• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristin käyttöön soveltuva teltta?

kertokaapa kanssa motoilijat millainen teltta kannattaisi ostaa kesän rientoihin?? mielellään kahdelle sopiva ja tilava ja halpa tietysti!
smile_org.gif

Eikös nuo kupoliteltat ole edullisia, yleensä kahdelle hengelle ja menevät jopa melkosta pieneen tilaankin.. Tavarataloista taitaa saada halvimmalla?
smile_org.gif

Mosquito bikersilta löytyy motoristin unelma teltta ja ei oo koolla pilattu, pakattuna siis. Nukkumatilat löytyy kahdelle ja katos pyörälle. Omasta mielestäni ainakin loistava vaihtoehto ja harkitsen itse tuollaisen hommaamista ihan vakavissani.  
062802moto_prv.gif

Tulipa ostettue Louisilta "OUTDOOR Zelt LITE" - mallinen teltta. Hinta ei päätä huimaa ja ajoi asiansa viime kesänä... Pakattuna vain 20*36cm, joten mahtuu hyvin taka/sivulaukkuun.

Tulipa ostettue Louisilta "OUTDOOR Zelt LITE" - mallinen teltta. Hinta ei päätä huimaa ja ajoi asiansa viime kesänä... Pakattuna vain 20*36cm, joten mahtuu hyvin taka/sivulaukkuun.
Hääh, noin pieni? Ja piti hyvin vettäkin jne.? Paljonko maksoit?
Juu, pakattuna on todellakin pieni ja teltta on siis kahdelle hengellle. Veden pitävyydestä ei ole tietoa, koska viime kesänä telttaillessa paistoi aina aurinko. Mutta ainakin numeroissa lupailtiin samanlaista vesipatsaan kestoa, kuin kalliimmillekkin merkeille.

Hintakaan ei ollut paha, 49 €.

Lisätietoa saksaa osaaville löytyy Louisinsivuilta, laita hakukenttään teltan nimi.

juu ei paha tuo outdoor zeltlite. Hintakin kohillaan. Löytyykö orgilaisilta esimerkkejä kahdenhengen kupoliteltoista, mitkä mahtuisivat pakattuna takalaukkuun. Louissilla oli kupoliteltta kahdelle, mutta hinta viittaa vahvasti EI veden pitävyyteen
( 10 € )
Itse hommasin juuri Haltin multisportin. Pirun pieni niin pakattuna, kuin koottunakin. Vähän turhan nafti kahdelle.

juu ei paha tuo outdoor zeltlite. Hintakin kohillaan. Löytyykö orgilaisilta esimerkkejä kahdenhengen kupoliteltoista, mitkä mahtuisivat pakattuna takalaukkuun. Louissilla oli kupoliteltta kahdelle, mutta hinta viittaa vahvasti EI veden pitävyyteen
( 10 € )
Itse hommasin juuri Haltin multisportin. Pirun pieni niin pakattuna, kuin koottunakin. Vähän turhan nafti kahdelle.
Mulla on tuollainen Haltin Hike&Bike II. Ei ole montaa kertaa yövytty , mutta olen todella tyytyväinen siihen. Mahtuu takalaukkuun ja just sopiva kahdelle hengelle. Teltta ja Haltin pienet makuupussit ja muut viikonloppu kamat mahtui hyvin viime Kokkotreffenissä tankki- ja takalaukkuun.

Mosquito bikersilta löytyy motoristin unelma teltta ja ei oo koolla pilattu, pakattuna siis. Nukkumatilat löytyy kahdelle ja katos pyörälle. Omasta mielestäni ainakin loistava vaihtoehto ja harkitsen itse tuollaisen hommaamista ihan vakavissani.  
062802moto_prv.gif
Vaikutti aikaslailla velmulta vaihtoehdolta.
smile_org.gif

Itselläni myös teltta hakusessa ensikesää ajatellen. Vedenpitävyys on ehdoton, ettei tarvitse suojamuovia tunkea myös mukaan. Mutta vedenpitävyyttä ilmoitetaan jos jonkinlaista. Mikäköhän lienee riittävä? Suomenkin suvessa löytyy jos jonkinmoista monsuunia, jos huonosti käy. Haltin Hike&Bike III vaikuttaisi myös ok vaihtoehdolta. Olisi hieman lisätilaa II:seen verrattuna kamoille tms.

Meillä on joku Everestin kolmen hengen tunneliteltta, tai mikä lienee sen kaksion määritelmä. Painoa muistaakseni jotain 5,5 kg mutta ruoteineen sen verran pitkä paketti, ettei sitä laukkuun tungeta. Ei ihan käden käänteessä pystytettävä mutta aivan ehdoton plussa on tunnelin iso tila, johon todella mahtuu kaikki laukut ja kolmen ihmisen ajovarusteet. Ei tartte kuraisten ajokuteiden kanssa nukkua ja kaiken saa sateen suojaan ja käden ulottuville. Kolme henkeä mahtuu ihan mukavasti ja kahdelle on ruhtinaalliset tilat.

edit: Vedenpitävyydestä en muista mitä vuosia sitten luvattiin, mutta toistaiseksi on vesi pysynyt ulkona.

Fjäll Rävenin Akka R/S Light 3 on ok. Tilaa on kolmelle ja etuteltassa roinille. Maksoi 450€ ja painaa 3.5 kg sekä menee pieneen tilaan. Laatua joka kohdaltaan. Teltoissakaan kun ei ole hyvää ja halpaa. Painonsa puolesta käy myös vaellushommiin.
Ihan kevyisiin keskikesan tarpeisiin välttää varmasti joku halvempikin.
Kannattaa kiinniittää huomio keppien pituuteen kun miettii tilantarvetta ne kun pitälti ratkaisevat mahtuuko teltta esimerkiksi sivulaukkuun vai ei.

Alkuperäinen kysyjä etsii halpaa telttaa ja täällä aletaan ehdottelemaan 450€:n sviittejä... Miksi aina käy näin?

Tuo everest oli mummonmarkkoina tarjouksessa viitisen sataa, ei todellakaan mikään hitec teltta. Voisin kuvitella, että vastaavantasoisia tarjouksia löytyy nykyisinkin. Kupolejakin on pari eri kokoista, mutta mopoilukäyttöön ne on siitä keljuja, että on pakko nukkua paskasten kledujensa kanssa.

Pyydän anteeksi mutta on hyvä tietää mitä on tarjolla ettei menisi halpaan vaan silkkaa tiedon puutetta. Itse menin kun edellisen teltan ostin. Oli tarkoitus ostaa kuljetuksen kannalta käypänen ja myöhemmin huomasin kaverini ostaneen sitten Haltin teltan, joka meni pienempään tilaan, oli huomattavasti tilavampi ja helpompi pystyttää eikä edes vuotanut. Oli se tietysti kalliimpikin mutta hyvä kestääkin yleensä pitempään ainakin hoidettuna.

Alkuperäinen kysyjä etsii halpaa telttaa ja täällä aletaan ehdottelemaan 450€:n sviittejä... Miksi aina käy näin?
Olen kyllä sitä mieltä, että teltta on sellainen kapistus, että halpaa ei kannata ostaa.
veryangry.gif
itse nuukuuttani sorruin tähän, mutta kun ranskassa tuli ukkoskuuro ja vedet telttaan, niin kyllä kyrsi.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Ostin sitten venemessuilta 185 € maksavan SALEWA bergen II merkkisen. Teltta on kupolimallia. ja varustettu sisäteltalla. Joten ulkoteltta on ainakin kauppiaan mukaan ehdottomasti vedenpitävä.
buttrock.gif
Kuivaharjoitellessa teltta oli helppo rikata ja mahtuu yllättävän pieneen tilaan. Lisäksi ulko ja sisäteltan väliin mahtuu paljon tavaraa suojaan. Teltassa on myös oviaukot molemmilla sivuilla.
buttrock.gif

kotka

Eihän sitä halpaa kannata ostaa, jos on varaa kalliimpaan. Mutta aikamoinen kroisos saa olla, jos kaiken (siis mopon hankinnassahan ei kannata säästää, eikä kypärän, ei ajoasun eikä kenkien, ei teltan eikä makuupussin, eikä...) hankkii parhaasta päästä. Tyhjätaskuna olen tullut huomaamaan, että vaatimattomillakin varusteilla kyllä pärjää. Ei kaikki halpa ole pelkkää sutta ja sekundaa.

. Tyhjätaskuna olen tullut huomaamaan, että vaatimattomillakin varusteilla kyllä pärjää. Ei kaikki halpa ole pelkkää sutta ja sekundaa.
Kyllä se tietenkin näinkin joskus on.
bowdown.gif
Itse olen kyllä joutunut varsin usein huomaamaan että kyllä se halpa harvemmin pärjää kalliimmalle tuotteelle.
nixweiss.gif
Tämä on tullut esiin muissakin tavaroissa kuin pyörävarusteissa.
kotka

Sotkeudunpa sitten tähänkin keskusteluun, halpa vs. kallis

Minusta hinta-laatusuhde on se joka ratkaisee, yleensä (ei siis aina?!) kalliimpi hinta tarkoittaa parempaa laatua/materiaaleja/viimeistelyä jne.

Mutta onko kaksi kertaa kalliimpi kaksi kertaa parempi
crazy.gif
tuskinpa...

Jotkut tavarat on helpompi hyväksyä "ei parhaimpana mahdollisena" kuin toiset...eli riittävän hyvä on okay
cool.gif

Back