• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän / mopon huoltokurssi Helsingissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kartsa-hel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoripyörän / mopon huoltokurssi Helsingissä?

Tietääkö kukaan, pitääkö jokin moottoripyöräkerho tms. moottoripyörän / mopon huoltokursseja? Ostin elämäni ensimmäisen moottoripyörän tänä kesänä ja olisi mukava opetella itse huoltamaan / korjaamaan pyörää. Toisaalta opettelin polkupyörän huollon Youtubesta, joten varmaankin sama metodi toimii moottoripyöränkin kanssa.

Luin muuten nyt kesällä Pirsigin "Zen ja moottoripyörän kunnossapito". Enemmän siinä kyllä oli muuta kuin varsinaista moottoripyörän kunnossapitoa, mutta mielenkiintoinen matka/huolto/filosofia-kirja muuten.

Liity HMPK kerhoon.
Linkki kerhon sivuille, Liittymislinkkikin löytyy tuolta

Kerholla on Tapanilassa hyvä huoltohalli ja kaikki tarvittavat työkalut vaikka mihin.
Nostopöytä, rengaskone, painepesuri, ultraäänipesuri, kompressori, jyrsin/porakone ja kaikkea muuta.
Öljyjen ja muiden nesteiden, metallien yms. kierrätys on kanssa järkätty hyvin. Itse saat kuitenkin toimittaa vanhat renkaat naapurissa olevaan Matin Renkaaseen.

Kyllä me sut opetetaan huoltamaan.
Kysy vaan Pekkaveetä, kun liityt sinne tai soita mulle. Puh 050 5768 480.
Itse olen enemmän perehtynyt BMW boxereihin, mutta kaikkiin pyöriin löytyy kerhosta osaajia.
Jäseniä on nyt noin 250 ja paljon naisiakin on mukana.

Seuraavan BMW R850,1100,1150,1200 Boxerikurssin järjestän Tattarisuolla syyskuussa.
IMG_4440.JPG

Viimeksi muokattu:
Kiitos viestistä! Voisin harkitakin liittymistä. Kehtaako sinne liittyä ja tulla mukaan pienellä kevarilla, ja tarkoitan sitten _todella_ pienellä kevarilla (lue viestiketjun loppu: http://www.moottoripyora.org/keskus...-kevyt-peruspyörä-ilman-hienoa-elektroniikkaa )?

Ostin siis tuollaisen Honda Monkey -kopion 125-kuutioisena versiona lähinnä sitä varten, että pääsen sillä n. 3 km työmatkan kun en jaksa fillarilla mennä. Se vaikuttaa tekniikaltaan varsin yksinkertaiselta, jotta sitä voisi opetella itse korjaamaan. Yksi syy pieneen kokoon on se, että saan sen helposti vietyä omatekoista pientä ramppia pitkin rintamamiestaloni pienen kellarin ovesta verstaalle huollettavaksi. Sillä on ihan jees tehdä pientä matkaa lähiöteitä pitkin, mutta olen kyllä tämän kesän kokemusten jälkeen (ks. em. viestiketju) vähän harkinnut, että ostaisin ensi kesäksi jonkin hieman isomman pyörän (jokin 125-250cc katuenduro), mutta sekään ei saisi olla liian painava/iso, jotta saisin sen omaan verstaaseen kuljetettua (ongelmana lähinnä paino ramppia pitkin ja sitten yksi 90-asteen ahtaanpuoleinen kulma). HMPK-kerhossa ilmeisesti voisi samalla vähän tutustua muihin motoristeihin ja saada hieman näkemystä, millainen pyörä kannattaisi seuraavaksi hankkia. Toiveena olisi löytää jokin edullinen ja hyväkuntoinen käytetty pyörä, johon voisi loppuelämäksi "rakastua" ja opetella pitämään siitä hyvää huolta.

HMPK:ssa on huoltotila. Joten se kotiin raahaaminen alkaa olla turhaa.
Muilta motoristeilta ostovinkin kyseleminen on vähän turhaa, kun kaikki suosittelevat samanlaista millä itse ajavat.

kartsa-hel sanoi:
Kiitos viestistä! Voisin harkitakin liittymistä.
Ostin siis tuollaisen Honda Monkey -kopion 125-kuutioisena versiona lähinnä sitä varten, että pääsen sillä n. 3 km työmatkan kun en jaksa fillarilla mennä. HMPK-kerhossa ilmeisesti voisi samalla vähän tutustua muihin motoristeihin ja saada hieman näkemystä, millainen pyörä kannattaisi seuraavaksi hankkia. Toiveena olisi löytää jokin edullinen ja hyväkuntoinen käytetty pyörä, johon voisi loppuelämäksi "rakastua" ja opetella pitämään siitä hyvää huolta.
Kyllä sinne voi tulla jäseneksi millä vaan moottoripyörällä tai vaikka mopolla.
Soita mulle, niin esittelen kerhotiloja ja toimintaa joskus paikan päällä.

Terveisin
Pekka

PS. Se Pirsigin "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" on muuten mainio kirja. Pitää ottaa se taas tuosta hyllystä luettavaksi.

Katsoin HMPK:n sivuilta, että:
- Kerhotalon ovet ovat auki jäsenille joka torstai klo 18.00 - 20.00 ja sunnuntai klo 14.00 - 16.00.
- Yhteinen kerhoilta joka kuukauden ensimmäinen tiistai klo 18.00.

Voiko jonakin em. päivänä tulla tutustumaan, millaista meininkiä kerholla on ennen kuin päättää, liittyykö jäseneksi? Voisi olla ihan kiva liittyä jäseneksi johonkin yhdistykseen, jossa tutustuisi uusiin ihmisiin. Onko kerho kuinka aktiivinen? Käykö em. päivinä siellä paljon väkeä?

kartsa-hel sanoi:
Katsoin HMPK:n sivuilta, että:
- Kerhotalon ovet ovat auki jäsenille joka torstai klo 18.00 - 20.00 ja sunnuntai klo 14.00 - 16.00.
- Yhteinen kerhoilta joka kuukauden ensimmäinen tiistai klo 18.00.

Voiko jonakin em. päivänä tulla tutustumaan, millaista meininkiä kerholla on ennen kuin päättää, liittyykö jäseneksi? Voisi olla ihan kiva liittyä jäseneksi johonkin yhdistykseen, jossa tutustuisi uusiin ihmisiin. Onko kerho kuinka aktiivinen? Käykö em. päivinä siellä paljon väkeä?
Voi sinne tulla tutustumaan. Soita mulle, niin tulen kertomaan lisää kerhosta.

Back