• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muusiikin kuuntelu ajaessa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Uri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En löytänyt haulla aiheesta aiempaa keskustelua..

Itse olen kuunnellut iPodia normaaleilla nappikuulokkeilla kypärän alla ajaessa. Kuitenkin satasen vauhdissa sivuäänet ova niin kovia, että ei paljon musiikkia kuule..

Joten onko tähän tarkoitukseen tehty erillisiä kuulokkeita? Kuunteleeko muut ja millaisilla napeilla?

En löytänyt haulla aiheesta aiempaa keskustelua..

Itse olen kuunnellut iPodia normaaleilla nappikuulokkeilla kypärän alla ajaessa. Kuitenkin satasen vauhdissa sivuäänet ova niin kovia, että ei paljon musiikkia kuule..

Joten onko tähän tarkoitukseen tehty erillisiä kuulokkeita? Kuunteleeko muut ja millaisilla napeilla?
Kossilta löytyy Plug ja Sparkplugit. Ne toimii hyvin ja vaimentaa

Autocomiin liitetty radio/mp3 -soitin. Toimii suht koht hyvin. Autocomissa myös takapenkkiläisen kuuloke-mikrofoni sekä gsm-puhelin.

Toimii satasessa vielä ihan ok.

Plugeissa kannattaa huomioida, että se uudemman mallin ("SparkPlug") kanta on paksumpi/pidempi, entä siinä perinteisessä "Plugissa". Itellä ainakin on ongelmia saada nuo SparkPlugit mahtumaan kunnolla kypärän sisään. Kypärä joko painaa ne napit vinoon tai korvalehteä vasten siten, että korvalehti kipeytyy tosi nopeaa.

skullcandy...loistava kuuloke missä on vielä oma äänensäätö piuhassa ni ei aina tarvii kaivaa soitinta esiin jos ei tahokkaan just nyt kuunnella musiikkia

Itse tilasin Etymotic ER-6i -mallin. Kovasti kehuttu ja suhinat pitäisi loppua. Ameriiikasta saa näitä huomattavasti edullisemmin kuin Euroopasta.

Mulla oli ennen noi Kossin Plugit, mutta jotenkin ne oli vaikee saada kunnolla kypärän alle menee kun niissä se "kanta" on niin iso. Sit hommasin tommoset Sennheiserin CX300:set napit ja ei voi olla muuta kun helvetin tyytyväinen. Ääni paljon puhtaampi kuin Kosseissa, ja niihin tulee kolmet erikokoiset päät mukaan, joten jokaiselle korvalle löytyy sopivan kokoinen nappi. Menee myös kypärän alle paljon paremmin, johtuen hyvin muotoillusta kantaosasta.

Kossin perinteiset the plugit varustettuna keltaisilla eareilla toimii ihan ok. Ne alkuperäiset vaahtomuovit eivät kovin kummoiset olleet verrattuna eareihin vaimennuskyvyn osalta. Musiikki ei tosin aivan yhtä puhtaasti kantaudu korviin kun kypärän heittää päähän, mutta ei se ole niin justiinsa. Perinteiset napit ovat niin huonoja kypärän alla, ettei niitä edes harkitse laittavansa.

Kossin Plugit ja pro-eartipit!
thumbs-up.gif
Vaimentaa ulkoset äänet loistavasti ja pystyy kuunteleen musaa moottoritievauhdeissakin.

Autocom ja iPod siihen. Olen tyytynyt Autocomin kypäräkuulokkeisiin. Ei ne hifistiä tyydytä, mutta ovat riittäneet mulle. Letkeää mutkatietä letkeää kantria kuunnellen. Tai sitten vähän nopeampaa ajoa ja rokimpaa musaa.

Mulla on käytössä Creativen kuulokkeet, malli EP-630. Ne on sellaiset tulppamalliset ja mahtuu ainakin mulle aivan loistavasti kypärän sisään eikä parin tunnin ajon jälkeenkään tunnu missään. Koska ovat just tollaset "plug-tyyppiset" niin vielä vaimentavat meluakin hiukan ja musiikki kuuluu riittävän hyvin vielä motarivauhdeissa. Nää maksoi Jumbon Prismassa jokin aika sitten 19,90 eli hinnallakaan eivät ole pilattu ;) Mukana on vielä kolmea eri kokoa olevat "kumitulpat".

Suosittelen näitä... äänenlaatu ei varmaan ole mitään huippua mutta eipä ajaessa juuri muutenkaan taida "hifistelemään" päästä.

Aikasemmin oli ihan erkin k800 ja siinä erkin omat kuulokkeet.
osoittautui mulla ihan hyviksi, ei kuullut kyllä pahemmin pyörää.
Nyt on uudempi luuri ja samat kuulokkeet käytössä, hyvin toimii.
Navi huutelee samassa systeemissä aikanaan ja puhelutkin tulee
perille. Huutaa korvaan jopa soittajan nimen joten ei tarvii arpoo
kuka siellä soittelee. Puhelut ei onnistu kuin taajamanopeuksissa.

Autossa musiikin kuuntelu on rattoisaa. Puuha on niin hiivatin tylsää. Mutta en kyllä ymmärrä lainkaan mopoilun ja musiikin kombinaatiota, mutta onneksi meitä on monenlaisia. Ja onneksi musaa ei ole vielä keksitty kieltää ajaessa!

-hh-

Mulla on käytössä Creativen kuulokkeet, malli EP-630.
Samat kuulokkeet + N73 Music Edition. Joskus meinaavat vaan napit tippua korvakäytävästä, kun vetäsee kypärän päähän. Yksin ajellessa, vaikkapa Tanskan päästä päähän, haukkuvat kyllä paikkansa, muutoin ei viitsi juurikaan sovitella päähän. Saksassa muutoin ovat "strictly forbidden". Siis mp3-soittimet ajon aikana. Navia saa kyllä käyttää, ja täytyy olla aika paska säkä jos setä vihreet pysäyttää ja rupee kyselemään...

Back