• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitkä renkaat allroad-pyörään/matkaenskaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörä on vm 2007 Honda XL 1000 V Varadero ABS.
Rengaskoko on edessä 110/80 R19M/C (59H)
ja takana 150/70 R17M/C (69H) sanoo Brandtin veppi.

Harkitsen näitä vaihtoehtoja, suunnilleen tässä järjestyksessä:

1) Michelin Anakee
2) Metzeler Tourance
3) Dunlop Trailmax
4) Bridgestone, parikin eri mallia
5) Pirelli Scorpion MT 90

Näistä kaksi ensimmäistä taitavat olla melko kulutuskestäviä?
Michelinillä on minun korvissani autonrenkaidensa kestävyyden
vuoksi tosi hyvä kaiku... kokemusta on, muttei MP-kumeista.

Moro

Vajaa 30 tuhatta samanlaisella pyörällä muinoin ajelleena suosittelen unohtamaan kokonaan nuo "endurorenkaat", koska pyöräkin on selkeästi matkapyörä, jossa katupyörän alusta hiukan suuremmalla joustomatkalla. Jos olisi vielä tuo mopo, niin alle menisi oikopäätä Metzin z6 setti...niitä saa nykyään "enskakoossa" Ihan hyvä kestopinnan ulkopuolellakin, etupää ei kuoppaudu niin helposti ja kestää kilsoja enemmin kuin nuo listan gummit.

t. Hanski

Pyörä on vm 2007 Honda XL 1000 V Varadero ABS.
Rengaskoko on edessä 110/80 R19M/C (59H)
ja takana 150/70 R17M/C (69H) sanoo Brandtin veppi.

Harkitsen näitä vaihtoehtoja, suunnilleen tässä järjestyksessä:

1) Michelin Anakee
2) Metzeler Tourance
3) Dunlop Trailmax
4) Bridgestone, parikin eri mallia
5) Pirelli Scorpion MT 90

Näistä kaksi ensimmäistä taitavat olla melko kulutuskestäviä?
Michelinillä on minun korvissani autonrenkaidensa kestävyyden
vuoksi tosi hyvä kaiku... kokemusta on, muttei MP-kumeista.
Itselläni on 650V-strom ja siinä ollut parikesää alla micelinin pilot roadit.Rengas on melko hyvä ajella ja kulutuskestävyys on hyvä.Olen ajellut enimmäkseen kaksipäällä ja renkaat kestää noin 15000km.Hirveetä eroa ei ole pidossakaan niihin alkuperäisiin renkaisiin jotka olivat bridgestonet jotkut pienipalaset.Jos meinaa että soralla saa kunnon pitoa niin pitää laittaa sitten ne kunnon nappularenkaat ja luulen että ei ole enää hyvä ajella asfaltilla.Jos ajaa pelkästään soralla niin sitten kannattaa harkita karkeakuvioista.

2) Metzeler Tourance
Africa Twinissä toimii ainakin mainiosti. Varaderolla ei yritetäkään poluille eikä pehmeälle joten olettaisin, että nappivalinta. Ei juuri häpeä katurenkaille asfaltillakaan. Jossakin oli jopa vertailu tästä.

Kulutuskestävä, hiljainen, ei synny hammastusta kuvioon, soratiellä OK, edullinen rengas (ainakin reifenversandilla).

Lisäksi rengas on varman tuntuinen (ei äkkiluistoja) sadeliukkaalla asfaltilla toisin kuin esim. Bridgestone Trailwingit.

Komppaan... Metzen Tourancet on pirun hyvin pitävät tassut kaikenlaisille teille. Savessa ei pidä yhtään mitään mikä tulo todettua viime viikolla metsässä
confused_orig.gif

Pitoa asfaltilla on julmetusti enemmän kuin itsellä kestää kantti. Jostain syystä takarengastin kuluu tasaisesti (ei kantille) vaikken mikään kurvifiilistelijä olekaan. Näin siis 1150 GS:llä.

Ääni Tourancelle.
Tän kesän tyrkänny menemään ja tykännyt kovasti. Kestää näköjään kulutusta, pitoa löytyy ja hiukan kuviotakin, jos haluaa pikkusen pois kestopäällysteeltä.

Hmmmm, geokätkö-harrastuksen vuoksi olen joutunut tänä(kin)
kesänä mitä oudoimpiin paikkoihin. Lähinnä olen kurvaillut metsäautoteitä
ja vastaavia kinttupolkuja, jotka ovat milloin kivikkoisia ja milloin
pikkuisen pehmeää hiekkaa tai jotain karmeaa sepeliä.

Ihan puhtaasti katurenkaita en taida haluta.
Eikö kukaan aja Michelin Anakeellä?
Metzeler Tourancet näyttävät saavan äänivyöryn. :-)

Noh, nuo kaksi taitavat olla molemmat hyviä, kulutuskestäviä
ja silti pitäviä, Michelin ainakin mainostaa jotain uuden sukupolven
silica-kumiseostaan. Molemmissa taitaa olla tämä uusi keksintö,
kahta eri kumiseosta keskellä ja reunoilla?

Continental Conti Escapet on Transalpissa alla ja olen tykännyt. Tourancet oli ennen ja tykkäsin niistäkin.
Contilla myös hieman "nopeammat" renkaat enskoihin kuin Escapet, malli on "TrailAttack" ja kehitetty RoadAttack radiaaleista.
Linkki

Conti muuten suosittelee Varaderoon joko TrailAttackeja tai RoadAttackeja ja pahempiin paikkoihinTKC80:siä, näköjään McGregor käytti niitä reissullansa...

Siitähän se riippuu, millaisia teitä ajelet... Kotimaassa päällystetyillä teillä pyörimiseen katurenkaat, kaikille teille Tourancet. Pitkille ulkomaanmatkoille ehdottomasti Tourancet kulutuskestävyytensä ja vahvemman runkonsa takia.
  Kummallisia väitteitä jotkut esittävät Tourancen pidosta sorateillä. Ovatkohan edes kokeilleet laskea paineita? Kuormauksesta riippuen paineet voi tiputtaa 1,5 kiloon, jopa lähelle kiloa, jos hiljaa ajetaan. Pito on uskomaton! Vain savinen ja märkä pinta on myrkkyä Touranceille. Ja raskaallakin pyörällä niillä näköjään pääsee lähemmäs parikymmentä tuhatta. Alkaa olla kulutuskestävyys kohdillaan...

Back