• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräkortti vuodelle 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tohtori1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen tuli marssittua autokouluun ajamaan korttia kaksipyöräiselle!

Hieman jo kuumottais päästä ajelemaan
sport05.gif

Pitää kyllä ottaa ihan maltilla ja toivottavasti jo vappuna päästään itse asiaan
062802moto_prv.gif

Miten on muilla aloittelevilla motoristeilla lähtenyt kevät käyntiin?

Vaimo tuota korttia ajelee, joa kolmatta vuotta, joskohan tänä suvena saiskin sen.... Olihan hälle vasatttu että katsotaan kun kelit lämpenee.

Ekaa pyörää ajellessa maanantaista lähtien. 400km takana. Hienosti on mennyt so far. Kortin hommasin viime kesänä, läpyskä oli kädessä touko-kesäkuun vaihteessa.

Kortti ajettu viime kesänä, nyt oottelen et sais kaupat viimesteltyä pyörästä ja ajokamat hankittua.

Huhh s**tana! Mulla viimisin tieto suomen hinnoista on vuodelta 2004(ish) kun olin autokoulussa duunissa. Sillon makso A lisäys B:n päälle 210€. (Tämä pohjoisessa suomessa).

Mitens pitkään nykyää kestää suunnilleen koulun alotuksesta että B kortin saa vaihdettua AB korttiin jos kaikki menee ok.

Se nyt riippuu vähän missä ajaa ja millon.. Mulla tais mennä joku 1,5kuukautta toissa kesän loppupuolella helsingissä.

740e+100e about eli 830-850 oli minun korttiin A, 1.5-2kk meni, aloitin tosiaan huhtikuussa ja toukokuun lopulla oli A. Tosin sanoin jo alussa ettei minulla ole mitään hoppua sen kortin kans joten sen mukaan mentiin. Loppukesästä autokoulut ovat varmasti ylityöllistettynä.

Ja en tiedä tuosta kortin hinnasta, rahastukseltahan se tuntuu. Mutta kun pyörää on haaveillut pienestä asti niin kerran se vain kirpasee. Maksoin BC kortista jo 1600e+250e+100e joten onhan tuossa läpyskässä rahaa kiinni.

Jyväskylässä sain tingittyä kortin hinnaksi 700e+ viranomaismaksut, pohjalla BC-kortti.

Kaksi viikkoa menee kortin saannissa...

Taisi juuri nousta tuo hinta ja parhaimmillaan taitaa joutua yli tonnia maksamaan  
baaa.gif

Huomenna Hippokselle moottoripyörä näyttelyyn etsimään ajokamoja!!  
062802jumpie_prv.gif

Mitens pitkään nykyää kestää suunnilleen koulun alotuksesta että B kortin saa vaihdettua  AB korttiin jos kaikki menee ok.
pari kolme viikkoa jos ei oo ruuhkaa. Kuukaudessa kyllä saa varmasti.

Riippuu vähän kait miten koulu järjestää pakolliset teoriat. Ajotunteja on niin vähän että ne vetää varmaan kolmella ajokerralla.

Kaveri ainakin ajeli nopeasti omansa..

Mitens pitkään nykyää kestää suunnilleen koulun alotuksesta että B kortin saa vaihdettua  AB korttiin jos kaikki menee ok.
pari kolme viikkoa jos ei oo ruuhkaa. Kuukaudessa kyllä saa varmasti.

Riippuu vähän kait miten koulu järjestää pakolliset teoriat. Ajotunteja on niin vähän että ne vetää varmaan kolmella ajokerralla.

Kaveri ainakin ajeli nopeasti omansa..
Tuommonen aikataulu sopisi mulle hienosti. Alkaa kuumetta jo tosissaan pukkaamaan kun ajokamppeet ja mopo hankittuna ja se tärkein enään puuttuu = kortti ja 19 päivä sitten alotellaan sitä koulua...

täällä Lahessa saapi moottoripyöräkortin kuudellasadalla plus viranomaiskulut, kun alla on siis auton ajokortti. Kilpailutin vähän ja yleisesti hinta on siinä välillä 600-700 €.

Rovaniemellä viime syksynä kortti maksoi 590 e + viranomaismaksut. Korttia ei syksyllä tullut, kun lumi tuli ennen sitä. Siispä kohta mars autokoululle ja teoriat uusiksi ja sitten käsittelykoe ja inssi
062802jumpie_prv.gif

joskus neljä vuotta sitten sain omani muistaakseni about tonnilla plus sit nää muut kulut.. ei kyl oo satavarmaa muistikuvaa..
sad_orig.gif

Vähän aiheen vierestä...

Nyt on sit messut takana tältä päivää, tulee kalliiksi tällaiset tapahtumat  
biggrin.gif

Mukaan tarttui

-Shoei XR-1000 Z-5 DIABOLIC REVELATION
-MP-asun ajopuku ja hanskat+kypärämyssy
-Buff

E: Ja muijalle sunnuntaina käytiin hakemassa kypärä ja mp-asu kans.. nyt on köyhä olo  
biggrin.gif

Todella asiallisia tarjouksia oli ja niille tiedoksi jotka menevät sinne huomenna, kaikista sai ja piti tinkiä pois hintaa esim. kypäräni puoleen hintaan lista hintoihin verrattuna  
idea3.gif

Näillä sitten hyvä päästellä menemään tämä kesä..

Sit vielä se pyörä!  
smile_org.gif

Back