• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristikirkko ? Mp huollettu entä sielunhoito ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Motoristikirkko ? Mp huollettu entä sielunhoito ? - Menen, en mene, eiku menen, en mee..men.

• 1. Kuulun Gospel Riders-ajajiin ja käyn pääsääntöisesti aina

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. En kuulu em, ajajiin, mutta käyn silti pääsääntöisesti aina

• 3. Käyn kerran keväällä. Siitä on ajokausi hyvä aloittaa

• 4. Muutamia kertoja olen käynytkin, hyvä on joskus hiljentyä

• 5. Olen aikonut joskus käydä...yksin ei vaan tule lähdettyä

• 6. Menisin kyllä jos vaan kukaan tuttuni ei olisi siellä..

• 7. Osaan hiljentää risteyksiin ja se riittää mulle

• 8. Sielunhoitoa ei tarvita kun sielua ei ole olemassa

• 9. "kukkahattuhommia"

• Ääniä yhteensä
    0

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
JOVAIN ON...
sport05.gif

...noita motoristikirkkoja jälleen tarjolla ympäri suomenmaata ja siitä se monella tuo ajokausikin vihdoin alkaa. Onko vaan kuitenkin niin että se on vain wanhoja mummoja ja pappoja varten tuo "hömpötys" ? Joku oli kuulemma käyny tommosessa tapahtumassa ja sitten olikin myynyt heti mp:n pois kun hurahti ja tuli uskoon, nyt sitten harrastaa postimerkkeilyä....joku toinen taas tuli mp:llä kirkonpihasta ja jäi heti rekan alle kun oli luottanut varjelukseen mistä oli pastori alttarilla paasannut ! Onhan näitä juttuja ja legendoja.

Käytkö sinä motoristikirkossa ? Oletko jo käynyt kenties ?
Nukutkö paremmin tai kenties, ajatko nyt paremmin....?
Voisiko siellä käydä ?

Entä näkikö "naapuri" ? Leimauduitko loppukaudeksi ?Pyörryttikö ? Jäikö trauma ? Onko kirkko sinulle vain KKHS ? (kaste, konfirmaatio, häät ja siunaus)
sport05.gif

Olin viime kesänä järjestämässä ja mukana Ristiinan motoristikirkossa elikkä ST1 pihalla. Ei kannata pelätä leimautumista "uskovaiseksi" tms. Paikalle tuli ihan tavallisia motoristeja enempi vaan ihan ajelun ja seurustelun merkeissä. Nyt taas on sitten helatorstaina sama homma.

En kuulu kirkkoon. Tusarissa on tullut käytyä, osa on lähtenyt sieltä sitten Lietoon kirkkoilemaan - itse olen jäänyt enemmänkin hoitamaan sielua nestemäisesti leirintäalueelle
033102beer_1_prv.gif

Harrastukseni aloittamisesta lähtien oon joka vuosi käynyt Liedossa tai ainakin ottanut osaa paraatiin. Ja jatkossakin yritän tuonne osallistua. Enkä ainakaan tähän mennessä ole hihhulin leimaa otsaan saanut!

Käyköön kuka katsoo tarpeelliseksi, itse en käy. Moottoripyöristä kiinnostuneille ko tapahtumat ovat yhtä juhlaa, kun voi bongata jos jonkinlaista prätkää. Tien vieressä katseleville pikkumuksuille ja vähän isommillekin saattaa tulla kipinä ryhtyä isompana motoristiksi, mikä on tietysti hienoa ja tervehenkistä harrastusta.
smile_org.gif

7. Osaan hiljentää risteyksiin ja se riittää mulle.

noi hihhuli touhut on ihan.....
033102ass_1_prv.gif
mutta lietoon olen silti menossa, mutta kirkko osion skippaan..
062802moto_prv.gif

Lieto jää väliin muiden kiireiden takia, mutta jossain muualla voi poiketa jos sopivasti sattuu kohdalle.

Eipä se motoristikirkko munkaan kokemuksen perusteella mitään tosiuskovais touhua ole. Lähinnä kokoontuminen siinä kuin muutkin.

pitääkö se uskonto sotkee jo moottoripyöräilyynkin
nixweiss.gif
033102ass_1_prv.gif

en kuulu kirkkoon enkä aio mennä,mutta en tuomitse jos joku siitä varjeluksesta saa fiilikset

Kyllä ainakin tuo Liedon Motoristikirkko on luettavissa ennemminkin kokoontumisajoksi vaikka kenttäjumalanpalveluksella keskeinen osa päivässä onkin. Porukan virtaaminen Kupittaalle ja siellä tuttujen bongaaminen, sopivan mittainen paraatiajo ( = ristisaatto ) ja Liedossa hetken hiljentyminen miettimään elämän perusasioita; siitä on hyvä aloittaa ajokausi virallisesti.
Uskonnollisuus on jokaisen omassa päänupissa, ei siinä mihin kirkollisiin rituaaleihin osallistuu.

Waikka Ateisti noin suurinpiirtein olenkin niin käyty on ja aikomus ajella tänäkin kewäänä... ihan hieno tapahtuma ilman tuhannen turhaa hattaranmyyjää ....
thumbs-up.gif
samalla saa sitä hidasajo harjotusta.

Eipä oo tullu käytyä eikä varmaan tulekaan. Kirkossa tulee käytyä lähinnä jouluna tai perhejuhlien (esim. häät) yhteydessä.

Viime keväänä kävin Ristiinassa St1:n pihalla (tais olla joku muukin kirjoittaneista siellä...) ja taietaan lähteä tänä vuonna uuestaan. Rento meininki eikä "virallisesta" kirkkotouhusta ollu oiekeastaan tietoakaan. (ainakaan jos papin touhuja seuras yhtään
wink.gif
pappi tuli pappatunalla ja kananmunapuolikas päässä paikalle....) Jälleen yhtä kokemusta rikkaampana!!
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif

Komppaan kap57:aa. Itse lisäisin vielä omalta kohdaltani, että eipä kuulu meikäläisenkään vakituiseen arjen päiväohjelmaan noi uskonasiat missään muodossa, mutta Liedon motoristikirkko on poikkeus. Sinne tulee poikettua tavan takaa joka vuosi, ellei tule jotain ylimaallista estettä. Noista bileistä uskonnollisuus on kaukana hihhuloinnista (ellei sitten ole yliherkkä kaikelle asiaan liittyvälle). Ne jotka kyseisessä tapahtumassa eivät ole olleet, heille suosittelen ihan vaan vaikka uutena kokemuksena, jotta tietävät sitten mistä puhuvat.

Back