• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Myyvät käytetyt pyörät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miilumak
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Helsinki
Muutaman pyörättömän kesän jälkeen polttelee taas hurjasti. Ajattelin budjetiksi sellaista 5000-12000€ kunhan vähän tutustun markkinoihin tarkemmin.

Kokemuksesta tiedän, että ajelut voivat jäädä kuitenkin yhtäkkiä, myös itsestä riippumattomista syistä (eikä se syy aina ole välttämättä nainen tai lapsi  
wink.gif
). Viimeksi minulle jäi pyörä vuodeksi käsiin pyörimään kunnes "pakko"myin sen olemattomalla korvauksella.

Sitten aiheeseen. Mitkähän pyörät ovat helpohkoja jälleenmyydä ja säilyttävät kohtuudella arvonsa? Automaailmassa erot ovat ainakin aika isoja merkkien ja tietysti kokoluokan yms. suhteen. Kiinnostaa toki yleiselläkin tasolla, mutta lähinnä olen hakemassa sporttisempaa naku- tai matkapyörää.

Hohooo! Ei ole tässätapauksessa muuta vaihtoehtoa kuin H-D, todennäköisesti saat siitä myydessäsi enemmän kuin ostaessasi. Ainakin jos nettimoton pyyntejä kattelee.

Myyntiajoista mulla ei tosin käsitystä.

HD  
thumbs-up.gif

Aika jännä ajattelutapa muuten. Myyminen mielessä jo ennen ostoa.

Halvimmalla pääset kun et osta ollenkaan vaan sijotat vaikka osakkeisiin.

Mono customi pitää myös hintansa hyvin, ainakin oma Magna ei pudottanut kahdessa vuodessa hintaa ollenkaan, vaikka kilsojakin oli 90 tkm, tosin oli kyllä ainakin ulkoisesti kuin uusi, eika mitään vikaa ollut.  
buttrock.gif

Joku 15-20v n. 650cc enska. Aika kovia hintoja ja kun laittaa kulutusosat ja mahd. puutteet/viat kuntoon ennen myyntiä niin eiköhän saa omat pois.

Ajattelin budjetiksi sellaista 5000-12000€ kunhan vähän tutustun markkinoihin tarkemmin.

Mitkähän pyörät ovat helpohkoja jälleenmyydä ja säilyttävät kohtuudella arvonsa?
Kiinnostaa toki yleiselläkin tasolla, mutta lähinnä olen hakemassa sporttisempaa naku- tai matkapyörää.
Mutuveikkaus;
jos ostat vuoden pari vanhan 12ke mopon, niin arvo voi laskee vuodessa 1000e
jos 10 vuotta vanhan 5000e mopon, niin arvo tuskin laskee vuodessa yhtään.

Komppaan Scuubaa tässä täysin sillä niinhän se on että jos haluaa rahat hukata niin parasvaihtoehto on ostaa moottoriajoneuvo. Eli mitä vanhempi sen vähemmän arvo rapaantuu. Parin vuoden päästä olevia hintoja kun on pirun vaikea tällä hetkellä ennustaa mikä tekee nousua ja mikä ei

Back