Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Isoin miinus mun mielestä neopreenihanskoissa on, että niillä ei kärsi kontata sen enempää kuin villatumpuilla.
Juuri näin, vähän sellaiselta tuntuu ettei olisi ihan mp käyttöön tehty. Tuntuma on hyvä, lämpimämmät kuin nahkaiset, mutta vartin käytön jälkeen tuntuu kuin olisi muovipussit käsissä, eli eivät hengitä. Vedenpitävyyskin on suhteellista, saumoista ja kämmenpuolelta tulee vesi läpi.
Mutta sai niistä näyttävät nollakelin "siviilihanskat".![]()
olen pari kesää käyttänyt neopreenihanskoja sadehanskoina:
+ lämpimät (ei tarvita mitään toisia sisähanskoja)
sanoi:paitsi,jos tulee vähäkin vettä niskaan,niin johan on käpälät kohmeessa äkkiä,tuntuu siltä,että hanskat imevät metrin etäisyydeltä kaikki pisarat sisälle.Mutta poutakelillä ovat aivan mainiot
Näin se on.Eikös neopreenia käytetä sukeltajien märkäpuvuissa, eli niiden idea ei ole pitää vettä, vaan että ne pysyvät lämpimänä märkänäkin.
Joo, sen varran sukellusta harrastavana ja sekä neopreenisen kuiva- että märkäpuvun omistajana tiedän, että neoreeni itsessään on vedenpitävää (ja ilmeiseti myös vesihöyryn pitävää) solukumia. Märkäpuku on "hallitusti hatara", jolloin palasten välisistä tikkauksista pääsee tihkumaan vähän vettä, jonka ruumiinlämpö kuitenkin nopeasti lämmittä. Tämä vesipatja sitten pääosin estää uuden kylmän veden pääsyn iholle. Edellytyksenä kuitenkin, että märkäpuku on mahdollisimman sopiva eli tiukka. Kuivapuvun saumat ovat siten veden- ja kaasunpitäviksi liimattuja/ hitsattuja tms.Nyt on aika ristiriitaista tietoa. Mulla on neopreeni kahluuhousut ja ne pitää veden ulkopuolella, ovat lämpimät jopa talvisessa koskessa.
...
Toisinsanoen neopreeni on vedenpitävää ja lämmintä, vaikka pintakangas kastuu, mutta jos on tikkauksia tms, josta vesi tulee tupaan, niin vilua pukkaa.