Ei se rengas räjähdä kuten elokuvissa, että koko puoli maailmaa kuolee liekkimereen.
Juu ei varmaan räjähdäkään.
Tässä renkaanpaikkausasiassa on sellainen perusdilemma, että ammattimekatsu varmaan osaa arvioida, onko renkaaseen tullut reikä kooltaan ja muodoltaan sellainen, että se voidaan paikata. Sekä myös suorittaa paikkaamisen oikein.
Mutta käytännössä noita arvioidaan tienpäällä aivan itse, ja asennellaan myös paikkoja aivan itse. Silloin siinä on jo heti mukana todella paljon lisää muuttujia.
Ja sitten on vielä se seurakunta, joiden mielestä paikatuilla voi ja kannattaa ajaa esimerkiksi kolmeasataa, kun ´on ne ennenkin kestäneet´.
Se, että asiakkaat eivät noudata paikkavalmistajan ja rengasvalmistajan suosituksia tuossa asiassa, on varmastikin iso osasyy siihen, mikseivät läheskään kaikki huollot suostu asentamaan paikkoja ensinkään.
Eli: hyvin, hyvin tapauskohtaisia juttuja, joissa on hyvin vähän mitään absoluuttisia totuuksia. Ei suinkaan pelotteluna, mitään salatiedettä tuo ei ole, ja olen kyllä itsekin ajanut paikatulla renkaalla, varsinkin jos olen ollut jossain reissussa eikä vaihtokumia ole ollut lähellä.