• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp:n vuokraus, Kanarian saaret

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pressa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos satutte olemaan gran canarialla mahtava pyörätie on Maspalomasista vuorille Cruz de tejedaan. Noin 40km hyväpintaista serpentiininousua vuorille kahteen kilometriin jossa hyvä pysähtyä ja alas pääsee useaa eri kautta. Ei uskoisi että ns turistirysäpaikassa on tuollaisia teitä ja maisemia!!

Juu mutkia on mäessä enemmän ku espanjalainen tajuaa, autolla tuli kurvattua sinne mäjelle ja toiselta puolelta alas ja motaria pitki takasi etelää...ainaki etelästä pohjosee oleva nousu on mopedille hiukka kaposta mut ku mäeltä lähetää alaspäin pohjoseen ni pikkusen leveni jos oikein muistan, tarttee olla vaan notkee pyörä ni varmasti iloa riittää ja hiki virtaa
thumbs-up.gif

Jos sattuu olemaan sorakelpoisella välineellä liikkellä kannattaa tutkia karttaa hieman Inglesin länsipuolelta nousevan pienen vuoristotien löytämiseksi. Ajelin jeepillä muutama vuosi sitten. Pesee lintsin, vastaantulijan sattuessa ollaan todella reunalla.

Keskisaari kannattaa nähdä, erilainen.

Menen ajamaan tuon tien kolmen viikon kuluttua. Bmw f650gs varattu. Sporttipyöriä ei näytä saavan helpolla edelleenkään joten laitetaan kaikki 77hv? töihin.

Itsekin kruisailin tuolla vuosi sitten jouluna. Tuo vuoristo on kyllä todella näkemisen arvonen pyörän selästä. Kuutioita oli alla vaan 250cc, mutta riitti enemmän kuin hyvin
smile_org.gif

Kuvia

joutuisi laivala kulettamaan prätkän sinne. vai ottaisivatko zx12r kawan peräkärryineen normaalina matkapakaasina lentokoneeseen, hehiö.

Itse suosittelisin tuolle suunnalle supermotoa. Tehoja ei hirveästi kaipaa, kun tie on niin älytöntä syheröä, ettei siellä hirveesti pysty edes kiihdyttelemään. Ja varsinkin sivummasta saattaa löytyä ihan rehellistä sorapätkää. Voi olla, että jostain löytyy sweeppereitä, joissa vois päästellä tosissaan, mutta itse en niitä löytänyt.

Pari vuotta sitten tuli lainattua Gran Canarialla Suitsan 650 DL:llä ja kyllä oli kivaa!! Vuorilla mutkapätkää riittää ja kun lopulta pääsee pilvien yläpuolistakin maisemaa katsastamaan, niin ajokokemus lähenee täydellisyyttä.

Olen lähdössä Teneriffalle 21. päivä ja pyörän lainaus olisi taas mielessä. Olen useana iltana yrittänyt katsastaa tarjontaa netin kautta, mutta erittäin heikoin tuloksin. Matkakertomuksissa usein mainitaan, että jotain mopovuokraamoja on lähes joka kulmassa, mutta varsinaisia moottoripyörävuokraamoja ei ainakaan netin kautta tunnu löytyvän.

Onko kellään kokemuksia Teneriffalla MP:n vuokraamisesta ja ideoita paikasta??

www.teneriffa-on-bike.de/index.html  

Tuo websaitti on ainoa jonka olen kuukkelin kautta löytänyt. Germaanisten kielten opiskelut itselläni rajoittuu alkeisiin, joten homma ei oikein avaudu. Valikoima heillä tuntuu olevan kohdallaan, mutta ilmeisesti pyrkivät vuokraamaan mielellään useaksi päiväksi kerrallaan. Mulla on muorin lupa vaan yhdeksi päiväksi!!!

Laittakaa kokemuksia tulemaan, jos niitä löytyy!!

Kauden avausta odotellessa, siis myös Suomessa  
wink.gif

Eipä mennyt sitten ihan niinku elokuvissa tuo homma piti olla bmw f650gs varattuna mutta olivat sitten huomanneet etten otakaan viideksi päiväksi joka on raja siihen että voi näin kaukaa varata joten lähempänä pitää varmistaa asia ja lopullisen tiedon saa vasta pari päivää ennen että onko kyseinen pyörä vapaa vai mennäänkö vara pyörällä yamaha xt 660x eli supermoto. Vähän sekava systeemi täytyypä vielä pyytää lisäinfoa.
Bemu 77e vrk ja jammu 68e. AdMo-Tours oli sivusto ja vuokraamo moto4rent.com suora osoite.
Saas nähdä miten tuon kanssa käy kumpi tahansa pyörä on ok noille teille kun vain sattuis oleen vielä kunnon keli ja ehjä pyörä (jarrut) niin potentiaalia tulla kaikkien aikojen paras ajopäivä on ne tiet ja maisemat niin siistejä. Voi illalla uni maittaa kun päivän kanttaa kylmiltään niitä 200m suora ja 180 asteen mutka-teitä ensin ylös kolmeen kilometriin ja toista tietä alas..
En löytänyt enää vuokraamoa jossa kävin siellä muuan vuosi sitten mutta hyvä asia tämänpäiväisessä viestissä oli ettei tarvitse ajaa taksilla maspalomasiin hakemaan pyörää vaan sen saa hakea 300m päästä hotellista missä asutaan eli siis tuodaan sinne valmiiksi jos ei ole siellä.
Yleisesti tarjonta pyöristä on kyllä parantunut muutamassa vuodessa paljon, ei siellä mitään supermotoja ennen ollut 350 dr kuristettuna ettei vaan pääse ajamaan lujaa.
Harkitsin aikanaan jopa oman pyörän laivaamista sinne loman ajaksi mutta luovuin kustannussyistä moisesta ideasta. Lisäksi tuskin hiellä rahalla ja vaivalla rakennettua pyörää olis saanut naarmutta jne takaisin (riski koko pyöränkatoamisesta oli olemassa) ja täytyy myöntää ettei sen aikainen turbogixxu oliskaan ollut oikea niille teille..

Et satu olemaan Puerto Ricossa? Jos näin niin siellä on ihan keskustassa vuokraamo sen skandinaavien klinikan vieressä. Siitä vuokrasin omani ja ihan hyvin meni. Mitään ennakkovarausta ei ollut, mutta etköhän saa minkä pyörän haluat, kun et ekana lomapäivänä baanalle hingu ja varaat paikan päältä. Mulle ei tosiaan yli 250cc kustomia anettu, kun oli niin tuore ajokortti
biggrin.gif

Lissabonissa kun vuokraa pyörän cascaissista ja lähtee euroopan läntisimpään paikkaan boga de roca tai jotain heti sen risteyksen jälkeen kääntyy oikealle tie jollekkin linnalle. Tie on pientä asfaltoitua ja mutkittelevaa useampia kymmeniä kilsoja eikä asutusta luonnon suojelu alueella ole, sekä liikenne on minimaalista ja ne maisemat.
062802moto_prv.gif

Gran Kanaria on kyl hieno paikka ajaa.  
sport05.gif

Kahdesti olen käynyt siellä ajamassa, pyörinä ollu 600 Transalp, 250 ja 600 yamahan endurot ja yamahan supermoto. kannattaa kyl mielummin ottaa joku supermoto/enduro vehe, tiet sen verran mutkikkaita ja korkeuseroja riittää.

Hieno pätkä löytyy Agaeta-Mogan väliltä. Hyväkuntoista puhdasta asfalttia, todella mutkaista ja jyrkkiä ylä-ja alamäkiä. ja maisemat on myös ihan jees.  
bowdown.gif

Just reilu kuukausi sitten tuli tuolla suunnilla ajeltua. Mutkaa tosiaan oli riittävästi ja maisemat mahtavat! Maspalomasista Puerto de Moganiin ja siitä sitten ylös vuorille. Transalp oli ihan sopiva peli tommosille pätkille ja jaksoi vääntää ihan mukavasti kaksi päälläkin. Mopo vuokrattiin juurikin tuolta moto4rent.com :sta. Palvelu oli ihan asiallista ja kamat oli hyvässä kunnossa. Pyörän ja kypärän vuokra oli 81€/vrk, takit ja hanskat siihen päälle 10€ kahdelle.
Muutama kuvanen löytyy: http://aapo.1g.fi/kuvat/Moporetki+Kanaria/

Sunnuntaina oli just joku bemarilla jääny auton alle suht korkeella. Kuskilla avopotta ja klyyvari veressä. Ottakaa ihmeessä umpikypärää päähän, ku vuokraatte. Autolla käytiin ylhäällä, pyöriä lainatessa ei kovin korkeelle jaksanu enää lähtä. Tiet on tosin hienoja, saatan jopa mennä toistekki.

Mä oon aina reissuilla tyytynyt noihin vuokrakypäriin, ainakin omalle kohdalle sattuneet ovat olleet ihan hyväkuntoisia.
Toki oma umpikypärä olisi varmasti turvallisempi, mut jotenkin noissa lämpimimmissä olosuhteissa tollanen avokuuppa on paljon mukavampi. Usein vuokraamoista olisi saanut myös umpikypärän halutessaan.  Mut ei vääntöä, kukin tavallaan  
smile_org.gif

Back