olla? Jotkut vanhat Nokian kännykätkin vie puhelun aikana enemmän virtaa, mitä laturi antaa, mutta ei se silti käyttöä estä laturin ollessa kiinni...

Minulla on tuo parempi malli ja se hajosi varsin äkkiä. Minusta se ei ole kovin mainio verme, koska sen paras idea olisi jos voisi olla käyttämättä paksuhihaisia vaatteita, mutta silloin käsien ja muun kropan lämpötila ero on ikävän suuri.Jos sellaisen kuitenkin ostaa, niin kannattaa hommata se uusi malli, jossa lämpötilan säätö on lähellä kaulusta ja mahdollisimman tyköistuva koko.

Akussa ei ole kuin yksi liittimen paikka, josta sekä ladataan että kytketään liiviin. Tästä johtuen ei voi ladata ajon aikana.

Mulle tuli ja akussa kaksi liitintä. Verkkolaturissa ainaki pallaa punanen latausvalo ja elementti lämpenee. Autolaturia ole vielä kokkeillu. Lataus pyöreällä liittimellä ja lämmitys mini usbllä. Mukavasti lämmitti sikalunssassa.

Back