• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän tuonti Englannista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja akuko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt ois pyörän osto Englannista kauppaa vaille valmis. Siksi haluankin kysyä vielä, että onko Englannista ostettu pyörä ihan yhtä helppo saada rekisteriin Suomessa kuin Saksasta ostettu. Löytyykö mitään miinoja? Näin maalaisjärjellähän sen pitäisi olla yhtä yksinkertainen tapahtuma kuin Saksasta ostettaessa kun molemmat on EU-maita.

Riipunee pyörästä mutta ainakin 12R:ssä piti etuvalot vaihtaa kun on tuo liikenne väärällä puolella. Mittariston taustat piti myös käsittääkseni vaihtaa. Ei tosin ongelmana Japanista Uk:seen tuoduilla kun niissä kilometrinäyttö. Itsellä taustat joissa lukee sekä kilsat että mailit.
Toinen juttu itse rekisteröinnissä oli että jos pyörä original englantilainen niin käyttöönottopäivä lukee mutta esim omassa joka japanin tuonti niin eka rekisteröintipäivä oli uk eli muutama vuosi myöhemmin. Englannissa tuntuu viranomaisia kiinostavan enemmän koska pyörä valmistettu. Itsellä oli original japsi rekisteriote mutta täytyy myöntää että "hivenen" hankala lukea!

Nimenomaan on kyseessä Ducatin 749. Olisikohan siinä valojen kanssa eriäväisyyksiä liikenteen mukaan? Osoittaako pyörän valot todella autojen tapaan hieman sivulle? En ole itse ainakaan tajunnut sitä ennen jos näin on.

Mulle tuli joitain vuosia sit mopo 9R Kava Englannista. Ei mitään se kummempaa. Umpio saattaa olla "vääränkätinen", mun pyörässä se ei ollut. Katsastusmies ei tosin sitä katsonutkaan, mutta jos katsoo, saattaapi olla sen vaihto edessä.

Oliko se kuinkakin paljon halvempi, että se oikeesti sieltä UK:sta kannatti ostaa, vs. että esim saksasta/italiasta? Olis kerralla valot/mittaristot kohdallaan ja CoC paperit yms. sais helposti?
nixweiss.gif

/edit: ja sitten tietysti vielä ne kustannukset siitä rahtaamisesta tänne härmänperälle...

itellä ei kuulemma katsastuksessa ollu mitään kuviota etutuikussa joten ei ollu mitään sanottavaakaan.....4v sitten toin omani ja tullattunakin muutaman tonnin halvempi ku suomesta

Lähes 1000€ halvempi kuin Saksasta. Valoja jos tarvii vaihtaa niin Saksan ebay:sta saa postikuluineen alle 100€. Ei paha lisä. Lisäksi tuossa on digitaalimittari jonka saa halutessaan näyttämään joko km tai maileja. Paperit saa englannistakin ja jos ei saa niin sen saa Saksasta. Ihan sama paperi se on mistä tahansa otettaessa. Ite tilasin Tüv Nordic Finlandilta viime kesänä Saksasta tuotuun Monsteriin. Ja rahti on 400€. Siinä perusteet ostolle.
sport05.gif

Eiköhän 749 ole sen verran uusi että siitä löytyy tyyppikilvestä E-hyväksynnät.
Omaa 999:iä katsastaessani katsastusmies tokaisi katsoessaan tyyppikilpeä että nyt homma helpottui huomattavasti. Ei minulla ollut kuin rekisteriote ja jotain tullin papereita mukana.

Back