• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Navigator + Intercom

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Terve,

Kahlasin äsken TomTom Rider -topicin läpi, ja ilmeisesti kakkosversio on ihan kelpo peli.

Onko kenelläkään kokemusta Zumon 550 :sta? Eli kumpi kannattaa hankkia?

Lisäksi olisi tarkoitus pitää nainen tyytyväisenä intercomilla, joten minkälainen olisi hyvä tuon navigaattorin kanssa? Langallinen vai langaton?

-Jaska

TomTomista äänisignaali saadaan ulos vain bluetoothilla, Zumosta myös kaapelilla. Asialla alkaa olla merkitystä siinä vaiheessa, jos päädyt kaapelein toteutettuun intercomiin esim Autocom, Baehr yms.

Itselläni on Tomppa ja Autocom. Tompan ääni siirretään bluetooth-mokkulaan ja siitä edelleen kaapelilla Autocomiin. Zumon saisi liitetyksi suoraan kaapelilla.

Itse olen Autocomiin tyytyväinen -kaapeleista huolimatta- sen monipuolisuuden takia. MP3 ja Tomppeli pelaavat järkevästi ja intercom luotettavasti. Bluetooth-yhteyksiä toki tässäkin paketissa on välillä kännykkä-Tomppeli sekä tuo TomTomin yhteysmötikkä Autocomiin. Ajoittain näitten yhteyksien saaminen samaan aikaan toimiviksi on ollut haastavaa.

-hessu s-

TomTomista äänisignaali saadaan ulos vain bluetoothilla, Zumosta myös kaapelilla. Asialla alkaa olla merkitystä siinä vaiheessa, jos päädyt kaapelein toteutettuun intercomiin esim Autocom, Baehr yms.

Itselläni on Tomppa ja Autocom. Tompan ääni siirretään bluetooth-mokkulaan ja siitä edelleen kaapelilla Autocomiin. Zumon saisi liitetyksi suoraan kaapelilla.

Itse olen Autocomiin tyytyväinen -kaapeleista huolimatta- sen monipuolisuuden takia. MP3 ja Tomppeli pelaavat järkevästi ja intercom luotettavasti. Bluetooth-yhteyksiä toki tässäkin paketissa on välillä kännykkä-Tomppeli sekä tuo TomTomin yhteysmötikkä Autocomiin. Ajoittain näitten yhteyksien saaminen samaan aikaan toimiviksi on ollut haastavaa.

-hessu s-
Eli johdollinen autocom lienee välttämätön jos haluaa puhua matkustajan kanssa? Vai onko olemassa ratkaisua joka olisi täysin langaton mutta kuitenkin toimiva?

-hessu s-
Eli johdollinen autocom lienee välttämätön jos haluaa puhua matkustajan kanssa? Vai onko olemassa ratkaisua joka olisi täysin langaton mutta kuitenkin toimiva?
Onhan niitä varmaan myös langattomia, mut mitä niistä on kuullut nii ennemmin tai myöhemmin päädyt kuitenkin autocomiin.
Mulla on kans tomppa+autocom, hyvin toimii ja oon tyytyväinen, mulla ei ole ollut ongelmia noiden liittämisessä kunhan vaan hommaa oikeet kaapelit!

Autocom+Zumo 550 mulla ja kaikki asiaankuuluvilla kaapeleilla.
Bike-to-bike pelaa loistavasti,kuten juttelu kyytiläisenki kanssa,mutta Zumon ääniopasteet tulevat pottaan kuin hyttysen pieru  
033102ass_1_prv.gif
vaikka kaikki napit ovat täysillä.
Kaupunkinopeus ainoa milloin sitä voi käyttää...
Onko mulla jokin asia päin peetä,vai onko muilla sama ongelma  
baaa.gif

Tällä on Garminin Nüvi 300, Jabran lähetin ja napit, ScalaRider ja känny, kaikki bluutuutilla... Jos haluun keskustella muijakullan kaa nii soitan huoltsikalta
biggrin.gif

Huom! Rider 2:ssa on erilainen Bluetooth-kuuloke mukana kuin oli ensimmäisessä. Eli nyt on Scala Rider, josta ei ääntä saa ulos kuin sen omaan kuulokkeeseen eli mitään liittimiä siinä ei ole.

Vaatii siis erillisen Bluetooth-mokkulan, että saa kaapelilla Autocomiin.

Onhan niitä varmaan myös langattomia, mut mitä niistä on kuullut nii ennemmin tai myöhemmin päädyt kuitenkin autocomiin.
Tai sitten et
eek.gif

Itsellä cellular line interphone ja bluetoothilla niin navigaattori, kuin toinen pyörä(vaimo) kiinni omassa.
Kannattaa harkita myös tätä vaihtoehtoa lankahässäköiden ohella.
On ainakin kustannustehokkaampi ja kuuluvuus hyvä
062802jumpie_prv.gif

-hessu s-
Ymmärränkö tämä oikein että tuolla yhdellä Autocomin bluetooth palikalla saat sekä kännykän että TomTomin toimimaan? Vai tarviikko siinä useamman noita?

Niih, siis kyse oli siitä Autocomin bluetooth palikasta. Eli toimiiko yksi Autocomin palikka yhtä aikaa sekä TomTomin että GSM:n kanssa?

Niih, siis kyse oli siitä Autocomin bluetooth palikasta. Eli toimiiko yksi Autocomin palikka yhtä aikaa sekä TomTomin että GSM:n kanssa?
Tietääkö kukaan paikkaa, josta voisi ladata Autocomin Bluetooth-palikan manuaalin. Voiko laitteeseen liittää enemmän, kuin yhden laitteen, voiko palikan tunnusta tai nimeä vaihtaa .........

kysyy nimim. tilasinko turhaan

Autocom+Zumo 550 mulla ja kaikki asiaankuuluvilla kaapeleilla.
Bike-to-bike pelaa loistavasti,kuten juttelu kyytiläisenki kanssa,mutta Zumon ääniopasteet tulevat pottaan kuin hyttysen pieru  
033102ass_1_prv.gif
vaikka kaikki napit ovat täysillä.
Kaupunkinopeus ainoa milloin sitä voi käyttää...
Onko mulla jokin asia päin peetä,vai onko muilla sama ongelma  
baaa.gif
Zumoa ei ole, mutta mulla kun on Quest niin siinä oli sama ongelma. Manuaaleja tutkimalla selvisi, että Questissa oli volume control, joka oli minimissä tehtaan jäljiltä. Sen laitoin maksimiin ja johan alkoi kuulua. En tiedä onko Zumossa audio volume säätöä.

Back