• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP varkaan paikannus !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikko73h
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lehdistä taas saanut lukea moottoripyörä varkauksista niin ottettaisiinko muutama kiinni pienellä vaivalla?
Otetaan se vanha parempi akkuinen kännykkä laatikosta ja ostetaan siihen edullinen liittymä, pistetään se äänettömälle ja kätketään MP:n sisuksiin. Jos pyörä varastetaan niin pyydetään poliisi paikantamaan se ja ottamaan nämä urheat leijonapaidat (ikävä kyllä useasti) parempaan talteen ym.

Tai tehdään niin kuin muutama heppu täällä pk-seudulla, jotka laittoi gps paikantimen polkupyörään ja seurasi tietokoneella pyöriä. Kun pyörä/pyöriä on kasaantunut samaan paikkaan useampi niin koko ORG:n voimilla paikalle  
biggrin.gif

Entä sitten kun veli, idästä da, vie sen pakulla suoraan Pietariin, Njet Bolsoi Broblem, aivan sama mitä on paikantamiseen uhrannut. Ei niitä haittaa hälyyttimienkään vinkuna. Peltiseinien sisältä kun ei ääni kuulu hyvin ja signaalia ei lähde lähde! Aikaa "deletoida" kaikki systeemit. Varmaa tietoa. Parempi olla kattava vakuutus, vaikka maksaakin vuodessa pitkät centit!

Tommonen GPS-jammer kun on taskussa niin ei tarvi edes pakata hiaseen. Eikä hintakaan päätä huimaa. Löytyy myös laitteita, jotka jammaavat GSM:kin samalla, joten se siitäkin...

Edit: Perusnisteillä tuskin noita on, mut ammattilaisilla voisin kuvitella olevan. Aika halpa "vakuutus".

Tai tehdään niin kuin muutama heppu täällä pk-seudulla, jotka laittoi gps paikantimen polkupyörään ja seurasi tietokoneella pyöriä. Kun pyörä/pyöriä on kasaantunut samaan paikkaan useampi niin koko ORG:n voimilla paikalle  
biggrin.gif
-1 Nuo "oikeus omiin käsiin" - tyyppiset ratkaisut on ajatuksena hauskoja mutta toteutettuna hieman ongelmallisia. Aiheuttavat lähes poikkeuksetta rangaistuksia myös näille oikeuden omiin käsiin ottaneille ja siitä taas seuraa valittamista aiheesta miten suomen lainsäädäntö on niin perseestä.

Perusnisteillä tuskin noita on, mut ammattilaisilla voisin kuvitella olevan.
No faktahan on se että kun alan ammattilaiselta keikka tilataan, niin kohdehan lähtee mukaan. Ei sitä mitkään lukot tahi hälärit pidättele. Mutta pointzi onkin ettei tuota "rivitavaraa" kukaan koskaan tilaile ja tällöin suurin osa nyysijöistä tuleekin näistä satunnais-harrastelijoista, joihin taas lukot ja hälyt toimivatkin jo huomattavasti paremmin. Eli ihan vain taviksen tai muuten vain ei-niin-haluttavan näköinen fillari ja siihen kunnon lukitus ja/tai hälärit niin aika rauhassa saa jo yönsä nukkua
thumbs-up.gif

Olis muuten hyvä ku laittais jonku paikantimen mopoonsa.. sitten seurailis minne voro sen vie, ja lähettäis jonku kaapin kokosen kaverin sinne paikalle  
biggrin.gif
No joo.. menipä taas. Mutta sellainen olis ihan unelma, että nikkarois jonku sähköisku-jutun siihen mopoon, ja ku voro iskee, niin sillä palais viimesetki hiuskarvat päästä. Vaikka tuon tyyppisenhän jutun joku oli tehnyt joskus autoonsa, mutta saikin siitä sitten itse syytteen koska pikku vorolla oli tullut paskat housuun kun sai pienen sätkyn.. eli sepä siitäkin sitten.  
mad.gif

Mulla vaan  sattuu olemaan "lieviä" patoutumia voroja vastaan, joten siksi mulla on täällä näin mielenkiintoisia haaveita..
nixweiss.gif

Olis muuten hyvä ku laittais jonku paikantimen mopoonsa.. sitten seurailis minne voro sen vie, ja lähettäis jonku kaapin kokosen kaverin sinne paikalle  
biggrin.gif
No joo.. menipä taas. Mutta sellainen olis ihan unelma, että nikkarois jonku sähköisku-jutun siihen mopoon, ja ku voro iskee, niin sillä palais viimesetki hiuskarvat päästä. Vaikka tuon tyyppisenhän jutun joku oli tehnyt joskus autoonsa, mutta saikin siitä sitten itse syytteen koska pikku vorolla oli tullut paskat housuun kun sai pienen sätkyn.. eli sepä siitäkin sitten.  
mad.gif

Mulla vaan  sattuu olemaan "lieviä" patoutumia voroja vastaan, joten siksi mulla on täällä näin mielenkiintoisia haaveita..  
nixweiss.gif
Sähköllä kun on se ikävä ominaisuus, että se ei tiedä iskeekö se varkaaseen vai vaikka ajattelemattomuutta pyörään koskevaan lapseen...

biggrin.gif
mad.gif

nixweiss.gif
Mä itseasiassa junnuna tein tommosen pappa tunturiin. Mä purin mun hajonneesta raisusta pv:n virtalukon ja suurella asiantuntemuksella poikkasin tulpanjohdon ja ohjasin sen ton virtalukon kautta. Noh ensihuomio oli, ettei käynyt kovin hyvin sammutetaampas avaimesta. Aivan julmettuja tällejä tarjoili tämä avain näpeille  
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif
Kolmisen kertaa piti kokeilla, kunnes järki kertoi, että hmmm... siellä voi olla vähän liikaa jännitettä tähän viritykseen. heh  
withstupid.gif

Pakko lisätä tähän loppuun, että olisin kyllä jäänyt monta kokemusta vaille jos mopoja ei ois keksitty :-P

Back