• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän verokäsittely ruuhkautunut tullissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja isopahvi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin päivälleen seitsemän viikkoa sitten moottoripyörän ns. harmaatuojayrityksestä. Pyörä on edelleen saamatta. Kuulemma autoverouudistus on ruuhkauttanut tullin niin pahoin, että voi että...

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko vihtaani kustu?

Veikkaan, että joku muu osti pyöräsi sillä ehdolla, että saa sen x.x.2009 mennessä ja sinulle hommataan uutta - ehkäpä jopa samanväristä, jos löytyy.

t. Pessimisti

Niin siis pyörä on kuulemma ollut liikkeessä jo pari viikkoa, mutta veropaperit ovat jumissa tullissa

Katoppa tullin sivuilta löytyykö ko. pyörämalli mahti-järmestelmästä, jos löytyy niin vihtaasi on kustu. Harvinaisempien pyörien veropäätökset kestävät pitemmän aikaa.
Vein omat paperit tulliin 20.3 ja sain veropäätöksen 25.3 pyörä löytyi mahtista.
Miksi et verottanut itse? Olisit säästänyt viidesosan veroista

Ethän ole maksanut kauppasummaa ja jos olet niin onhan kaikki paperilla toimituspäivä, hinta ja yms. Tiedäthän edes pyöräsi valmistusnumeron, jos myyjäkään ei osaa vastata voinet purkaa kaupan mikäli myyjä vastaa puhelimeen?

Eihän veropäätöksen odottelun takia olla ajamatta. Pyydä myyjää
hakemaan käyttöönottoilmoitus tullista ja siirtotarrat , niin eiku baanalle.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Itse vein verolaput tampereen tulliin 28.3 ja sieltä sanottiin että ei ole jonoa paljonkaan, kuulemma max kaksi viikkoa menee ja veropäätös on kotona...

Toisaalta, se oli vain sanallinen lupaus tullin puolelta kun asiaa tiedustelin, katsotaan... Siinä samalla niitänäitä jutellessa tullimies sanoi että melko paljon käytettyä auto/prätkä -kalustoa haettiin 16-31.3 välisenä aikana ulkomailta.

Itse osuin "hyvään" rakoon ja venailin "vain" puolisen tuntia omaa vuoroani, mutta niitäkin oli ollut jotka olivat joutuneet venailemaan siellä tuntitolkulla.

Back