• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottori-lehden mp-vakuutus hintavertailu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teebee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huoh!
Olipa jäätävää luettavaa. Tai no, ihan täysin en sitä vielä ajatuksen kanssa lukenut, mutta kun hintoja kattelin, ni mikä oli lähinnä minua, niin hinta eroa oli halvimman ja kalliimman välillä 2530,65€!!!

Vertailun mukaan omat vakuutukset ovat siellä edullisessa päässä, sillä em. halvin vaihtoehto oln 6kk:n seosonnalla ja omani on seisonta-ajaton.
Suosittelen lukemaan ko. lehden.

(toivottavasti laitoin oikeaan paikkaan, ja aikaisempaa keskustelua tästä aiheesta en löytäny. toivottavasti saadaan tästä kunnon vääntö aikaseks.)

En tiedä väännöstä, kun täällä varmaan vain murto-osa lukee ko. lehteä...

Jos laittaisit jonkinlaista tiivistelmää tänne?

Huoh!
Olipa jäätävää luettavaa. Tai no, ihan täysin en sitä vielä ajatuksen kanssa lukenut, mutta kun hintoja kattelin, ni mikä oli lähinnä minua, niin hinta eroa oli halvimman ja kalliimman välillä 2530,65€!!!

Vertailun mukaan omat vakuutukset ovat siellä edullisessa päässä, sillä em. halvin vaihtoehto oln 6kk:n seosonnalla ja omani on seisonta-ajaton.
Suosittelen lukemaan ko. lehden.

(toivottavasti laitoin oikeaan paikkaan, ja aikaisempaa keskustelua tästä aiheesta en löytäny. toivottavasti saadaan tästä kunnon vääntö aikaseks.)
En ole lukenut kyseistä artikkelia, mutta vakuutusasiat ovat yleensä hemmetin sekavia. Ilmeisesti vakuutustarjoukset ovat pyydetty niin ettei siihen sisälly mitään keskittämisalennuksia, jolloin ne eivät ole oikeasti edes vertailukelpoisia. Jokaisella meistä on kuitenkin muitakin vakuutuksia ja niiden kokonaispotti (+vakuutusten bonukset) vaikuttavat lopulliseen hintaan ratkaisevasti. Minun moponi on vakuutettu "kalliissa" vakuutusyhtiössä, mutta kun asiaa aloin selvittämään niin kuitenkin se oli sitten loppujen lopuksi halvin. Toiseen mopottimeen ottaessani vakuutuksen (tietysti bonukset taas nollassa) saatiin loppusummaa alennettua ihmeellisillä "lisäalennuksilla". Jos kaskosta ei tarvitse nostaa 2-3 vuoteen korvauksia niin saa lahjaksi täydet bonukset. Erikoista on, mutta eiköhän samalla linjalla mennä jokaisessa vakuutusyhtiössä (?).

Joo, ei noista yleensä saa todellista osviittaa omaan kohtaloonsa. Jokaisen pitää itse omilla tiedoillaan ja muilla vakuutuksilla kysellä kokonaishintoja noista yhtiöistä. Mä esim. sain ihan firman ansiosta kaskon heti täytenä yhdestä narikasta, muista ei toivoakaan ja tästä ja jostain yhteistyöhalvennuksesta johtuen kalliimpi olikin yllättäen selkeästi halvin.

Sinällään hyvä, että noita juttuja lehtiin tulee, se pitää pienen kilpailun yhtiöiden kesken päällä.
smile_org.gif

Mulla ei ole kuin mopo ja auto vakuutettuna ja parhaat alennukset on saanut, kun joka vuosi kilpailuttaa. Neljässä vuodessa on vakuutusmakut tippuneet kilpailutuksen voimasta noin 1700 €/ajokausi...

Esimerkit lehdestä:

*Suzuki MT 1800R
Kallein - 2 561€
Halvin - 995€
--> Hintaero 1 566€

*Derbi GPR 125R
Kallein - 1 137€
Halvin - 503€
-->Hintaero 634€

*Honda CBR 125
Kallein - 1 348€
Halvin - 503€
-->Hintaero 845€

*Honda CBR 600RR
Kallein - 3 485€
Halvin - 954€
-->Hintaero 2 531€

*Kawasaki ZX 6RR
Kallein - 3 485€
Halvin - 954€
-->Hintaero 2 531€

*Honda CBF 1000
Kallein - 2 561€
Halvin - 887€
-->Hintaero 1 674€

*BMW R 1200 GS
Kallein - 2 561€
Halvin - 995€
-->Hintaero 1 566€

quote:
"Kaikissa samat perustiedot:
1.Liikennevakuutus
2.Täyskasko pienimmällä ov:lla.
3.Maksu yhdessä erässä
4.Ajoneuvot vm.2006
5.Vakuutuksenottajalla ei muita vakuutuksia samassa yhtiössä
6.Kotipaikka Helsinki
7.Lähtöbonus
8.Hinnat 2.1.2007"

Voi kun omistaisin skannerin, niin skannaisin testivut webbisivuille.

Mulla ei ole kuin mopo ja auto vakuutettuna ja parhaat alennukset on saanut, kun joka vuosi kilpailuttaa. Neljässä vuodessa on vakuutusmakut tippuneet kilpailutuksen voimasta noin 1700 €/ajokausi...
Jos mulla tippuisi liikennevakuutusmaksu noin paljon vuodessa, niin vakuutusyhtiöhän maksaisi siitä minulle, että mulla on vakuutus, niin reilusti yli tonnin...
buttrock.gif

Tänään ostin ko. aviisin ihan tuosta otsikossa mainitusta syystä.

Viime syksynä huomasin ihan saman kuin lehden toimittaja. Olin miettinyt rahoitusyhtiön osuuden maksamista kokonaan pois, ja laittavani "normaaliin vakuutukseen". Ihan siitä syystä, kun tuosta teho/painosuhteesta ja seisonta-ajattomuudesta oli ollut puhetta.

Kävin eri vakuutusyhtiöitten nettilaskureilla vertailemassa omaan pyörääni mahdollisesti tulevaa vakuutusta. Samankaltaisia eroja sieltä sitten tulikin...

Päätin kuitenkin pitää vanhan systeemin, eli joka kuukausi maksan 72€ täyskaskosta pyöräni lyhennyksen lisäksi...

Mielenkiintoinen tuo vertailutulos. Erityisesti If:n kalleus ihmetyttää, koska viimeksi vertaillessani sain sieltä halvimman tarjouksen (seisonta-ajallisista vakuutuksista).
Tällainen vertailu pitäisi tehdä niin, että mukana olisi myös vaihtoehto jossa on täydet bonarit ja samasta yhtiöstä otetaan myös pari muuta isoa vakuutusta (eli kotivakuutus + auto). Silloin monesta paikastaa saa vielä kunnon alennukset mopon vakuutuksiin.

Laitetaan vertailun vuoksi:
FZ6'04 ja yhtiönä Pohjola. Ei seisonta-aikaa.
Kaikki vakuutukset pohjolassa, täydet bonukset.

Isokasko 290€/vuosi
Liikenne 186€/vuosi

Mulla ei edes maksa auton ja mopon vakuutukset noin paljon yhteensä
biggrin.gif
..
Ehkä ilmasin hivenen heikosti...eli ajokauden vakuutus on tippunut 1700 €:lla siitä neljänvuoden takaisesta tilanteesta.
062802moto_prv.gif

Mulla ei edes maksa auton ja mopon vakuutukset noin paljon yhteensä
biggrin.gif
..
Ehkä ilmasin hivenen heikosti...eli ajokauden vakuutus on tippunut 1700 €:lla siitä neljänvuoden takaisesta tilanteesta.  
062802moto_prv.gif
Vissiin 4 vuotta sitten oot maksanu aika mielenkiintoista hintaa vakuutuksista..

Itse kyselin vakuutuksia pyöriini (zx12r ja R1) 4 eri yhtiöstä ja olivat mielestäni muutaman satasen sisällä kaikki. Tosin kaikilla ei ollut tarjota keskenään identtistä pakettia.

Pitäisi varmaan kysyä onko vakuutus halvempi jos pyörä on yrityksen nimissä, koska ainakin autovakuutukset ovat itselleni ihme kyllä siten halvempia.

Vertailusta puuttuu näköjään kuskin iän vaikutus hintoihin, jota kuitenkin kysytään lähes joka vakuutusyhtiössä nykyään.

Vertailussa on käytetty 500-600 kuutioisissa 22- ja 32 vuoden ikää.
+1000 kuutioisten vertailussa on käytetty 45 vuoden ikää.

Omassa vakuutusyhtiössä tämän vertailun mukaan, pyörällä, joka on lähimpänä omaani, on 22- ja 32v., hintaero tämmöinen -->
1109/1152.

(huh. voin vaan arvuutella edellisen lauseen kieliopillisten kirjoitusvirheiden hurjaa määrää, mutta älkää antako niiden häiritä)

Enpä ole nähnyt tuota artikkelia, mutta itselle tuli noista isoista yhtiöistä seuraava käsitys kun keväällä kilpailutin prätkien ja autojen vakuutuksia (aluksi kaikki IF:ssä). Laitteiden perässä valittu yhtiö. Lisäksi osa jo myyty pois.

Laitteet:
-03 Zx6r liikenne+osakasko   Pohjola
-04 Zx10r liikenne+osakasko Pohjola
-79 Gs850g pelkkä liikenne (museo) IF (Pohjola 5 e halvempi, mutta ei merkitystä)
-91 1100gsxr pelkkä liikenne IF *myyty
-90 gpz500s pelkkä liikenne IF *myyty
-98 Er-5 pelkkä liikenne Tapiola *myyty

-04 tdi passat variant liikenne+kasko Pohjola
-05 golf V liikenne+kasko Pohjola
-96 golf III variant TD pelkkä liikenne Pohjola

IF
+ Jos käyttää jotain vanhaa pyörää esim. 3kk vuodessa silloin hinnat ok.
- 5kk ajot on jo samat kuin esim. Pohjolan 'ei seiso' koko vuosi. Tämä kulunut kausihan loppui vasta pari päivää sitten eli 'ei seiso' oli käyttöpyörissä poikaa..

Tapiola
- Kallis tehokkaille pyörille. Samoin tyyppikoodin mukaan hinta voi pompsahtaa (esim ER-5 halpa, mutta GPz500s satasen kalliimpi)
+ bonus max 10%/v ja voi tarvittaessa seisottaa

Pohjola
+ Halvin tehoikkaille pyörille tyypistä riippumatta.
- Ei pysty seisottaa

Autoista Pohjola selkeästi halvin. Tuo vanha golfi tuli käytännössä ilmaiseksi kun vaihdoin autot IF:stä Pohjolaan. Esim. passat 70% bonuksilla putosi lähes 100e/v! Mitä se olisikaan ilman bonuksia
omg.gif

Back