• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nastarenkaita DR 650 Suzukiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mustax8
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisi työn alla piikkirenkaiden hankkiminen talvea varten -93 DR:ään. Alkuperäinen rengaskokohan on 90/90-21 edessä ja 120/90-17 takana.

Tarkoitus olisi ajella lumisilla pikkuteillä, maastossa ja jäälläkin. Esim. Kisarenkaan hinnastossa näyttäisi olevan vaihtoehtoja eturenkaaksi. 80/100-21 välikausirengas vaikuttaisi houkuttelevalta hinnan ja nastaulkoneman osalta (oletan, että 5 mm ulkonemalla kestää paremmin).

Kysymys: Onko joku löytänyt nastoitettavaksi sopivaa 17" rengasta DR:ään? Jos ei valmiiksi nastoitettuna saa, niin voisi yrittää jopa harrastemielessä itse nastoittaa (tarvikkeet saa Kisarenkaasta). Muutenkin kokemukset aihealueesta kiinnostavat.

Kyllä kisarengas nastoittaa sulle myös 17" renkaan. Ite tilasin sieltä DR:ään renkaat mahdollisimman tiheämmällä nastoituksella. Maksohan ne sitten jonkun verran enemmän ku tavalliset, mutta oli myös hiton hyvät. Nastoitettava rengaskin tuli kisarenkaan kautta, eli sinne vaan soittelemaan.

Itse nastoittaminenkin kyllä onnistuu, ei vaan taida tarvikkeiden ostaminen kannattaa rahallisesit vielä parin renkaan takia. Harrastuksellisesti kyllä.

Ite oon käyttänyt omassa edessä piikkirengasta ja takana välikausirengasta (rallinastat). Se eturengas kestää kyllä piiitkän ajan harrastekäytössä vaikka pikkasen asfalttiakin joutuis ajamaan, ajotuntuma asfaltilla on oikeastaan ainoa haittapuoli välikausirenkaaseen nähden. Hinta tietty korkeampi, mutta jakautuu aika pitkälle ajalle, takarenkaita kun menee samassa ajassa varmaan 4-5. Veikkaisin että ainakin jäällä nuo pitkät piikit eturenkaassa on tarpeen (ainakin melkosta kallistuskulmaa pystyy pitämään sladissa) ja noita lumisia teitäkin varsin mukava ajella ripeämmin kun etusessa on älytön pito.

En kans usko että itse nastoittaminen kannattaa (samalla hinnalla saa ammattilaisen nastoittaman renkaan), mutta sopivia runkoja on esim. eteen Kingsiltä ja taakse Kendalta, tarpeeksi isot nappulat että pysyy murtumatta kiinni.

Back