• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopoille on laivalla AINA tilaa...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
JOVVAINKO ?
sport05.gif

...Taas tultiin ruåttista vaikkei netin tietojen mukaan pitänyt olla "ajoneuvoille" enää tilaa....? Siis silloin aiemmin kun käetki kukku kauniimmin, ei meikäläinen KOSKAAN varaillut etukätheen mitään hytti- eikä mopopaikkoja laivoille, oli net sitten Viikinki- Silja-Line tai Vaasan laivat. Olisinkin siis e d e l l e e n sitä mieltä että mopo sopii AINA kyytiin mutta tietenkään hyttejä et nykyään varaamatta välttämättä saa (paitsi tietysti hääsviitti, tms jotain aivan ihanan kallista kapteenin kajuutan vastapäätä...
crazy.gif
)

Eli mitenkäs on kokemukset muilla ? Onko jollain käynyt mukamas niin että laiturilla sanotaan että: "SORRY" täyttä on !
nixweiss.gif

Helsingör - Helsingborg lautalla kerran toppasivat. Mikä lie päähänpisto heiltä, vetivät letkan poikki viimeisen (!) pyörän edestä ja kamut kertoi, että tilaa olis ollut. No, siellähän odottivat sen hetken toisessa päässä, onhan niitä kippoja aika tiheään. Isoissa paateissa on aina ollut tilaa miehelle ja motolle, vaikka joskus ajanut tilaamatta rantaan Ruotsin päässä.

Ruåtsin lautoille (ainakin Turusta lähtevillä / Turkuun saapuvilla) vaikuttaisi aina olevan tilaa mopoille.
Niillä on joku systeemi, ja ottavat joskus jonkun auton ohi jonon, ja sen jälkeen kaikki mopot. Kertaakaan ei ole käynyt, että olisin jäänyt Tukhålmassa rannalle.  
062802moto_prv.gif

Saariston lautoilla mopoja otetaan kyytiin vain jos lautalle sopii. Aina ei sovi. Saariston lautat ja yhteysalukset onkin mitoitettu paljon pienemmille liikennemäärille.

Joku muu saa kommentoida, mitä eroja on eri firmoilla, tai eri reiteillä (esim Helsingistä lähtevillä).

Saksan lautoilla EI OLE AINA MP tilaa, jos mp kiintiö on myyty loppuun, on turha yrittää saada paikkaa. Samoin, jos hytty/kansipaikat täynnä, niin et pääse pyörällä mukaan.

Aina pyörälle tilaa löytyy, totesi Siljan virkailija Tukholmassa, kun kysyin josko pääsisin koti-Suomeen parin tunnin päästä lähtevällä lautalla.

Aina pyörälle tilaa löytyy, totesi Siljan virkailija Tukholmassa, kun kysyin josko pääsisin koti-Suomeen parin tunnin päästä lähtevällä lautalla.
Eipä löytynyt meikäläiselle viime kesänä. Heinäkuussa olin tulossa Norjasta ja soitin 1-2 päivää ennen sekä Siljalle että Viikingille (Tukholma-Helsinki). Silja ilmoitti, ettei mahdu. En muista, oliko ongelma mopo- vai kansipaikan puute (hyttiä en ollut itsekseni edes kyselemässä).

Eipä löytynyt meikäläiselle viime kesänä. Heinäkuussa olin tulossa Norjasta ja soitin 1-2 päivää ennen sekä Siljalle että Viikingille (Tukholma-Helsinki). Silja ilmoitti, ettei mahdu. En muista, oliko ongelma mopo- vai kansipaikan puute (hyttiä en ollut itsekseni edes kyselemässä).
Enpä tiedä noista itä-suomen linjoista, mutta eiköhän sieltäkin olisi löytynyt jos olisitte menneet laiturille jonottamaan?
Itse en enää viitsi varata lauttapaikkaa etukäteen, vaan menen aina suoraan jonoon odottelemaan Tukholmasta Turkuun tullessa.

Jos laiva on täynnä niin se on täynnä.
Omakohtaisia kokemuksia vuodelta 2002 SiljaLine Tukholma - Turku meikäläisen mopolle ei löytynyt tilaa. laiturilla odottelin liputtomien jonossa. Muutamia liputtomia mopoja oli ennen mua ja ne pääsi inekseen, mutta minä olin se ensimmäinen, joka ei enää mukaan päässyt. Mun takana oli vielä pari mopoo.

Tämän lisäksi ainakin seuraavat paatit on jättänyt rannalle ruikuttamaan. Finnjetti Helsinki - Trawemunde, Livorno - Olbia, La Marsa - Genova. Näistä tuo Livorno - Olbia sattui omalle kohdalle ja nuo muut kavereille. Noiden lisäksi vielä Tallinnasta Helsinkiin en mahtunut siihen seuraavaksi lähtevään, mutta seuraavalla paatilla tunnin tai parin kuluttua löytyi kyllä lippu. Ja vielä yksi eli Porto Torresista Genovaan väittivät satamassa vakuuttavasti, että lautasta ei löytyisi mulle paikkaa, joten en jäänyt odottelemaan pitäisikö tämä paikkansa ja ajoin Olbiaan ja sieltä Lautalla Livornoon.
Ja olihan sitä vielä yksi paatti johon en päässyt eli Tanskasta Göteborgiin menevään paattiin en mahtunut mukaan ja jouduin odottelemaan satamassa muutaman tunnin seuraavaa lauttaa.

Back