• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörämatkailua vuokrapyörällä

Uusi tuttavuus minulle, mutta vaikuttaa ihan hienolta jutulta. Voisi kuvitella että esim kieliä osaamattomalle yksin reissuun hinkuavalle (lue: kaverit vielä kerryttävät reissupääomaa) tämä voisi olla ihan kiva vaihtoehto.

Itse kuitenkin ei tälläerää ykkösvaihtoehto.
Kunhan nyt pääsisi edes täällä kotomaassa
062802moto_prv.gif
...

Kevättä ootellessa
nixweiss.gif

Mitäs te MP-messuilla teitte, kaljalla tietty, ettekä tarjontaa katellu. Oli kyllä MP-messuilla esillä näyttävästi.
No
033102beer_1_prv.gif
tietysti. Oli niin hirveä krapula aamulla, että meinasikoko messut jäädä väliin. No vähän verta oksenteli niin sai raahattua itsensä pasilaan ja parin tasoittavan messukaljan jälkeen siitä tuli ihan hyvä päivä.

Kaveri oli tuollasella Kambodza endurolla-matkalla, muija ja minä menossa route 66:selle heinäkuussa
062802moto_prv.gif

Usein tuollaselle reissulle lähtö on kiinni kavereista. Tai ainakin vaatii normaalia uskaliaamman luonteen jos lähtee yksin tai kaksi päällä esim. Valko-Venäjälle tai Kambotzhaan.
Ei oo huono vaihtoehto lähteä tuollaiselle järjestetylle reissulle. Nykyään tosin hieman rajoittaa tuo käytettävissä oleva raha tuollaiselle osallistumista. Selvä kun on se että myös matkanjärjestäjälle pitää jäädä jotain käteen kaiken organisoinnista.

...muija ja minä menossa route 66:selle heinäkuussa...
Please, kerro kokemuksistasi sitten, jookos?
062802jumpie_prv.gif

Matkatoimistonahan tuo on aika mielenkiintoinen, Afrikkaa lukuunottamatta käyttävät vain julkisia kulkuneuvoja (tai vuokraprätkiä).

Nettisivut ovat kaatuneet, joten voin puhua ihan höpöjä nyt.

Ja sitten semmoinen juttu pakko mainita: Route 66 ei ole koskaan päättynyt muualle kuin Santa Monicaan. Piste
smile_org.gif

Kappas vaan... esim. Route 66 vois olla ihan hauska. Mut toisaalta se ois luultavasti vielä hauskempi ihan issekseen  
033102beer_1_prv.gif
syyskuussa tarkoitus lähteä route 66:lle. Lento Chigacoon, pyörä vuokralle n.2 viikkoa (about 1500e) ja lento Suomeen SanFransiscosta
062802jumpie_prv.gif
Ootko kattonut jo pyörän valmiiksi? Laita jotain linkkejä mistä oot kattelut.

Voipi olla hieno reissu!
062802moto_prv.gif
ainakin eaglerider.com
oli aika monenlaista menopeliä tarjolla

Mulla ei ole kun hyvää sanottavaa PeterPanMaailmasta, kävin helmi-maaliskuussa tolla MotorBokor reissulla Kambodzassa. Kaikki toimi loistavasti, meille sattu todella hyvä reissu porukka ja porukkaa jaettiin pari kertaa matkan aikana vaativiin ja helpompiin reitteihin, eli vaikka ekaa kertaa enskan selässä olin niin ei tarvinnu sydän syrjällään ajella.

Vaikka matkan hinta tuntuu suolaiselta, niin se ei lopulta sitä kuitenkaan ole. Hintaanhan kuuluu ihan kaikki, paitsi alkoholipitoiset ruokajuomat ja maastapoistumismaksu. Kambodza on tietysti über halpa maa, mutta vaikka kuinka tuhlaamalla tuhlasin, sain kahden viikon aikana kulumaan n. 200 dollaria, joka sisältää tuliaisostoksetkin Bangkokin kentältä.
Reissu on hyvin organisoitu, ikinä et kahdessa viikossa ehtisi nähdä noin paljoa omatoimisella reissulla, ja arvostin sitä ettei vaihteeksi tarvi itse olla kokoajan kartta nenän alla.  Itse en kyllä Kambodzaan yksin olisikaan koskaan uskaltautunut, eli hyvä näin, koska maa on mahtava.

Ainoa mikä PeterPanilla ei sujunut ihan kympin arvoisesti oli toimiston hommat täällä Suomen päässä. Nettisivuillakin ilmoitettu lentojen maksuun tulo n. 6 viikkoa ennen matkaa olikin vasta n. 3 viikkoa ennen matkaa, ehdin jo huolissani toimistolle soitella että olenko vielä reissuun lähdössä kun mitään ei kuulu. Lisäksi matkaan lähtijöiden infotilaisuudesta ilmoitettiin sen verran myöhään että kyseinen päivä oli jo itselläni täyteen buukattu muuta, mutta samat infot toki sain postitse.
Plussana toimiston puolelle se että Anu joka toimistolla työskentelee on äärimmäisen ystävällinen, mukava ja palvelualtis, eli pienet miinuksetkin kuittaantuvat sillä.

Suosittelen kaikille, itse lähden Costa Ricaan toiselle enduromatkalle ensi keväänä  
062802jumpie_prv.gif

Back