• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muita lähdössä Norjaa kohti 19.7?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja doiba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
16 tai 18 päivä ollaan menossa Naantalin kautta Geirangeriin ja Uumajan kautta takas pohjanmaalle (n.5 vrk)
sport05.gif

On lähdössä 18.7 ja Norjassa viimeistään 20.7 , mut suunta on Pohjoinen - Nordkapp....
Morotellaan
thumbs-up.gif
jos vahingossa eksyn etelän Reitille
tounge.gif

sport05.gif

21.7. aattelin lähtee ajelemaan Nordkappia kohti. Säävaraus, ei aikatauluja, joten päivä voi olla erikin. 20.7. mopon huolto, joten sen jälkeen.

Jovvain..
sport05.gif

No kyllahan sita mieki voisin taas lahtee mut ku oon nyt taalla Edinburghissa sakkipilleja kuuntelemassa.....kiltteja pyorailijoita kaikki oomma (mulla ei tosin kilttia !)
biggrin.gif

Kelit on muutenki ku norjassa & Bergenissa..vetta vaakatasoon valilla ja thuulee....

Muista ottaa sydvesti mukaan
idea3.gif

Täällähän on paljon lähtijöitä, mut enimmäkseen näköjään pohjoseen!
smile_org.gif
Itte pörräilen etelänorjassa lauantaihin asti ja sitte lautalla tanskaan!
smile_org.gif
Käpälä pystyyn jos näkyy suomenkilpinen Thundereissi! ;)

Täällähän on paljon lähtijöitä, mut enimmäkseen näköjään pohjoseen!
smile_org.gif
Itte pörräilen etelänorjassa lauantaihin asti ja sitte lautalla tanskaan!
smile_org.gif
Käpälä pystyyn jos näkyy suomenkilpinen Thundereissi! ;)
Ootko jo kerenny lähtemään? Mulla on just samat kuviot ja Tanskaan kanssa menossa. Pääsisin lähtemään vasta tiistaina kun just sain tietää jotta lomat napsahti jo nyt.
Mulle voi soitella 050 4149169.
Ehkä voisin ehtiä jopa iltalauttaan esim Naantaliin. Noita Teerijärviä löyty melkosen monta. Mistäpäin olet menossa yli?

No mutta, mäkin oon tässä oikeestaan ekalla pidemmällä reissullani ja nyt Keiteleen rannalla.
Huomenna ois suuntaus Koillis-Suomeen, ehkä Kuusamoon tai jopa Kemijärvelle yöksi, josta keskiviikkona pitäisi ajella Nordkappiin. Tästä sitten ehkä Hammerfestin ja käsivarren kautta takaisin Suomen puolelle. Ei oo vielä paljoo suunniteltu :-p

Jos jollain samankaltaisia suunnitelmia, niin saapi vaikka ajoreittejä yhistellä tai samaa matkaa ajella: xxxxxxxxxxxxx

No mutta, mäkin oon tässä oikeestaan ekalla pidemmällä reissullani ja nyt Keiteleen rannalla.
Huomenna ois suuntaus Koillis-Suomeen, ehkä Kuusamoon tai jopa Kemijärvelle yöksi, josta keskiviikkona pitäisi ajella Nordkappiin. Tästä sitten ehkä Hammerfestin ja käsivarren kautta takaisin Suomen puolelle. Ei oo vielä paljoo suunniteltu :-p

Jos jollain samankaltaisia suunnitelmia, niin saapi vaikka ajoreittejä yhistellä tai samaa matkaa ajella: 0407761745
Jep, minäkin vien Varren ekaa kertaa pidemmälle lenkille. Täytyy kokeilla miten persaus kestää. Ehkä syssymmällä
jonkinmoinen itä- Suomen kierros. Iloisia kilometrejä.....
sport05.gif

Terveisiä vaan Norjasta, halvasta sellaisesta, budjetti meni pyllylleen, mutta mukavaa oli ja norskimotoristit pitää meistä tosissaan. Suurin kuulemani sakko motoristille 135.000norjan kruunua, tiedä sitten oliko totta vai ei, hiljaa kuitenkin ajeltiin.
cool.gif

Terveisiä vaan Norjasta, halvasta sellaisesta, budjetti meni pyllylleen, mutta mukavaa oli ja norskimotoristit pitää meistä tosissaan. Suurin kuulemani sakko motoristille 135.000norjan kruunua, tiedä sitten oliko totta vai ei, hiljaa kuitenkin ajeltiin.
cool.gif
Jossain matkaoppaassa oli Norjan sakkotaulukkoa, kyllähän se pomppasi +20 ylityksen kohdalla. Äskeisellä reissulla ei kyllä näkynyt yhtään poliisiautoa, nopeusvalvonta ei liene kovin yleistä? Tai yksi oli, Trondheimissa ilmaiskonserttia valvomassa. Keskittävät resurssit oikeisiin paikkoihin
thumbs-up.gif

Ja ystävällistä väkeä juu, hetken kaupungissa parkkipaikkaa ihmetteli niin johan tuli joku mc-liiviheppu neuvomaan ilmaisen pyöräparkin. Mopoystävällinen maa muutenkin, tietulleista ei usemmiten tarvitse välittää, bussikaistat on mopoille sallittuja ja antavat tilaa liikenteessä. Pitää mennä toistekin ja varata reissuun kunnolla aikaa (ja rahaa..)

Äskeisellä reissulla ei kyllä näkynyt yhtään poliisiautoa, nopeusvalvonta ei liene kovin yleistä?
Niinkö meinaat? En nyt muutamaan vuoteen ole käynyt Norjassa, mutta kyllä siellä viela ainakin viime visiitin aikaan oli valvontaa ja ihan runsaastikin ja jos saan veikata, on tuskin vähentynyt. Tuntui keskittyvän esim. kylien sisäänajoteille (eli jos minulta kysytään, niin ihan asiallisiin valvontapaikkoihin).

No, mä lähden tänään niin ens viikolla saadaan suht tuoretta tietoa. Tosin en lähde pollareita laskeskelemaan, mutta voin vähän yrittää muistaa tihruilla niitäkin
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif

Tosin hondaPenan tietohan on uunituoretta ja itse koettua niin luulisi asian noin olevan ainakin omalla reitillään.
062802moto_prv.gif

Mutta.... Norjassahan mennään muutenkin rauhallisesti niin samapa tuo
033102beer_1_prv.gif

jou, terveisiä vaan täältä sateisesta ja h-vetin tuulisesta N-capista. Muuten kyl uskomattoman hienoo seutua.

Politia ei oo näkyny ku parit jotka vaani tuossa olderjorin jlkesillä silta? Työmaiden nurkilla , ja yks näky tuol lakselvin jälkeen , mut ei ne ollu mitenkään kytiksellä.... Turvallista matkaa vaan kaikille pohjoiseen tuleville. Ihte lähden seuraavaksi kohti Eteläisempää- Norjaa
sport05.gif

Son moro,

Lähtö 24.7. Nordkappiin, reittinä saunavaara-nuorgam-nordkapp-tromssa-kiiruna ja oulu.

Kelit on tilattu silleesti, palataan ja hyviä reissuja!

t:teepee

Terveisiä Ivalosta! Otin mökin ku meni sateiseks, ja kovaa myrskyä luvassa. Rovaniemellä oli telttamajotus. Aattelin ajella Nordkappiin asti, kunhan kelit antaa myöten. Hyvä reissu tähän mennessä. Nyt juon viiniä mökissä ja seuraan myrskyn alkamista..parasta lomailua!

Back