• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä hyvää pyörälle voisi tehdä talvella ?

Mitä kikkoja itse käytät / teet pyöräsi talvisäilytyksen
aikana tai ennen säilöön laittoa ?

Aika monella on omia pikku juttuja !!!

Jaetaan näitä.

smile_org.gif

Minä ainakin pesen pyörän ja tankkaan tankin täyteen. Jossain vaiheessa lataan akun! Ekan kerran kokeilin laittaa bensan sekaan motorexiä (power plus)!

mopo saa uuden "lookin" seuraavaan kauteen, myös pieniä tekniikkaparannuksia/korjauksia tarvii tehhä! maalauksella saa ihmeitä aikaseks, ja myöskin erilaisten Swap-löytöjen modifioinnilla saa uutta lookkia aikaseks! sähköt pitää käydä läpi, samoin kaasuttimen säädöt uusiks sekä perusteellinen putsaus tarvii suorittaa niin tankkiin kuin kaasariin! pyöränlaakerit tarttee kattella jottei tartte kesällä niitä alkaa purkamaan ja vaihtamaan! kattoo ny mitä keksii ja jaksaa...
lookaround_orig.gif

Pesu,tankkaus,tarkistuksia/säätöjä,rasvauksia.Öljyt ajattelin vaihtaa tossa kevättalvella ja tehdä jotain pieniä kosmeettisia muutoksia (kilpitelinettä ja minivilkkuja).Niin ja tietysti  
033102beer_1_prv.gif

Siis ehdottomasti paras mitä mopolle voi talvella tehdä on ajaminen
wink.gif

Kaikenlaistahan todellakin voi tehdä.

Itse ajelen kerran kuussa.

Minulla on onneksi tilaa työpaikalla niin, että siellä voi
ajaa noin 300m ennen kääntymistä.

Ensin ulkona lastaus sillalla moottori lämpimäksi,
sitten sisälle ajelemaan, kunnes jäähdytin lähtee pyörimään
ja nesteet virtaamaan.

Sitten onkin aika lopettaa kiihdyttely sekä jarruttelu, jousituksen aktivoimiseksi ja ajaa mopeti pommisuojaan takaisin.

talktohand.gif

Kaikenlaistahan todellakin voi tehdä.

Itse ajelen kerran kuussa.

Minulla on onneksi tilaa työpaikalla niin, että siellä voi
ajaa noin 300m ennen kääntymistä.

Ensin ulkona lastaus sillalla moottori lämpimäksi,
sitten sisälle ajelemaan, kunnes jäähdytin lähtee pyörimään
ja nesteet virtaamaan.

Sitten onkin aika lopettaa kiihdyttely sekä jarruttelu, jousituksen aktivoimiseksi ja ajaa mopeti pommisuojaan takaisin.

talktohand.gif
wink.gif
Joku sentään tajuaa missä tollasta pitää säilyttää
cool.gif

Oishan se meinaan kamalan noloa jos se räjähtäis jossain mualla, nyt ainakin sivulliset pysyy todennäköisesti hengissä
033102bebe_1_prv.gif

säilytän. miten niin tehtävä jotain. jos tekee, sitten tekee jos on tehdäkseen. sirkiöön pc III usb, radikaalit radiaalijarruhipstaakelit, tarroja, karlsson et nilsson ilmanputsain, pesu, rasvaus. venat ja tulupat tarkastetaan. jos löytyy, niin shifteri kans usbin kanssa.

kärpiöön uusi keula putkineen, vanteineen ja jarrulevyineen.
öljynkiertoputken vaihto katkenneen tilalle. maltanristipeilit jo paikallaan. etukuminki laitan. starttinappula puonnu. jarrukahava vaihettava. paisuntasäiliönletku uuelleen kiinnitettävä.

turbioon, no katotaan jos jaksaa..

Back