Moottoripyörä nykytekniikalla
Moottoripyörän "valmistaminen" 3D-tulostuksella
https://www.youtube.com/embed/3f_sf-Nabrs
Moottoripyörän "valmistaminen" 3D-tulostuksella
https://www.youtube.com/embed/3f_sf-Nabrs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kardax sanoi:Jostain syystä tämä tuntu säälittävältä, en ole varma miksi...ja mitä iloa hauraasta muovista on?
Ehkä 50 vuoden päästä, kun tehdään oikeasti toimiva ja kestävä laite metallista 3d-printterillä, niin alkaa kiinnostamaan.
kardax sanoi:Jostain syystä tämä tuntu säälittävältä, en ole varma miksi...ja mitä iloa hauraasta muovista on?
Ehkä 50 vuoden päästä, kun tehdään oikeasti toimiva ja kestävä laite metallista 3d-printterillä, niin alkaa kiinnostamaan.
KLF sanoi:Se mikä tuossa kiinnostaa niin kohta johonkin harvinaisempaan pyörään/autoon tms voinee printata ainakin yksittäisosia vaikka niitä ei olisi tehtaalta työnnetty ulos enää vuosiin.
JMH sanoi:Toiselle lapsen horjuva ensiaskel on säälittävä, toiselle iloinen merkki kehittymisestä.
(Sun on pakko myöntää, että aika aseistariisuva analogia).
shyhander sanoi:Mä olen sitä mieltä, että tämä mullistaa maailmaa kuten internet tai kännykät. Tää tulee olemaan se iso juttu ja samoin tulee olemaan tuo hiili grafeenissa ja sen sovelluksissa. Just oli löydetty, oliko se pentagrafeeni, mikä on puhdas puolijohde. Meistä seuraava sukupolvi näkee meidän vinkkelistä aika uskomattomia juttuja.

Tsiisus, ny iski nostalkia. Meinaatten vaan, kun meikä aloitti nää duunit, niin ainoa värkki jolla yhteyttä ulkomaailmaan ulukomaille asti pidettiin oli - telex. Oonko mää niin ikäloppu - ilimankos aamulla aina väsyttää.lario sanoi:Vanhempi väki muistaa, kun faxi valloitti toimistot.

M58 sanoi:Tsiisus, ny iski nostalkia. Meinaatten vaan, kun meikä aloitti nää duunit, niin ainoa värkki jolla yhteyttä ulkomaailmaan ulukomaille asti pidettiin oli - telex. Oonko mää niin ikäloppu - ilimankos aamulla aina väsyttää.![]()
vetomies sanoi:Sehän kannattaa välittömästi marssia kauppaa ja ostaa tuollainen ihmelaite. Tosin optimismi loppuu yleensä samalla sekunnilla kun alkaa olla kyse omista, eikä toisten rahoista.
Minulla tuollainen laite jo onkin käytössä. Kuka tilaa moottoripyörän, voin tehdä? Ei maksa kuin 10 euroa / millilitra.
JMH sanoi:Oisko suhteessa halvempaa, kuin tietokoneen hankkiminen 50-60-luvulla?
No siis jos tehdään ziljoona suklaapäätä, niin luonnollisestihan niiden muottien yms. hinnat jo hukkuu tuohon massaan. Mutta jos tehdään vain muutama kpl, niin hommaa niille sitten ne kalliit muotit ja lähde valamaan, vs. että tulostat ne 3D-printterillävetomies sanoi:Korkeampi kustannushan on kyllä perusteltu silloin, jos esinettä ei voi muuten tehdä.

Itse asiassa Kiinalaiset 3D-tulostaa jo kokonaisia taloja ja kyllä, kierrätysmateriaalista. Wanha talo puretaan, murskataan, kiviaines kierrätetään, hienonnetaan ja mukaan sekoitetaan olikos se muovia tms. ja ei kun tulostamaan. Tosin "tulostin" on tässä kokoluokkaa 20 metriä kanttiinsa, mutta kuitenkinKotarikuski sanoi:Materiaalien suhteenkin pitäisi olla melkoisesti asiantuntemusta, mutta sitä ei saa romuja ostamalla.

HiTec sanoi:Itse asiassa Kiinalaiset 3D-tulostaa jo kokonaisia taloja ja kyllä, kierrätysmateriaalista. Wanha talo puretaan, murskataan, kiviaines kierrätetään, hienonnetaan ja mukaan sekoitetaan olikos se muovia tms. ja ei kun tulostamaan. Tosin "tulostin" on tässä kokoluokkaa 20 metriä kanttiinsa, mutta kuitenkin![]()
vetomies sanoi:Suomessakin tulostetaan. Tässä Jorma ja Pena tulostavat kerrostalon lattian. He eivät tiedä tekevänsä high-techia, minkä vuoksi tekesrahat jäivät saamatta. Olisi pitänyt perustaa projekti "bio-ohjatun 3d-tulostuksen implementoiminen kalsiumkomposiittirakenteiden valmistukseen"