• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp- käyttöön paras leatherman?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tere,

Tartteis valita itselle mieluinen Leatherman- työkalu, kun sellaista tarjotaan... Mikähän malli kannattaisi ottaa, kun harrasteet pyörii pääasiassa moottoripyöräilyn ympärillä?

Kehukaapa omianne, niin ei tulisi valittua vikamallia
smile_org.gif

Itse olen ollut tyytyväinen Waveen. MUTTA mikäli luulet tarvitsevasi vähemmän puukkoja ja enemmän puristusvoimaa, niin Crunch saattaisi olla ihan asiallinen vaihtoehto. Jos taas tarvitset avata paljon ruuveja, niin sitten sellainen malli johon käy tuo Tool Adapter. Wave on kyllä sellainen yleismalli, että sillä onnistuu melkein kaikki... saa myös tosi hyvän puristusvoiman, kun on pyöristetyt kahvat.

Lisää eri malleista kannattaa tutkiskella vaikka osoitteesta http://www.lohenette.fi/leatherman/index.php *Ei maksettu mainos. Google vain sattui suosittelemaan.
blush.gif

Supertoolia vuodet mukana kantaneena, en voi kun kehua. Nyt kaytossa tama uudempi versio, loistopeli, ainoa etta pikkasen iso iltalaukkuun
wink.gif

Mulla on itelläni toi uus super tool 200 ja ei voi oikeastaan kuin kehua. Wave on kyllä huomattavasti nopeampi ja kätevämpi käyttää vuoleskeluun ulkopuolella sijaitsevien terien ansiosta.

Supertoolia olen käyttänny jo toistakymmentä vuotta.
Ilman ei voi elää päivääkään.
Superissa kun saa noi ruuvaritkin lukittua ettei naksu sormet jos joutuu kovemmin käsittelemään.
Takuukin toimii loistavasti. Pari kertaa oon lähettänny entisöitäväks. Aina on korjattu vaikka käyttövirheitä suurin osa. Nytkin pitäis lähettää taas, ku on pihtien 'katkaisuosa' kulunnu (ei mee edes 4mm pultti poikki)
Kerran tuli viesti mukana, ku isompi tasapää ruuvari oli kierteellä, että on käytetty liikaa momenttia. Sitähän tulee ku makaa päällä ja käyttää runkoa t-kahvamaisesti vääntimenä. Meneehän siinnä paksumpikin rauta vinoks
tounge.gif

Offtopic. Mulla on jäänyt mieleen erityisesti joku samanlainen multitool-linkkari kuin nahkamies. Siinä oli  speciaali että niissä pihtien katkaisu terissä on kovametallipalat (siis kuin sorvissa se salmiakki) ja ne voi vaihtaa. Tunnistaako kukaaan?
Jäi mieleen jostakin TM/Erä yms lehdestä mutta valmistajaa en tiedä...

Kotosivut kertoo vekottimista kaiken. Wave on muuten mukava, mutta vähän löysän oloinen ja lisäksi terät eivät lukitu. SuperTool alkuperäisenä on loistava työkalu, joka pelastaa monesta sellaisesta tilanteesta johon ilman sitä ei edes joutuisi.
062802moto_prv.gif

Nyt tulin hankkineeksi Chargen Ti: n. Ei kyllä häviä tuolle SuperToolille, paitsi hinnassa. Hyvä peli.

Toinen ääni Leatherman Wave työkalulle.

Wave:iin voi myös ostaa Tool Adapterin, jolloin voit käyttää kaikkia Hex-bits ruuvarinkärkiä.

Itselläni on Wave, Tool Adapter, Hex-to-1/4" adapteri, ja 1/4" hylsysarja mopon penkin alla aina mukana. Tuon adapterin ansiosta voin vääntää hylsyjä Waven ja Tool Adapterin avulla, vaikkakin hylsysarjassa tuli räikkä mukana. Hylsysarja* ulottuu vain 13mm asti, mutta isompia muttereita en uskaltaisi 1/4" vääntiöllä käännelläkkään. Tämä siis rajoittaa setin käyttökelpoisuutta, mutta en minä sillä koneremppaa ajatellut tehdäkkään. Tien päällä jos joku pultti on löystynyt, niin löytyypähän ainakin jotain ensiapua.

Eli Leathermanillä, ilmastointiteipillä, ja jakoavaimella pitäisi pärjätä jo pitkälle. Mihin tahansa malliin päädytkin, niin muista että Leatherman on se "alkuperäinen", Bilteman kamoista ei koskaan tiedä.  
wink.gif

Jay

*Ihan vaan vinkkinä, Teng Tools valmistaa näppärän kokoista 1/4" hylsysarjaa pienessä muovikotelossa.

Mulla on kanssa tuollainen Wave, mutta en ole siihen täysin tyytyväinen. Hieman on hutera kapistus, jos vaikka vertaa Pulseen jonka aikasemmin omistin.

www.kitupiikki.net muuten myy kaikenmaailman Leatherman sälää ilmeisen käypään hintaan.
thumbs-up.gif

Ihan käyttökelpoinen ja kompaktin kokoinen on tuo Pulse-malli, jos sitä nyt yleensä enää on mallistossa. Niin huomaamaton mukana, että jäi ilmeisesti jollekin bussipysäkille tai jotain...
veryangry.gif

edit: Onko kellään käyttöä pelkälle Pulsen tyhjälle kotelolle?

Työkalut työkaluina, linkkarit linkkareina. Onhan tuo tietty mukava nötköttipurkin avaamisessa, mutta eipähän tuolla mitään pysty tekemään mitä ei pystyisi pyörän omilla tekemään (ja paremmin). Hätäratkaisuhan nekin yleensä ovat. Hauskoja nuo adapterit, jolla siitä saa melkein oikean työkalun...

Multa myös ääni Super Toolille, ilman ei osais olla enää kun vuosia on mukana kulkenut.

Pulsella on pärjätty, sopiva käteen, terät lukittuu, pyöristetyt kahvat, sopiva määrä teriä. Se on semmoinen kädenjatke.

Älä koskaan lähde kotoasi ilman Leathermania.

Mopon penkin alla on Supertool ja tool adapter, lisäks Wave vaakakotelossa vyöllä.
Wave on käyny huollossa 2 kertaa (omia kämmejä), se systeemi kyllä toimii loistavasti.
Jenkkilästä olen molemmat tuonu, kannatti.

Yksi orggilaisistahan myi viime vai oliko sitä edellisenä joulun alla leathermaneja pakettiin pistettäväksi. Ilmottautukoon itse, josko tulevana jouluna olisi samanlainen tarjous laitettavaksi kehiin, jos saisit kilpailukykyisen tarjouksen tuotteista.

omg.gif
Gerber Multi-Plier® 600 DET
omg.gif

Varusteena "C-4 explosives punch" puikko jolla tekee reiän sähkönallille. Aika kova.

Ai hitsi. Ei taida olla siviilissä tällä käyttöä
wink.gif

Back