• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräily ja Raskaus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika vähän tuo vaimo raskausaikana oli pyörän kyydissä. kolmannen raskauskuukauden jälkeen ei tainnut enään olla.

Siitoskäytöstä siirretty pois ennen jo tämän auvoisan harrasteeni alkua,joten vähänlaisesti kokemusta,mutta kommenteeraan silti,nainen kun vissiin olen.  
biggrin.gif

Neuvolantäti kielsi polkupyöräilyn joskus jo maaliskuulla,kun pennun päkistelin maailmalle vasta kesäkuun alkupäivinä.Ja sama eukko toukokuulla kiljui suoraa huutoa,kun yllätti meikäläisen väkisinväännettävän kanssa kauppareissulta tulossa..käveleminen olisi ollut vielä kauheampaa.au.  
crazy.gif

Ja koska aika kultaa muistot,niin kävelykin joskus noina viimekuukausina sen helevetinmoisen mollukkamahan kanssa oli jumalattoman kivuliasta,kun tosiaan lantion liitokset nitisivät liitoksissaan!...ja vielä synnytyksen jälkeenkin oli kauan kippee tuo lantionseutu,kävellessä.Vähempi istuessa,kun ei mitään radikaalimuutoksia -hmmmm- alempana sattunut.Sisikunnassa kyllä,eli häpyliitos oli varsin koetuksella.Paraneminen kesti aika pitkään.Nitinä ja nirinä tuntui ikävältä.Kipsatakaan sitä kun ei voi ja mitähän sekään sitten avittaisi...?  
cool.gif

Joten summasummarum: varmaankin menisin mopon kyytiin,mutta omien tuntemusten mukaan.Ja sen,mahtuuko puku päälle!Äitiysmalleja kun ei taida olla...hehe.
Hysteeriseksi varojaksi minua ei silloinkaan saanut (vaikka Tshernobyl jyllittikin juur sinä keväänä),koska raskaus ei ole sairaus vaan elämänvaihe.Sellainen,joka herättää suojelunhalua.sekä miehissä että naisissa.

Nyt "oma tuotokseni" on antanut oman lisänsä Suomen motoristikantaan.Lapsella,-äh- anteeksi!Nuorella miehellä on nyt piikki ja isompaa himoitsee kovasti.Kärpänen taisi puraista jo pikkupentuna,kun ekoja kertoja pääsi kyytiin oman motoristitaipaleeni alkumetreillä.Taisi olla jo kymmenen-yhdentoista vanha.Ja vaunussa on kököttänyt riittämiin senkin jälkeen.Moni vekara aloittaa jo paljon nuorempana.  
062802moto_prv.gif

Meillä emäntä lopetti ajamisen tultuaan tiineeksi. Syy oli, että pienikin kolhu saattaa aiheuttaa keskenmenon tai sikiön vahingoittumisen.

Vähän samoilla linjoilla Farawayn kanssa.

Äidit: faraway puhui siitä, kuinka korvaamaton äiti on ihan pienelle lapselle. Onko motoristiäideillä iskenyt ns. äidinvaisto päälle, eli lapsen saatuanne ei vaan enää tee mieli ajella (ties mikä luonnon suojelumekanismi).

Vaimon kanssa en viitsi ajella. Moottoripyöräily on sen verran turvatonta ja kuitenkin vaan harrastus, että en halua ottaa riskiä, että pienet lapset jäisi ihan orvoksi kasan takia.

Sitäpaitsi tyttöystävän kanssa on muutenkin kivempi ajella!

Käyttääkö muuten Talisker näitä termejä myös kotona? "Meillä emäntä lopetti ajamisen tultuaan tiineeksi." Jos kyllä, niin nostan hattua korkealle!
smile_org.gif

Vaimon kanssa en viitsi ajella. Moottoripyöräily on sen verran turvatonta ja kuitenkin vaan harrastus, että en halua ottaa riskiä, että pienet lapset jäisi ihan orvoksi kasan takia.

Sitäpaitsi tyttöystävän kanssa on muutenkin kivempi ajella!

Hmmmm...siis vaimon kans ei mut tyttöystävän kans kyllä?  
omg.gif
Meni nyt kyl niin vaikeetajuseks
withstupid.gif
ett täytyy heittää kysymys: onks sulla siis vaimo sekä tyttöystävä?  
biggrin.gif

biggrin.gif
crazy.gif
ja mahtaaks ne tietää toisistaan?
biggrin.gif
biggrin.gif

-->Lanatar

Juu, elikkäs vaimon kanssa on lapsia ja kurjaa olisi jos molemmat huoltajat kuolisivat. Tyttöystävän kanssa taas ei.

Kyllä, molemmat tietävät toisistaan. Rehellisyys maan perii.

Ja seuraavaan kysymykseesi vastaus jo valmiiksi: Ei, en ole tilanteesta mitenkään ylpeä.

Muut ja erityisesti kaikki raskaana olevat moottoripyöräilijät ja kyydissäistujat: Anteeksi offtopic.

-->Patrika
Kutsutko itseäsi siis myös lehmäksi, tai pitäisitkö sitä ihan normaalina, jos joku näin tekisi? Tämä on siis nyt täysin kliininen kysymys, eikä sisällä yhtään vittuilua.

-->Patrika
Kutsutko itseäsi siis myös lehmäksi, tai pitäisitkö sitä ihan normaalina, jos joku näin tekisi? Tämä on siis nyt täysin kliininen kysymys, eikä sisällä yhtään vittuilua.
Jos vaimo kutsuu mua siaksi, niin voinko minä kutsua häntä lehmäksi, emakoksi....

Hieho on viehkeä ilmaisu, mutta ei sitä enää omasta vaimosta voi käyttää.

Ihan sama, millä nimellä sitä kutsuu, kyllä se tietää kuka hän (ja minä) on.

-->Patrika
Jos nyt joku lehmaksi haluaa sanoa, ni antaa menna, ei ole minun elama siita kiinni
biggrin.gif
Sitapaitsi, lehmat on oikeesti kivoja elukoita..

Ja sinun mainintaasi en voi ottaa v*ttuiluna edes vahingossa, et sina tunne minua
smile_org.gif

Tiineena/kantavana olo on kaytannossa synonyymi raskaana ololle, vai pitasko sita siveellisyyden nimissa puhua pelkastaan siunatussa tilassa olosta?
baaa.gif

Niinjoo, ja pikkasen aiheeseenkin.. itse en moottoripyorailya harrastanut kantavana ollessani..mutta aika monta muuta mukavaa harrastetta saily mukana viikolle 20 saakka, kuten esim. koirien suojelukentalla maalimiehena olo, halonhakkuu (itseasiassa viela lasketunkin ajan yli) remonttihommat juuri hankitussa omakotitalossa jne.

Moottoripyoraily jollain japanilaistyyppisella vahatarinaisella varmaan ois ihan ok, mutta kun viimesuvena puoliskon HD:lla ajelin, ni siina oli kylla tunne etta kohtu putoaa vaikkei ollut edes gravidi..eli ton jattasin valiin itsekkin.

Onneks maailma on kuitenkin vapaa, ja kukin saa tehda kuten haluaa, myos pitaa tauon (tai jopa lopettaa
omg.gif
) harrastuksessa halutessaan

Eräs tuttu nainen kävi aikidotreeneissä kahdeksannelle kuukaudelle asti, ja toinen kuudennelle. Uskoisin että kukin äiti tietää itse parhaiten omat rajansa raskaana ollessaan, ja osaa toimia sen mukaan
wink.gif

Meillä ei parempaa puoliskoa saa pyörän tarakalle vaikka aseella uhkais.. saati sitten, jos rakas avovaimoni olisi raskaana.

Eli yksin joutuu aina ajelemaan..
sad_orig.gif
confused_orig.gif
smile_org.gif
tounge.gif
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Siinä vaiheessa kun housut oli enää nappi-kuminauha-virityksellä kiinni
wink.gif
Raskausviikkoja tais olla 24...Sitten lopetin! Mikä onkaan mahtavampaa, kuin tuntea kesken ajon pienet hennot potkut
cool.gif

TÄRINÄ saattaa lisätä keskenmenon riskiä sekä myöhemmin jopa istukan irtoamisen
confused_orig.gif

Tässähän alkaa puskee vauvakuumetta
mad.gif

Back