• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten kuluneista renkaista poliisit sakottaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janski79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
itellä alkaa nääs kohta olemaan urasyvyys sen minimin. Olen kuullut että poliisit kattoo vähän sormien välistä joskus. Eri asia sitten että kannattaako niillä kovin paljon ajella.

En mä ainakaa sakkoja saanu, ku poliisi pysäytti. Kyä se siitä mainitti... Uria ei näkyny keskellä enää yhtään. Se on vaan niin vittumainen ajettava kantikas rengas esim. shikaaneissa puolen vaihdoissa kiihdytettäessä.

Riippuu kuinka mulkku yksilö on kyseessä. Kevarilla aikanaan gestapo mittaili tarkkaan mun tezarin takarengasta ja oli hänen mielestään hieman alle minimin ja rikesakko napsahti. Tämä tapahtui elokuun alkupuolella (96 tai 97) ja ko. tinanappi sanoi että kohta on syksy ja pirun liukasta ja vaarannat muita tolla renkaalla. Juuuuust.
sad_orig.gif

Riippuu ihan sheriffistä ja pysäytyksen syystä
nixweiss.gif
Vakioratsiassa voi hyvinkin selvitä "Kannattas muuten..." mutta jos punavalolla poimivat niin lienee syytä varautua aika
033102ass_1_prv.gif
nipotukseen jokaisesta pienimmästäkin asiasta
confused_orig.gif

Ihan normaali ratsia oli ja piikki(custom)kuskille päiväsakkoja pelkästä renkaasta kirjoteltiin..
nixweiss.gif
-Kyllä tästä nyt täytyy....
Mut ei siinä mittään, sakot maksuun, uutta rengasta alle ja homma jatkui..
sport05.gif

poliisien jakamien pikavoittojen määrä on suoraan verrannollinen poliisisedän vitutuksen määrään.

Mulle kirjoittivat rikesakon kuluneesta eturenkaasta nyt keväällä. Ja sanoivat vielä, että 2mm pitää olla pintaa renkaassa. Mä muistelin kyllä, että 1mm on se raja (niinkuin onkin, tarkistin myöhemmin) mutta en jaksanut alkaa vänkäämään, sillä ei siinä yhdellä kohdalla rengasta ollut ihan sitä milliäkään...
Ajattelin vähän säästää ja ajaa renkaan aika loppuun, mutta se idea vähän kusi...
tounge.gif

Osa poliiseista sakottaa, ja osa luottaa siihen että jos varoitus ei mene perille niin darvin korjaa uuden voittajan...

Eikö ole silti mielenkiintoista, että huonot renkaat saatetaan merkitä kuolemaan johtaneen onnettomuuden syyksi useammin, kuin huomattava ylinopeus. Uskallanko edes mainita keulimista tähän...

Hassua kuinka kukaan ei tod.näk. kiinnittäisi kovinkaan suurta huomiota jos manaisin kuinka liukkaita märät mukulakivet keskustassa ovat, kun renkaatkin ovat vähän kuluneeksi päässeet. Jos taas kertoisin keulineeni kaupungin pääkadulla - olisi lynkkauspartio valmis...

Muistakaapa nyt se seikka että renkaista kirjoitettu sakko vaikuttaa kortin vievään laskuriin... Kolme tuollasta vuoden sisään ja olet ilman korttia kuukauden... Ei hyvä... Mullakin on etunen melko loppu ja uutta ei vielä ole tullut...

Hassua kuinka kukaan ei tod.näk. kiinnittäisi kovinkaan suurta huomiota jos manaisin kuinka liukkaita märät mukulakivet keskustassa ovat, kun renkaatkin ovat vähän kuluneeksi päässeet. Jos taas kertoisin keulineeni kaupungin pääkadulla - olisi lynkkauspartio valmis...
Keuli enemmän, säästyy eturengas.
biggrin.gif

Keuli enemmän, säästyy eturengas.    
biggrin.gif
Taitaa sen kulumisen kanssa olla vähän niin ja näin. Pysähtynyt etupyörä saa takaisin tien pintaan osuessaan aikaiseksi pistemäisen kuluman renkaaseen. Varsinkin nappularenkaan "napit" ottavat helposti itseensä.
Tosimies joko tiputtaa etupään alas vasta pysähdyttyään tai potkaisee sen etusen pyörimään ennen laskeutumista. Sillä siitä selviää.

Kahdesti pysäytetty(mp-poliisi), molemmilla kerroilla huomautettu ohitusnopeuksista sekä kuluneista renkaista ja käsketty uusimaan gummit mahd. pian. Tosin mp-gyy saattaa olla vähän myötämielisempiä kuin mondeossa kahvitteleva gyy...

Joo joskus kevariaikoina siviiliprätkäpolizei pysäytti ja syynäs meikäläisen AR:ää. Alko väittämään että oon ite tehny lisää kuviota etugummiin! Ku siinä oli sellanen mutkikas keskiura. En kyllä ollu ja sanoin sille että kato minkä maalainen rengas ja puhu sitten. Oliko se barum sitten tsekkiläinen... mutta kyllä se sitten usko eikä kirjoittanut sakkoa.

Back