• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopojen pysäköinti muuttunut ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mrvexin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mrvexin

MotOrg ry jäsen
Mopojen pysäköinti on kuulemma muuttunut talvenaikana ja oheinen on laiton = 50€ arvoinen, en tosin osaa itse sanoa oliko se jo aiemmin, mutta ei kuulemma ole tullut sakkoa 3 vuoteen.
Itseä ainakin mietityttää onko tuo pysäköintiruutu, jos siihen ei autoa mahdu. Ruudussahan pitää maksu maksaa myös moposta.

20150430_115552 r2.jpg

Liitetiedostot

• 20150430_115552 r2.jpg
    20150430_115552 r2.jpg
    71,5 KB · Katselut: 86
karivei sanoi:
Mopojen pysäköinti on kuulemma muuttunut talvenaikana ja oheinen on laiton = 50€ arvoinen, en tosin osaa itse sanoa oliko se jo aiemmin, mutta ei kuulemma ole tullut sakkoa 3 vuoteen.
Itseä ainakin mietityttää onko tuo pysäköintiruutu, jos siihen ei autoa mahdu. Ruudussahan pitää maksu maksaa myös moposta.

katso liitettä 6551

Tuskin mikään on muuttunu, mutta oot kohdannu parkkipirkon, jolla on ollu hiekkaa ulkosynnyttimissä.

Nitrous sanoi:
Tuskin mikään on muuttunu, mutta oot kohdannu parkkipirkon, jolla on ollu hiekkaa ulkosynnyttimissä.

Väittivät pysäköinninvalvonnassa, että on muuttunut 2kk sitten kun soiteltiin sinne tyttären kanssa.
Mutta tuon kommentin kanssa ole kyllä aika oikeassa !

Moponhan saa pysäköidä samalla tavalla kuin polkupyörän, että kai siinä saa jo oikein yrittää että sakkoa saa.

Paskat tuossa mikään ole muuttunut ja Tre:nkin ohjeet "hieman" mielenkiintoiset:
Moottoripyörä ja mopo pysäköidään samalla tavalla kuin autokin. Jalkakäytäville ja kevyen liikenteen väylille moottoripyörää ei saa pysäköidä kuten polkupyörän ja mopon saa, mopon kuitenkin siten ettei sen pysäköinti haittaa jalankulkua tai pyöräilyä. Mopon saa pysäköidä myös pihakadulle.

50cc mopo pysäköidään kuten auto, mutta kuitenkin... Eli itse asiassa mopo pysäköidään varsin erilailla kuin auto :grin:

Eli tässä kuvan tapauksessa mopo on kadulla = pysäköintimaksun alainen kuten autotkin, ellei ko. paikassa ole nimenomaisesti merkittyä mp-paikkaa. Pysäköintivirhemaksulta olisi säästynyt työntämällä sen mopon pikkasen pidemmälle, kynnyksen päälle, jolloin se on jalkakäytävällä, puun alla = jalankulkijoita häiritsemättä = täysin laillinen, ilmainen pysäköinti :thumbup:

HiTec sanoi:
Eli tässä kuvan tapauksessa mopo on kadulla = pysäköintimaksun alainen kuten autotkin, ellei ko. paikassa ole nimenomaisesti merkittyä mp-paikkaa.

Paitsi että se MP-paikka on aina kielletty mopoilta, ellei joku lisäkilpi anna lupaa.

shyhander sanoi:
Paitsi että se MP-paikka on aina kielletty mopoilta, ellei joku lisäkilpi anna lupaa.
Niinpä juu tosiaan. P:n alla oleva lisämerkki rajoittaa tuon paikan käyttöä ja aika usein niissä on vain prätkän kuva, harvemmin molempia vaikka niitäkin olen kyllä tavannut :jpstyle:

Back