• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nettimoton ajoneuvohintatilasto omituisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samppa2005
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huomasin tässä keväällä hassun asian. Minulla oli pyörä myynnissä nettimotossa jonka sitten otin pois kun päätin, etten myykkään. Hassua oli se, että pyöräni ilmestyi tuonne ajoneuvohintatilastoon myytynä pyöränä.
En silloin sen ihmeemmin ajatellut asiaa, mutta sittemmin on tullut mieleen, että esimerkiksi moni mp myyjä käyttää tuota listausta hintareferenssinä hintaa arvioitaessa. Jos taas tuolla on paljon pyöriä jotka ovat jääneet myymättä järjettömän pyynnin takia niin tuohan vääristää hinnan ihan tyystin? En nyt muista käyttikö tulli tuota listaa vai myynnissä olevia pyöriä, mutta jo pelkästään tuo mp-myyjille menevä väärä tieto saattaa aiheuttaa aikalailla koomisia hintoja.
Onkohan kukaan muu törmännyt tähän?

Just törmäsin samaan kun kaverin V-Max myytiin, noita listoja käyttää (myös autojen osalta) vakuutusyhtiöt lunastushintoja määritellessään, sekä tulli määritellessään ajoneuvoveroa, nuo saattavat vaikuttaa myös siihen ns. tinkimisprosenttiin joka ilmenee ainakin ajoneuvoveroa ja ajoneuvon realistista jälleenmyynti hintaa määritettäessä. Noistahan voidaan laskea se kuinka paljon pyyntihinnoissa on eroa toteutuneisiin hintoihin nähden.
Omia kokemuksia on juurikin auton lunari hinnan määrityksestä, sekä käytetyn auton markkina arvon määrityksestä.
Honda Legend paloi ja vakuutustarkastaja tutki hyvinkin tarkkaan nettiauton historia tietoja jotta sai selville realistisen markkina arvon.
Tullin ajoneuvovero päätöksessä oli selvitys tuomani Audi TT:n markkina arvon laskemisesta, siinä oli mainittuna tuo keskimääräinen tinkimis määrä verrattuna yleisiin pyynteihin.

Huomasin tässä keväällä hassun asian. Minulla oli pyörä myynnissä nettimotossa jonka sitten otin pois kun päätin, etten myykkään. Hassua oli se, että pyöräni ilmestyi tuonne ajoneuvohintatilastoon myytynä pyöränä.
En silloin sen ihmeemmin ajatellut asiaa, mutta sittemmin on tullut mieleen, että esimerkiksi moni mp myyjä käyttää tuota listausta hintareferenssinä hintaa arvioitaessa. Jos taas tuolla on paljon pyöriä jotka ovat jääneet myymättä järjettömän pyynnin takia niin tuohan vääristää hinnan ihan tyystin? En nyt muista käyttikö tulli tuota listaa vai myynnissä olevia pyöriä, mutta jo pelkästään tuo mp-myyjille menevä väärä tieto saattaa aiheuttaa aikalailla koomisia hintoja.
Onkohan kukaan muu törmännyt tähän?
Ainahan  nettimoton pyyntihinnat on koomisia, varsinkin keväällä!  
tounge.gif

Itse olen sitä mieltä, että pyyntihinta ei ole kohdillaan, jos pyörä ei mene kaupaksi alle kahden viikon.
smile_org.gif

Kuulostaa kyllä oudolta systeemiltä, jos myymättömätkin pyörät rekisteröidään myydyiksi pyöriksi. Tuntuisi olevan bugi järjestelmässä, ellei tuolla sitten ole jotain tarkoituksella haettu.

Vakuutuskorvauksissahan tuo on hyvä asia, koska silloin ylihintaiset tuotteet nostavat korvauksia
tounge.gif

Jos poistaa myynnistä ei pyörä mene nettimotossa myydyksi vaan silloin kun sen poistaessaan merkitsee myydyksi. En nyt muista tarkemmin miten se meni mutta kyseessä on tällöin käyttäjävirhe.

Itse en sitä myydyksi ole merkinnyt ja kummasti se siellä listalla on. Muistaakseni se maksettu ilmoitusaika meni umpeen enkä halunnut enää uusia sitä. Eli itse en sitä ole minnekkään ilmoittanut myydyksi.

No omat ilmoitukset on muistaakseni tällöin menneet tilaan "ei myynnissä". Voihan mun muistikin tehdä tepposet tosin...

Itse en sitä myydyksi ole merkinnyt ja kummasti se siellä listalla on. Muistaakseni se maksettu ilmoitusaika meni umpeen enkä halunnut enää uusia sitä. Eli itse en sitä ole minnekkään ilmoittanut myydyksi.
Huomasin saman ominaisuuden jo joskus 2006 vuonna
biggrin.gif
Tosiaan ilmoitus meni vanhaksi, sitä en tiedä lukiko siinä ei myynnissä vai myyty, mutta hintatilastoihin se silti ilmestyi
omg.gif

Joo huomasin keväällä saman kun oli vaunu myynnissä karavaanin puolella, ajan mennessä umpeen siirty ei myynnissä tilaan ( muistaakseni ) mutta hinta ilmesty sinne listalle jossain vaiheessa alkuperäsen pyyntihinnan mukaan... vaikka hintaa oli laskettu. En nyt ihan tarkkaan enään muista, mutta muistan kun ihmeteltiin sitä kun ilmesty hinta vaikkei ilmoitettu myydyksi.

Kuulostaa kyllä oudolta systeemiltä, jos myymättömätkin pyörät rekisteröidään myydyiksi pyöriksi.  Tuntuisi olevan bugi järjestelmässä, ellei tuolla sitten ole jotain tarkoituksella haettu.

Vakuutuskorvauksissahan tuo on hyvä asia, koska silloin ylihintaiset tuotteet nostavat korvauksia  
tounge.gif
sanoppa muuta, ne nostavat myös niitä vakuutusmaksuja
biggrin.gif

Kuulostaa kyllä oudolta systeemiltä, jos myymättömätkin pyörät rekisteröidään myydyiksi pyöriksi.  Tuntuisi olevan bugi järjestelmässä, ellei tuolla sitten ole jotain tarkoituksella haettu.

tounge.gif
sanoppa muuta, ne nostavat myös niitä vakuutusmaksuja
biggrin.gif
Jep jep. Siksi sanoinkin vakuutuskorvauksissa, enkä vakuutuksissa
wink.gif

Tuskinpa tuosta oikeasti mitään hyötyä ainakaan missään asioissa on kuluttajille, kuten ei yleensäkään.

Back