Onko muuten kukaan miettinyt, miten paljon informaatiomäärä on kasvanut muutaman vuoden sisällä.
Itse olen autoalalla (korjaamo) töissä ja keskimääräinen sähköpostimäärä / päivä on n. 20kpl. Eihän se ole kuin reilu 2,5 viestiä / tunti, joka ikinen työpäivä. Siinä määrässä on asiakkaiden lähettämiä sähköposteja 1-2 / päivä, loput on eri yhteistyökumpaneilta ja muilta samassa veneessä olijoilta.
Sitten puhelin. Se saa*anan pirulainen soi koko ajan. Kännykkä on luonut ihmislajin, joka soittaa ja kysyy neuvoa kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
"olen juuri menossa tankkaamaan, miten saan polttoaineluukun auki? ** Ei, en ole koskaan lukenut auton ohjekirjaa. Ei minun tarvitse, olen ajanut jo 500 vuotta 6000 erillaisella autolla.** samalla kysyisin huollon hintaa ** se on vasta talvella, mutta ajattelin kysyä jo nyt"
Tai sitten tähän tyyliin "työkaveri kertoi, että internetissä oli mainittu jostain tyyppiviasta*** minun autossa on juuri se vika *** ei se oireile vielä, mutta olen ihan varma että oireilee kohta*** Miksi minun pitää maksaa tarkastuksesta jos autossa on takuu*** millaista palvelua, ette korjaa takuuseen rikkinäistä autoa*** Aion soittaa maahantuojalle ja valittaa saamastani kohtelusta"
Kaiken tämän päälle varsinainen työ, eli korjaamon pyörittäminen kaikkine lisukkeineen. Siinä on melkoinen urakka 7,5 tunnille / päivä. Ylitöitä en tee, koska ei siitä makseta (eläköön kuukausipalkka
)
Saattaa siinä hullunmyllyssä jäädä joku sähköposti vaille huomiota ja jonkun kerran ei edes huvita vastata puhelimeen.