• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopo ja kaukovalot päivällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Calypso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuuntelin tossa ajellessani kotilolla sattumalta Radio Novaa ja sinne joku ihmetteli kun tampereella
ajelevat pyörällä pitkät päällä, ei kuulemma ollut enää sattumaa että mikä tähän on syynä, sitten tämä juontajaneito kysyi toiselta juontalalta Arttu Harkkilta että kun hän on motoristi että mikäs moiseen on syynä, eipä tienny yhtää, veikkaili kuitenkin että jos kuitenkin ovat unohtaneet pitkät päälle. Sitten joku oli soittanut että jossain ajokoulutuksessa oli neuvottu pitämään päällä huomion saamisen takia... Kumma motoristi ettei tiennyt että minkä takia pitävät ja minun mielestä kumma syy kyllä jolta kouluttajalta neuvoa pitämään päällä. Hyvin näkyy suuntavilkut ym...

edit: lappeen Ranta..

Allekirjoittaneella on se ongelma, että kun pyörä on linkutettu uusiksi, niin sen keula on noussut, joten myös valot näyttää ylemmäs. Tietyissä oloissa se tietenkin näyttää, kuin ois pitkät päällä. Matalammalle niitä ei enää saa säädettyä ja ns. "luomet" ei oikein kyllä saa kannatusta kuskin mielestä...

Ps. Ajelen pääosin etelämmässä, joten manselaiset ei tästä ongelmasta kärsi kuin harvemmin ja silloinkin hyvin lyhyitä hetkiä.
062802moto_prv.gif

minun mielestä kumma syy kyllä jolta kouluttajalta neuvoa pitämään päällä. Hyvin näkyy suuntavilkut ym...
Mulla on pikasäätö valojen korkeudelle, ja sitä tulee joskus valoisaan aikaan pidettyä aika ylös säädettynä.

Pitkillä en oo päivällä ajanu kun kaksi kertaa, toisella kertaa meni lähivalopolttimo ja toisella kerralla oli niin s**tanallinen sumu, ettei vastaantulevien autojen lähivalot näkyny kuin 10-20:n metrin päästä.

Back