• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Montako sekuntia riittää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarska

MP-Ratanuorikko
Kuten on monet radoilla ja niiden ulkopuolella huomanneet, kokeneempia kannattee seurailla ja kuunnella hyviä neuvoja, sieltä se paraiten lähtee.
bowdown.gif

Siispä kysynkin, miten paljon nopeempi sen Obi-Wanin pitäis olla radalla, jottei mene seuraavat treenit ihan mettään ja kehitys tyssää siihen?
tounge.gif

Huomaan itestänikin kun hieman saa kehitystä aikaan, niin aika herkästi sitä menee neuvomaan vähänkin hitaampaa, hyödystä en olis niinkään varma.
lookaround_orig.gif
biggrin.gif

Neuvojen laatu riippunee ainakin yhtä paljon neuvovan henkilön ulosannista kuin absoluuttisesta nopeudesta. Toisaalta neuvoja antavan henkilön ei tarvitse olla itseäsi yhtään nopempi, jos hän hallitsee sinulle heikon alueen paremmin. Itse olen pyrkinyt siihen, että kaikki neuvot ovat tervetulleita, mutta suodatan ne melko kriittisesti ennen kuin sovellan neuvoja omaan ajoon. Monesti tulee yhdellä tai kahdella setillä päivässä kokeiltua jotain pientä uutta ja maisteltua, että kuinka se sopii omaan tekemiseen.

Ja vauhdin kasvaessa on tärkeää muistaa se, että mitä kauemmas ihan perusasioista mennään, sen enemmän tekeminen ja varsinkin pienet yksityiskohdat ovat henkilökohtaisista rajoitteista, mieltymyksistä, fysiikasta ja henkilökohtaisista vahvuuksista sekä osaamisesta kiinni. Esim. itseni kokoisen kaverin on aika turha yrittää neuvoa ajoasennon pikkujippoja itseäni kaksi kertaa isommalle kaverille. Toisena esimerkkinä tiedän, että isot pojat kääntävät pyörää joissain paikoissa takajarrulla, mutta jos itse lähtisin sitä kokeilemaan olisi lopputuloksena tod. näk. läjä katteen palasia.

Back