• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän kiinnittäminen esim. lauttamatkalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Sijainti
Hyvinkää
Hyvät kanssamotoristit,

toukokuussa pitäisi ensimmäistä kertaa lähteä lauttamatkalle pyörän kanssa, Tallinnaan. Jotta matka sujuisi mahdollisimman hyvin niin huolehtiiko laivayhtiö mopon asianmukaisesta kiinnittämisestä vai pitääkö roijata itse kiinnitysliinoja mukanaan?

Ja jos pitää itse varmistaa kiinnitys niin kuinka se kannattaa tehdä? Toistaiseksi mopot on siirtyneet paikasta toiseen ihan ajamalla eli kokemuksia peräkärrykiinnityksistäkään ei ole.

-strider-

Joskus ennen lavayhtiöt sitoi jos katsoivat tarpeelliseksi,yleensä motoristit omilla liinoillaan sitoi,hellempi ote.Tiettyjen juttujen jälkeen lyötiin jokaiselle muutaman metrin köysi ja jokainen sitoi itse vastaten kiinnityksestä.Viimeksi taas kun mentiin laivayhtiö telakoi heti pyörät kiinni,hyvä että ehti jonkun rätin väliin heittämään.
Eli käytäntöjä on monia ja kaippa laeillakin(kuorman sitominen)on vaikutusta lavojen käytäntöihin.Varautua kannattaa kuitenkin parilla kevyellä kuormaliinalla matkaan(Omat puhtaampia) ja että joutuu itse moponsa köyttämään.

Lisätään vielä sitä sitomista.Vaihde päälle,itse laittanut sivujalalle ja liinalla satulan yli johonkin laivan lattiassa oleviin kiinnikkeisiin.Monesti vaan joutunut motonsa änkemään johonkin sellaiseen paikkaan mihin ei ole tarkoitettu mitään kiinnitettäväksi.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back