• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muutama 1100W Gixun käytännönjuttu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joonak
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli tuli tuossa muutama viikko ajeltua uudella mopolla (nyt mopo seisonnassa jo) ja tuli joitakin kysymyksiä mieleen. Mopohan on siis Suzuki GSX-R 1100 W 1994.

Missä vaiheessa bensavalon tulisi syttyä? Kerran ajoin tankin niin tyhjäksi että mopo alkoi jo röpeltämään, mutta mielestäni valo ei syttynyt missään vaiheessa. Siitä sitten vaan varatankilla asemalle tankkaamaan. Kuinka suuri varatankki on?

Minkäslaisiin kulutksiin olette päässeet 1100 Gixuilla? Itselläni vaihteli 6,5-7 litraa per 100 kilometriä.

Mulla on pärrässä vakio putket ja tehoa on (ainakin vielä
tounge.gif
) riittävästi, mutta vakio äänethän tossa on kuin ompelukoneessa
crazy.gif
. Onkos joku vaihtanut pelkkiä vaimentimia johonkin höpinäpönttöihin? Tallin nurkassa olisi pari autoon tarkoitettua Simonsin pönttöä
biggrin.gif
Pitäsköhän kokeilla millaset äänet tulisi...

Lisäilen tähän kysymyksiä kunhan taas jotain tulee mieleen.

Mulla on 1100 vm 86 Kulutus kansirempan jälkeen 6 l/100km tehojakin tuli lisää ihan kiitettävästi, keulii kakkosella.

Edellinen mopo mulla oli 1100W -94, bensavalo alkoi himmeästi palaa kun tankkiin mahtui n.14L, eli semmoiset 70km vielä sai huoletta ajella ennen tankkausta. Jos sulla ei valo syty aiemmin kuin löpö loppu niin jotain hämminkiä on anturissa tai piuhoissa.
Kulutukset mulla pyöri 6-7L/100km, tietenkin riippui miten ajoi. Oikeastaan alle 6L ei pääse kuin köröttelemällä.

Pyörässä oli vaihdettu kireemmät nokat ja Termignonin Race sliparit alkuperäisellä alkukäyrästöllä. Sliparit oli kiinni kun pyörän saksasta hain. Mukavan pehmeät saundit, eikä liian kovat normaali ajossa, mutta kun avasi niin meluakin löytyi.

Niiin se varatankki on ainakin 4L

Kolme kesää tuli ajeltua kyseisellä GSX R 1100 W mallilla ja seuraavanlaisia kokemuksia kertyi:
Bensavalo syttyi kun täyteen tankkauksen jälkeen oli ajettu noin 230 km .  Tankkiin  mahtui tällöin noin 14 litraa .  
varatankille hana piti kääntää yleensä noin 250 km paikkeilla .
Tankillisella  pääsi siis noin  300 km . Kulutus yleensä välillä 6-7 l/100km .  

Vakio äänenvaimentimien tilalle vaihdoin Honda CBR 1100 XX:n Ixil Racing vaimentimet . Suoraan ne eivät sopineet vaan pienet väliputket piti teettää .  
Tupla  slipareita  ei välmiina oikein ole tähän malliin enää
tarjolla .  

Pyörä oli täysin alkuperäinen seuraavia tekemiäni muutoksia lukuunottamatta:
- Dynojet  suutinsarja
- Ixil Racing vaimentimet
- K&N  vaapaavirtaussuodatin
- Factory syttypyörä

Paras ajamani aika varttimaililla  
10.698 sek    loppunopeus  216 km/h

Parasta pyörässsä oli  mahtava moottori =
alavääntöä löytyy ja myös keskikierrostehoa .
Suuntavakaa kaikissa olosuhteissa .
Äärettömän luotettava ja kestävä .
Hauska vaoimanpesä  
smile_org.gif

Miinusta:
Nykymittapuun mukaan kömpelö ,
jarrut ei enää nykymittapuun mukaan huipputehokkaat .
Polvikulma tuntui aluksi tosi tiukalta mutta siihen tuntui
yllättävän nopeasti .

Mukava pyörä minunkin mielestä. Hana on reistaillut täälläkin. Bensan tulo loppuu nyt siinä vaiheessa kun pitäisi varatankille kääntää, vaikka olen yhden korjaussarjan laittanut niin ei auttanut. Täytyy ens kesäksi hommata kokonaan uusi hana.

Tehot tuntui alkuun ihan riittäviltä, mutta kahden kesän jälkeen tartti saada lisää. Tykkäsin (tykkään edelleen) moposta sen verran, että päätin tuunata. Nyt on wisecoillakin kaksi kesää (melkein 30tkm) takana ilman ongelmia. Venttiileitä olen vaan tarkistellut ja öljyjä vaihdellut. Nyt on fighter-muodossa tällä hetkellä. Kulki nakunakin lentokentällä 251km/h, ja varttimailin 10,38/217, 60ft 1,74s.

Hauska pyörä kaikenkaikkiaan..

tuolla kuvia omasta moposta:
http://www.minunmoto.com/?page=showcar&id=282

Back