• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Navigaattorin kiinnitys kyykkyyn

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ASA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites on muut kyykkyilijät kiinnittäneet navin kyykyn ohjaamoon?
Viime euroopan turneen vedin navi tankkilaukussa, mutta olisi mukava pystyä käyttämään navia ilman tankkilaukkuakin.

SW-Motechilla näkyy olevan kaikinnäköistä kiinnityssettiä, mutta aika moni ei taida sopia yhdessä ohjausiskarin kanssa mikä minulla pyörässä on.
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/c...52674712.navigation_-_zubehoer&typid=71749773
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/c...52674712.navigation_-_zubehoer&typid=71749742

12080032.jpg

kyseessä oleva ohjaamo

Navina toimii Tompan 630, mikä ei ole mopokäyttöön alunperin tarkoitettu, eli suojapussin kanssa mennään.

Hajapusassa on samanlainen "keskireikä" akselissa, ja ite laitoin siihen sikaflexillä pallon kiinni (ja pallossa pienipätkä "akselia" n.12mm) Ja palloon sitten välikappale jonka toiseen päähän navin oma teline (jossa kans pallo takana). Hyvä tuli ja juuri oikealla kohdalla. Kaikki muuten Ram mounts alkuperäis kamaa, paitsi alimmainen pallo oli tarkoitettu ruuvattavaksi johonkin kahvaan kiinni, joten sitä piti smirglata jotta siitä sai tehtyä pyöreän tapin joka menee akselin sisään. Toivottavasti sait selvää, kuva jelpiksi:

%255BUNSET%255D.jpg

Edittiä: luulisin että onnistuu iskarinki kanssa? Vai meneekä iskari ratti linkussa keskireiän yli?

Techmountilta löytyy tuohon akselin reikään tarkoitettuja telineitä jos ei halua itse alkaa väsäämään.

Näköjään ram mountillakin tarjolla reikään sopiva pallura.

Mutta tulee kiinnitys miten tulee niin mahdollisimman ylös ja keskelle on hyvä, paras jos saa sellaiseen paikkaan ettei päätä tarvitse kääntää navin vilkuilun takia.

Riippuu varmaan vähän pyörästäkin, mutta itse en ainakaan virta-avaimen tai mittaristo eteen halua. Omassa pystyy vielä hyvin käyttämään avainta. Tarviiko sen nyt niin hyvin näkyä? Äänethän tulee kypäräpuhelimeen:p

Ei ole kyykky, mutta TomTomin mukana tuli RAM-mountin pallukkakiinnike, jolla korvattiin jarrukahvan/-nestesäiliön tankokiinnikkeen vastakappale eli näin

_small.jpg

Toimii myös kytkimen puolella.

Huhan Kolli sanoi:
Tarviiko sen nyt niin hyvin näkyä? Äänethän tulee kypäräpuhelimeen:p

Tässä tapauksessa näkyvyys liene toivottavaa, tuskin autonavista kuuluva huhuilu kypärän sisälle kuuluu?

Taitaa muutenkin olla mieltymyksistä kiinni nuo ääniohjeet, itse pidin lähinnä ärsyttävinä... :dunno:
Eli navit on hyvin näkyvillä ja hyvin hiljaa.

Toi emäputkikiinnitys ja tankokiinnike näyttäis aika hyviltä vaihtoehdoilta. Jos tilais molemmat ja kokeilis, kumpi toimii paremmin. Ruotsista vaiko Saksasta ootte tilanneet?

Seikkailu_R sanoi:
Tässä tapauksessa näkyvyys liene toivottavaa, tuskin autonavista kuuluva huhuilu kypärän sisälle kuuluu?

Taitaa muutenkin olla mieltymyksistä kiinni nuo ääniohjeet, itse pidin lähinnä ärsyttävinä... :dunno:
Eli navit on hyvin näkyvillä ja hyvin hiljaa.

Äänet kyllä tulee bluetoothilla, mutta itsekin käytän ääniä vain kameroita varoittamaan.

Tjaa, mä en viitsinyt maksaa maltaita noista rammounteista vaikka ne varmaan hyviä ovatkin. Mullakin on emäputkessa tuo verkkokaupan halvin gps-tellinki kiinni, ja pohjalevyn kiinnitin siihen emäputken reikään tällaisella:

87-728_l.jpg

Pysyy todistettavasti miltei kolmen markan vauhdeissa (E: siis viimevuoden ja tämän vuoden Euroopantourneella kokeiltu SAKSASSA autobaanalla, eli rajoitusten mukaan aina - tietysti) kiinni ja oli halpa :D

...ne on muuten ne maltaat vissiin aika kalleita...

E:

_img900.jpg

_img900.jpg

Viimeksi muokattu:
Itellä on vahvoilla magneeteilla kiinni tankissa. Sopii tankkilaukun kanssa tankin päälle. Liimasin magneetit tee-se-itse telineeseen 2kompoliimalla. On pysyny kiinni pariin sataan asti, enempää en ole kokeillu.

Samaan keskireikään ropulla ja ruuvilla kiinni tuollainen KLIKS (tuosta siis pois toi alaosa) ja siihen vettä hylkivä pitävä kotelo (sateella toiminut ok, vähän voi mennä huuruun) KLIKS
Ja tämä härpätin kiinni kikserissä, hyvin pelaa... Naville paras paikka on tietysti mahdollisimman ylhäällä, ettei tarvitsisi käännellä päätä, kun seuraa missä mennään. :)

Ei taida alkuperäiselle kysyjälle soveltua mutta ehkä monelle muulle:
Autonavin imukuppi kiekkamittariin kiinni ja ainakin mulla navi tulee juuri sopivaan kohtaan jääden jopa pleksin suojaisemmalle puolelle. On kestänyt hyvin ainakin kotimaiset nopeudet (laturin johto "varmistuksena" katteen tukitangon ympäri) ja jos ei kestä niin ei neljän kympin halpisnavin menetys kovasti harmita. Noin ollut aika näppärä käyttää omassa satunnaiskäytössä laitetta auton ja mopon väliä vaihdelle.

Huhan Kolli sanoi:
Tyhmä kysymys, mutta eikös se olis parempi laittaa imukuppi kiinnisty nopeusmittariin? Navistahan näkee sitten kyllä todellisen nopeuden, muttei kierroksia.

http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=2;t=5056;hl=navigaattori

Tuolta erittäin asiallinen "pallo" versio keskireikään.

Tuohon sen enempää osaa kantaa ottaa, mutta jotenkaan en pyörässä imukuppiviritykseen luottaisi. Yhtään navia en ole vielä omistanut, jonka imukuppi ei irtoaisi auton tuulilasista, tai siitä Garminien mukana tulevasta lätkästä. Joskus pysyy pitkäänkin, mutta satavarmasti ne aina jossain vaiheessa tipahtaa.

Ei se imukuppi pidä. Aika äkkiä lopetin virittelyn kun Zumo 660 roikkui piuhan päässä tankin kyljellä vauhdissa vaikka huolellisesti kiinnitti puhtaaseen lasiin puhtaan imukupin.

Huhan Kolli sanoi:

Miten tuo bensaletku kiristyy kuningaspultin reikään? Pitääkö tuoon M8-pultin mennä koko reiän läpi ja siten kiristämällä "laajenee" ja kiristyy? Olisi ihan kokeilemisen arvoinen, mutta mitenköhän skulaa, kun tässä pallo on 17mm halkaisijalla ja Rammilla käytössä tuumanen pallo? Kiristyykö tarpeeksi?

Viimeksi muokattu:
Back