• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp kamera

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rengas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Nokia
Kamera mopoon ens kesäksi vaikea "ostos" malleja on paljon mutta minkä hankkisi laatu/hinta hiukka mietityttää. Laittakaa mielipiteitä eri versioista hyviä/huonoja puolia. Esim. Midland 300, HD Contour ja vaikka Herosta. Myös muut mallit kiinnostaa. Tulis pelkkään moottoripyörällä kuvauksiin retkille. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE !

Aina kevään korvilla täällä väännettyä asiaa kyselet, haulla löytyy varmaan ketjuja joissa noita kamera juttuja väännellään ja käännellään täällä orgissa.

Itse löysin interwebistä tuollaisen vertailun jota hemmot vielä päivittelee ihan kiitettävästi.

Itse noista testatuista laittaisin Driftin ihan vain tuon kaukosäätimen vuoksi, jonkin verran elävää kuvaa kuvanneena tiedän että on kätevämpää kohdistaa nauhoitus aina tiettyihin hetkiin, kuin että kuvata kortti täyteen ja myöhemmin yrittää hakea säilyttämisen arvoiset otokset...

Erijuttu on tietty että ehtiikö/muistaako nauhoituksen painaa päälle kun alkaa tapahtua kummia, taikka tallettamisen arvoista. Toisaalta yleensä on aina käynyt niin että kun jotain tapahtuu, niin kamera on jo sammunut koska kortti on täynnä taikka akku on jo loppu.

http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=54309.0

Tässä sinulle paras vaihtoehto
biggrin.gif

http://gopro.com/cameras....dyCvjlg :

Onko mitään mallia joka olisi
- vesitiivis
- ottaa 12v sähköt moposta
- tallentaa jatkuvasti (nappia painamalla viimeiset 15min tms jää talteen)

Tarkoitus olisi asentaan kiinteästi mopoon ja tallentaa videopätkiä kun jotain kiinnostavaa tulee vastaan.

Toi V.I.O POV on kamera jossa on kaksi kuvausmoodia. Se tavallinen on napista päälle ja napista pois. (Ja nappi on joko kamerassa tai kaukosäätimessä)
Toisessa moodissa kuvaus käy koko aja wrap around muistiin ja kun painat nappia, niin edelliset 12 min (itse asiassa määriteltävissä 20sek-30min) ynnä painalluksesta eteenpäin tallentuu kortille. Kun ostin sen, niin oli vaan 4*AA pattereilla, mutta jälkeenpäin hommasin adapterin, jolla saan virtaa pyörän 12v pistokkeesta.
Ei ole tullu viime aikoina enää kuvattua, joten voisin luopuakin siitä sopuhintaan. Jos kiinnostaa, niin pistä privaa...
062802moto_prv.gif

Oma totuuteni asiasta on se että älyttömiä ei kannata investoida, sillä alkuhuuman jälkeen omien ajoreittien töllöttely näytöltä on aika leipaannyttävää puuhaa. Itse sijoitin 49 euroa vedenpitävään kameraan jolla otettuja clipsejä tallensin juutuupiin. Kerran kaks kun niitä itsekseen katseli niin jopas alkoi haukotuttamaan.

Olispa ketuttanut jos olis investoinut 49 egen sijaan esim 300 escudoa samaan elämysten katuojaan
biggrin.gif

Joku voisi todeta että "joo mutta kun sun kuvan laatu on sitäjatätä...".
Totuus on ettei se sisältö pixeleillä parane kun enintään yhden katselukerran verran.

Hauska juttu mutta todellakin vain leipäkoneen verran ja siitä eteenpäin aikalailla nähty tarina.

Oma totuuteni asiasta on se että älyttömiä ei kannata investoida, sillä alkuhuuman jälkeen omien ajoreittien töllöttely näytöltä on aika leipaannyttävää puuhaa.

Sama kokemus myös minulla, oma kamera oli ensimmäisenä kesänä mukana koko ajan ja toisena kesänä ei enää kertaakaan... Onneksi oli vain muutaman kympin sijoitus. Toisaalta silti tekee mieli tuota Driftin halpista, olishan se lomareissuillakin perheen kanssa ihan jees.  
nixweiss.gif

Oma totuuteni asiasta on se että älyttömiä ei kannata investoida, sillä alkuhuuman jälkeen omien ajoreittien töllöttely näytöltä on aika leipaannyttävää puuhaa.

Sama kokemus myös minulla, oma kamera oli ensimmäisenä kesänä mukana koko ajan ja toisena kesänä ei enää kertaakaan... Onneksi oli vain muutaman kympin sijoitus. Toisaalta silti tekee mieli tuota Driftin halpista, olishan se lomareissuillakin perheen kanssa ihan jees.  
nixweiss.gif
Mopovideoita koskee sama kuin muutakin kuvaamista. Jos haluaa tehdä kunnon tarinan, pitäisi luoda jonkinlainen käsikirjoitus ja materiaalia pitää olla runsaasti. Yhdellä kameralla saa aika monotonista koostetta, tai sitten täytyy kikkailla ja vaihdella kameran asennusta kaiken aikaa, jopa sahata samaa pätkää pari kertaa.

Kameran vesitiiviys on tietysti hyvä asia, mutta sateella tallentuvat näkymät ovat aika ankeita. Ehkä parkista otetut pätkät riittäisivät. Tietysti jos sadekuuro tulee kun on Saksan motarilla paahtamassa niin eipä siellä niin vain pysähdytä.

Videoissa yleensä tulee aliarvioitua jälkikäsittelyn kuluvan ajan. Minuutti katsottavaa vaatii helposti tunnin editoinnin, jos riittääkään.

Riippuu tietenkin paljon siitä mikä on tavoitetaso. Jos on videoita editoinut ennenkin niin sitten tietää mitä se vaatii.

Ehdottaisin että lainaa tai vuokraa yksi tai kaksi kameraa ensin. Muutamista paikoista voi kohtuuhintaan vuokrata hyvän kameran. Jos kuvaus ottaa kipinää niin sitten voi hyvillä mielin investoida kunnon kalustoon.

Aina kevään korvilla täällä väännettyä asiaa kyselet, haulla löytyy varmaan ketjuja joissa noita kamera juttuja väännellään ja käännellään täällä orgissa.

Itse löysin interwebistä tuollaisen vertailun jota hemmot vielä päivittelee ihan kiitettävästi.

Itse noista testatuista laittaisin Driftin ihan vain tuon kaukosäätimen vuoksi, jonkin verran elävää kuvaa kuvanneena tiedän että on kätevämpää kohdistaa nauhoitus aina tiettyihin hetkiin, kuin että kuvata kortti täyteen ja myöhemmin yrittää hakea säilyttämisen arvoiset otokset...

Erijuttu on tietty että ehtiikö/muistaako nauhoituksen painaa päälle kun alkaa tapahtua kummia, taikka tallettamisen arvoista. Toisaalta yleensä on aina käynyt niin että kun jotain tapahtuu, niin kamera on jo sammunut koska kortti on täynnä taikka akku on jo loppu.

Kiitti vertailusta. Eiköhän noista joku sopiva löydy ennen kevättä.
062802moto_prv.gif

Kiitos linkkivinkistä. Tilasin CountourHD 1080p peruskameran, jolla saa kohtuullista jälkeäkin, ja tarvikkeita on hyvin saatavilla. Jos kuvaus innostaa niin sitten jotain järeämpää kameraa tilalle.

edit: Rengas, kannattaa muuten tilata nyt jos tuo CountourHD kiinnostaa, on tarjouksessa cdon.commissa ja tilalle tuleva ContourRoam malli vaikuttaa heikommalta, ei voi vaihtaa akkuja eikä suojalinssejä ja on hieman isompikin.

Nyt on kans Chivas067 kamera tilattu sun vertailun/ hondapenan löytämän edullisen nettikaupan ansiosta. Suuret kiitokset vaan molemmille.
062802jumpie_prv.gif

Back