• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä se talvisäilytys saa maksaa, kipukynnys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yamark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä se talvisäilytys saa maksaa, kipukynnys? -

• Alle 20€/kk. Täytyyhän muodon vuoksi jotain maksaa...

Ääniä: 0 0,0%
  • 20-50€/kk. Ei ole paha menoerä kuukaudessa, kuitenkin kohtuu..

Ääniä: 1 100,0%
  • 50-100€/kk. Minkäs teet? Harrastus maksaa...

• yli 100/kk. maksaa mitä maksaa..

• Ääniä yhteensä
    1
Rajataan sen verran että ilman pesu- tai huoltopalvelua, kuitenkin lämmin halli.

Itse saan laitumelle alle 20€/kk, mutta voisin harkita maksavani pakon edessä myös hieman enemmän.

Enpä ole tullut ees ajatelleeksi että siitä voisi joutua jotain maksamaan ;)
Mummon autotallissa saa mopo talvet lepäillä, ei ole vielä maksua perinyt.

En tajua miten joku voisi maksaa yli 20e kuussa mopon talvisijasta. Tässä talossa maksaa autotalli 18e kuussa, jos sellaisen saisi. Pitäisin vaikka hangessa mielummin kuin yli 20e kuussa, vaikka olisi uusi pyörä.

En tajua miten joku voisi maksaa yli 20e kuussa mopon talvisijasta. Tässä talossa maksaa autotalli 18e kuussa, jos sellaisen saisi. Pitäisin vaikka hangessa mielummin kuin yli 20e kuussa, vaikka olisi uusi pyörä.
Pääkaupunki seudulla tuolla 18€ ei sitten saayhtään mitään.... ei ainakaan kattoa päänpäälle.

Tallien vuokrat 120-180 euroa kuukaudessa
veryangry.gif

Helsingissä duunipaikan lämpimässä kameravalvotussa parkkihallissa 7 e/kk läpi vuoden.

Pesupaikan käyttö sisältyy hintaan. Eipä paha hinta
biggrin.gif

Onneksi vielä on saanut kaverin luo koko talveksi märäkoiralla.
Itse en kyllä maksaisi 20 egeä enempää missään hinnassa per kuukausi. Tuntuu että tässäkin toidet käyttää hyväkseen ihmisten hädänalaista tilaa hyväkseen. Jaa niin mutta sehän onkin sitä perusmarkkinataloutta vaan.

35 €/talvi olen itse perinyt säilytykseen tulevista pyöristä: hintaan sisältyy lämmin talli + remppamahdollisuus työkaluineen (nostopöytä, paineilma, laturi yms. ). Enemmän tallilla viihtyvät tai apua tarvitsevat ovat maksaneet kylläkin extraa omatuntonsa mukaan... Olen saanut tällä hinnalla sähkökulut katettua ja hieman on jäänyt taskunpohjalle. Verottajakin on saanut oman osansa
wink.gif

Toisaalta talvisäilytys on mahdollista vain "tutuille" tai muuten luotettavalle porukalle ihan käytännön syistä...

Huh.. onpa halpoja säilytyksiä porukalla. Juuri itse kävin varaamassa liikkeestä paikan talveksi 169e maksoi.. Sitä edellisenä talvena eri firmasta 120e mutta siinä oli paljous alennusta. Muuten heillä kuulemma yli 160e myös. Mitään muuta ei sisälly kun bensiinin
stabilointiaine ja "käyttökuntoon laitto" keväällä eli just se akun lataus.

Tämä kalliimpi mainosti vielä varattaessa olevansa edullisimpia mahdollisia
biggrin.gif
Duunipaikassa sais säilyttää ilmaseks mutta voi sitä
ketutuksen määrää jos varastomies kippaa lavan päälle.

Som tur är att on lämmin autotalli mutta pääkaupunkilainen kaverini maksaa säilytyksestä parisataa euroa kaudessa. Maksaisi tonninkin jos olisi talli missä pyörää välillä hivellä ja käytellä, uusmotoristeilla outoja tapoja...

Talli maksaa 100 €/kk. Yösäilössä kesällä ja talvella muuten vain säilössä. Samaan rahaan menee tietysti muukin kalusto, Vespa ja ryynifillarit ja jopa auto kun oikein tarkkaan tunkee. Viime talvena roikkui köysi tallin katosta mittatikkuna. Se kun heilahti, niin tiesi ettei enempää voi tuupata autoa eteenpäin tai tulee osumaa.

Ja jos olisi tuupannut, niin olisipa ollut köysi katossa valmiina.
biggrin.gif

Taitaa tuo olla liki kolmekymppiä kuulta, mutta ompahan tasalämmössä.

Ei täällä Turkkusessa talvea edes tule, mutta nuo saaplarin vesisateet ja räntä jäätyy öisin. Ja jäätymisen myötä laajenee, riks räks. Kyllä sen mieluummin maksaa, että on ehjä fiude keväällä ajettavaksi.
nixweiss.gif

Meillä kimppatalli ja kuukausierä on 35 euroo, mutta se onkin sitten 12 kertaa, mutta pystyy tekeen remppaa ja yksi autopaikkakin, joten sitäkin pystyy remppaan joten ei paha menoerä ja mopo saa olla tallissa talven kun ei tarvi.........
biggrin.gif
biggrin.gif

Som tur är att on lämmin autotalli mutta pääkaupunkilainen kaverini maksaa säilytyksestä parisataa euroa kaudessa. Maksaisi tonninkin jos olisi talli missä pyörää välillä hivellä ja käytellä, uusmotoristeilla outoja tapoja...
Laitappa kaverin yhteystiijot. Mulla olis vaikka mitä turhaa roinaa nurkissa mistä voisin luopua "halavalla" ja kohtuullisen silittely paikanki järjestän pyörälle tuolla hinnalla ihan Helsingin alueelta. Nostetaan sen prätkä vaikka tänne mun asuntoon ja mä muutan itte talveksi Thaimaahan jos se tonnin maksaa kuusta, saapi vaikka nukkua pyörän viekussa..

Laitappa kaverin yhteystiijot. Mulla olis vaikka mitä turhaa roinaa nurkissa mistä voisin luopua "halavalla" ja kohtuullisen silittely paikanki järjestän pyörälle tuolla hinnalla ihan Helsingin alueelta. Nostetaan sen prätkä vaikka tänne mun asuntoon ja mä muutan itte talveksi Thaimaahan jos se tonnin maksaa kuusta, saapi vaikka nukkua pyörän viekussa..
Asia ei mulle kuulu, mutta tekstissä lukee 200/ kausi, maksaisi tonninkin.
-Sergei-

Vuokra talli(Kuuluu kerrostalovuokraan).
Ei siis maksa itelleni yhtään mitään.
Nyt on kyllä joku ollut kiinnostunut en tiiä paljon kehtais pyytää siittä että sais pyöränsä sinne.

Huh.. onpa halpoja säilytyksiä porukalla. Juuri itse kävin varaamassa liikkeestä paikan talveksi 169e maksoi.. Sitä edellisenä talvena eri firmasta 120e mutta siinä oli paljous alennusta. Muuten heillä kuulemma yli 160e myös. Mitään muuta ei sisälly kun bensiinin
stabilointiaine ja "käyttökuntoon laitto" keväällä eli just se akun lataus.
No jos tuolla hinnalla saiskin niin hyvä olis! Pohjat taitaa vetää R.M Heino Espoossa: 250e/talvi. Soittelin hintoja ja totesin, että ihan mukava jos sais mopottimen kaverin talliin. Hyvin voisin ostaa todella hyvän viskipullon siitä kiitokseksi.

sad_orig.gif

Tupakeittiö kammarilla, keittiön pöytää siirretään ja pyörä ikkunan eteen. Siinä sitä voi kiillotella pitkin talvea, laittaa välillä käymään ja sen päältä on mukava katsella telkkaria. Naapureita joskus vähän naurattaa, mutta kaverit on melkeen kateellisia, eikä tarvii iltapuheen aiheita etsiä.
033102beer_1_prv.gif

Back