• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Neito pulassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaisa123
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jarhe sanoi:
SJCAM on myös hyvä vaihtoehto niin laadultaan kuin hinnaltaankin, huomattavasti edullisempi kuin GoPro.
Tuolta http://sjcamhd.com/ lisätietoa.
Sitä en tiedä löytyykö näitä kivijalkakaupoista, itse tilasin netistä.

Oman valveutuneen mielipiteeni mukaan SJ5000+ ainakin terävöittää kuvaa aivan liikaa, mikä aiheuttaa yhdessä alhaisen bittivirran kanssa järisyttävän pakkausartifaktien räjähdyksen.
Valkotasapainopresetit ovat aivan epäloogiset ja ääni aivan yhtä huono kuin kilpailijoissakin. Muuten ei juuri valittamista.

4k-kameraa en ole vielä hankkinut mutta se antaa mahdollisuuden hieman elävöittää tilanteita joissa kamera jätetään painalleen kuvaamaan. Tällöin videota voi jälkikäteen rajata ja esimerkiksi seurata kohdetta. Onnistuu tietysti jossain määrin fullhd:lläkin, yleensä silmällä ei liikkuvassa kuvassa kovin suurta eroa huomaa vaikka vähän huijaa. Ajovideoon mielestäni riittää fullhd, bitratekin riittää paremmin. Jos katsoo liikkuvan kohteen yksittäisiä ruutuja niin suttuisia ovat, vaikka videona ihan jees.

Toimiva 4k-ominaisuus edellyttää tehokkaampaa.streamin käsittelyä, joten sivutuotteena pitäisi 1080-videon olla sujuvampi. Lopputuotteeksi 4k on vielä aika haastava, videoista tulee helposti kymmeniä gigatavuja. Nähdäkseni ainakin tossa mun as100:ssa optiikan piirtokyky ei vastaa kennoa. 4k-kamerassa on oletettavasti jo linsseivknkin vähän satsattu.

hulkster sanoi:
haluaisko kaisa olla munkin kaveri? ku noin kivoja lahjo jakelee

Mietin ihan samaa... kyllä mä voin lähtee kyytsäilee! :thumbup: :jippikaijee:

Mutta asiaakin. Mulla ollut aikoinaan gopro2 hero ja on pysynyt aina kyydissä. On ollut imukupilla katteissa, kaarevalla kiinnikkeellä kypärässä yms ja on pysynyt 250 vauhdeissakin hyvin.
Tällä hetkellä löytyy sjcam kamera ja hyvin on pysyny sekin kyydissä... :orgmp:

Mulla on jonkun vuoden käytössä ollut Contour ja olen ollut tyytyväinen varsinkin sen käyttöön, mutta myös kuvanlaatuun.
Kuten muutkin jo kommentoivat, niin itsekin olen huomannut seuraavat seikat:
- muodoltaan parempi kuin GoPro
- kiinnittyy helposti MP-kypärään esim takiaisnauhoilla + laskettelulasikiinnikkeellä, joka tuli mukana
- ollut kiinni myös imukupilla 300km/h vauhdissa
- kiinnittyy helposti jääkiekko-kypärään
- kiinnitty helposti laskettelu-kypärään tai laseihin
- kiinnittyy helposti kiipeily-kypärään
- liukukytkin ylivoimainen käytössä verrattuna gopron nappi
- oikean kuvakulman suuntaaminen lasereiden avulla helppo
- kameran kuvan voi kääntää vaaka-asentoon pelkästän kiertämällä linssiä, itse kamera voi olla vinossa
- ladattavat ja irrotettavat akut "must", kun ollaan matkalla

GoProssa on mun mielestä parempi kuvanlaatu, mutta käytössä Contour helpompi

jussi

Vanhempi video malliksi:
https://www.youtube.com/watch?v=_S9vtKXjPQA

En ole noita treadissa mainittuja koettanut, mitä mieltä raati on tuosta itselläni käytössä olevasta Panasonic A1 kamerasta?

Alkaa tää actionkameroiden maailma olla ihan samanlainen viidakko kuin moottoripyörien maailma! Löytyy eri valmistajien, eri mallien, eri muotoisten, eri ominaisuuksien ja eri hintaisten kameroiden vaihtoehtoja niin paljon ettei niissä enää pysy perässä!
4K kuvaa pääsee tallentamaan GoPro-näköisellä vehkeellä muutamalla kympillä ja samaan aikaan Sonyn uusin FDR-X3000 maksaa yli 600€ (Pahasti pieleen mennyt hinnoittelu kun GoPro Hero 5 maksaa vähän yli 400€!)
Kuva alkaa olemaan halvimmista kameroista alkaen sellainen että sitä viitsii katsoa.
Myös 360-kameroita alkaa löytymään kaupoista, mutta vielä on epävarmaa tuleeko sellaisella kuvaaminen yleistymään?

Vieläkö Garminin Virb Eliteä on saatavana? Oli halpa, vedenpitävä, käynnistin yhdellä kädenliikkeellä jne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back