• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mitä tein väärin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja isi666
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
iltaa mopo gurut ja muu sakki...
tounge.gif

voiskos joku mahdollisesti jeesaa?
confused_orig.gif
olen tässä niputtamassa
tota mun mopoa. hirveesti olen lukenut, lueskellut, manuaalia yms. oli tosta kawasta (1100 zrx) patti ja loput irti, nyt siis tuskissani, mitä vittua olen tumpeloinut en saa air boxia kaasareihin kiinni... muuten olisin saanut jo tänään tulille
062802jumpie_prv.gif
onkohan mulla ollut jotenkin väärä työ järjestys? nyt kaikki muu on siis kohdallaan mutta air boxi ikään kuin irti kaasareista ei vaan meinaa gummi taipua ja 4 samaan aikaan yms...
veryangry.gif
miten ihmeessä ihmiset on voinut taikoa pelkän kaasarin irti tosta moposta??? saati saada sen takaisin paikalleen?
confused_orig.gif

auttakaa perkele tämä on vakavaa!!!

Ne on välillä aika väkivaltaisia toimenpiteitä,en nyt tiedä juuri tuota tyyppiä.Jos kaikki on jo muuten hollillaan ja vain pitäisi saada ne kumitötteröt menemään kaasariin niin sivele öljyä sormella kumiin.Sitten ne lupsahtaa pienellä hieronnalla paikalleen.Jos käsitin ongelman oikein.

Lämmitä silleen sopivasti kuumailmapuhaltimella (kovettunu ajansaatossa) ja vähä TOSIpitkällä rukarilla painelee varovasti keskimmäisiä kumeja jos ei uppoo kunnolla. Ei saa luovuttaa, välil meinaa itelläkin mennä hermot...
033102bebe_1_prv.gif

iltaa mopo gurut ja muu sakki...
tounge.gif

voiskos joku mahdollisesti jeesaa?
confused_orig.gif
olen tässä niputtamassa
tota mun mopoa. hirveesti olen lukenut, lueskellut, manuaalia yms. oli tosta kawasta (1100 zrx) patti ja loput irti, nyt siis tuskissani, mitä vittua olen tumpeloinut en saa air boxia kaasareihin kiinni... muuten olisin saanut jo tänään tulille
062802jumpie_prv.gif
onkohan mulla ollut jotenkin väärä työ järjestys? nyt kaikki muu on siis kohdallaan mutta air boxi ikään kuin irti kaasareista ei vaan meinaa gummi taipua ja 4 samaan aikaan yms...
veryangry.gif
miten ihmeessä ihmiset on voinut taikoa pelkän kaasarin irti tosta moposta??? saati saada sen takaisin paikalleen?
confused_orig.gif

auttakaa perkele tämä on vakavaa!!!
Pari kesää sitten ZRX: n kanssa samat jutut.Jos sulla on kaveri jeesaamassa, siinä vois pitkällä teräsviivaimella kaveri painaa putsarikotelon kumit koteloa vasten jolloin ne ei mene
kovin pahasti mutkille kun ite tuuppaat kaasaripakettia siihen väliin.
Kumeksia ei parane kovin paljon meisselillä tökkiä; saattaa
revetä.Putsarikotelon kiinnitysruuvit olet varmaan irrottanut?
Kotelo liikkuusitten vähän taaksepäin.
Kyllä se siitä etenee!

Mulla erimerkkinen pyörä mutta samat ongelmat. Tuntuu onnistuvan helpommin kun laittaa ensin ilmanputsarin puolen kiinni ja sitten törkkää kaasarit/paketin paikoilleen. Niin ja öljyä väliin ja imupuolen pannat tosi löysälle ett ne ei ahista.

Lämmitä silleen sopivasti kuumailmapuhaltimella (kovettunu ajansaatossa) ja vähä TOSIpitkällä rukarilla painelee varovasti keskimmäisiä kumeja jos ei uppoo kunnolla. Ei saa luovuttaa, välil meinaa itelläkin mennä hermot...
033102bebe_1_prv.gif
Vähän sama metodi ku Ninja 900:lla.
Kun kumi ajan ja lämmön vaikutuksesta kovettuu, niin se ei taivu ollenkaan. Itse sivelin kumikaulat silikonilla, sitten lämmitin puhaltimella ja laitoin ne ensin kaasareihin paikoilleen pöydällä. Sitten annoin niiden jäähtyä, irroitin ne toisistaan, ja silikonin kans värkkäsin pyörään paikoilleen. Silikoni voi jonkin verran pehmittää kumia.
Kärsivällisyyttä vaativaa hommaa
crazy.gif

Eivät mielellään rupee korjaamollakaan noita vanhoista pyöristä irotteleen.

useissa perusrungon omaavissa pyörissä tuo homma on hanurista. Se vaan on hankala tai mahdoton riippuen miten sitä yrittää.

Luojalle kiitos deltaboxeista.!

jees kiitos kovasti ihmiset!!!
sain perjantaina kamat paikoilleen,
buttrock.gif
mopo käy ja kukkuu...
062802moto_prv.gif

olihan homma
veryangry.gif
castrolin vaseliini oli se ratkaisu ja tosiaan
piti myös kiristää pyttyjen puolen klemmarit kunnolla ettei se kaasari liikkunut. zrx:än "erikois" pirre se double cradle runko vaan oikeestaan oli se paska tässä hommassa ku tosiaan n. 15mm tilaa liikutella osaa yms. ja etu jarru nipparilla kiinne että pystyi survoo kunnolla...
kerrottakoon nyt sitten mukava mokakin. olin niin tohkeissani
kun tajusin kädet täristen että saan mopon nippuun. että jäi sitten syylarin korkki kiinnittämättä kunnolla ja sitä ihmettelemistä pe illassa hirveessä höyryssä (lisänä maali yms. asennus öljyt...)
mistä vuotaa yms. no löytyhän se mutta mutta
blush.gif

hyvät kelit vaan kaikille jne. vielä täytyis saada mopo säätöihin... mutta kevyttä sisäänajoa visecoille ja muulle sälälle ensin... sen verran sunnuntaina koklasin et nyt on "ruhtinaaliset" 350 km ajettu tätä kautta
062802jumpie_prv.gif

Back