• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mistä vedenpitävä reppu?

eli tartteis löytää tietenkin mahdollisimman halpa ja hyvä jos sellaista on olemassa ni vedenpitävä reppu.
mukava ottaa joskus järkkäri reppuun kun lähtee maakuntia kiertelemään ja vielä mukavampi olisi jos pieni vesisade eikä suurempikaan pääsisi kameraa kastelemaan taikka muutenkaan repun tavaroita?

Näkyisi olevan aika yleisiä
Toisin kuin vedenpitävät tankkilaukut..
Tiedä sitten miten nuo kävelyvauhteihin tehdyt reput kestää kovempia vauhteja, olen kuullut legendaa 250 vauhdissa selässä revenneestä repusta

Itse en reppua suosi, tuntuu ikävälle pidemmän päälle. Järkkärikin varusteineen on niin raskas että ennemi työntäisin sen tankkilaukkuun tai johonkin laukuntapaiseen takapenkille

Ei repun tarvi vettä pitää, ennemmin ostelee noita 5L - 55L kokosia vedenpitäviä säkkejä.

Yllättävää kyllä niille säkeille tulee kuitenkin käyttöä ja tuohon että ne "survotaan" jonkin kestävämmän sisälle riittää noi kevyet esim. tatonkan pussit vaikka tällasia ja muita kokojakin tuolla on.

Itte ainakin ollu ihan tyytyväinen noihin "ohutsäkkeihin".

Hemmopäiviltä nyt Kappa hintaan 39€ (59€), testattu viime kesänä ja toimii.

Mulla on tämmöinen Kappa: klik - vedenkestävyyttä käytännössä en vielä ole ehtinyt testaamaan, mutta aika pomminvarmalta systeemiltä vaikuttaa. Vähän on iso, eli tekee pyörteitä ja ilmanvastusta selkäpuolelle. Päällitasku ei ole yhtä vedenpitävä kuin iso osa.

EDIT: Ilmeisesti sama, josta Köpi kirjoittaa...

Valokuvausta harrastavana, olen sitä mieltä, että selkäreppu ja kamera on aina huono yhdistelmä (mopolla tai ilman). Ainakin jos haluaa ottaa niitä kuvia. EN kyöskään halua kaatua selälleni kameran päälle.. No en kyllä muutenkaan.

Tankkilaukku. Toimii kuin tauti. Kameramiehelle paras vaihtoehto. Olen valokuvaillut mm. liikennevaloissa.

Moi,

Tuo tankkilaukku on varmaan kameran käytettävyyden kannalta paras. Sinne on helppo laittaa pehmusteita oman kaluston mukaan.

Jos haluaa repun niin Loweprolta löytyy vettä pitäviä vaihtoehtoja joita voi sitten käyttää myös ilman pyörää.

Esim Vertex
http://products.lowepro.com/product/Vertex-100-AW,2072,16.htm
Tai Dryzone
http://products.lowepro.com/product/DryZone-100,1934,18.htm

molemmista löytyy eri kokoja, mulla on tuo Vertex käytössä ja sen suurin ongelma on ettei siinä ole erillään olevaa lokeroa esim eväille.

Toinen (halvempi) vaihtoehto on ostaa tavallinen vedenpitävä reppu (Deuter, Ortlieb etc.). Nämä on minun kokemuksen mukaan mukavampia kantaa ja monikäyttöisempiä. Kameran ja toisen objektiivin voi sitten laittaa jossain halvassa neopreeni suojassa sinne reppuun.

--
js

Kysytäänpä nyt tässä, onko kaikki prätkäreputkin sellaisia, että se olkain on ylä- ja alapäästä kiinni?

Ongelmana itsellä on se, että kamat päällä ei meinaa kädet taipua niin että saisi repun helposti selkään. Onko näissä repuissa sellaista nelipisteturvavöiden tyyppistä systeemiä, että ylä- ja alapää laitettaisiin jonkuntyylisellä "klipsillä" kiinni toisiinsa.

Ymmärsiköhän joku mitä tarkoitan...
tounge.gif

Kysytäänpä nyt tässä, onko kaikki prätkäreputkin sellaisia, että se olkain on ylä- ja alapäästä kiinni?

Ongelmana itsellä on se, että kamat päällä ei meinaa kädet taipua niin että saisi repun helposti selkään. Onko näissä repuissa sellaista nelipisteturvavöiden tyyppistä systeemiä, että ylä- ja alapää laitettaisiin jonkuntyylisellä "klipsillä" kiinni toisiinsa.

tounge.gif
Pakko myöntää et nyt meni vähän ohi?
withstupid.gif

Luulen ymmärtäneeni, en ole törmännyt vaikka reppuja joka lähtöön löytyy. Jossakin rinkassa muistelen nähneeni tuon tyylisen ratkaisun.

Olkahihnoja tarpeeksi löysäämällä olen itse aina selvinnyt. Joskus auttaa jos kiinnittää vyötäröhihnan ensin.

Itse käytin Bags Connectionin daypack II:ta järkkärin kanssa. Laukku itsessään ei ole vedenpitävä, mutta toimivan sadepussisysteemin kanssa ei koskaan ollut vedenpitävyyden kanssa ongelmia vaikka esim. Saksassa motaria ajettiinkin 600km monsuunikelissä.

Reppuna olen käyttänyt Ortliebin reppua kun piti duuniläppäriä, papereita yms kuljettaa. Hintaa oli kyllä muistaakseni puolitoista sataa, mutta ei kostunut mitkään muistiot tai läppärikamat. Ostin sen Olarissa olevasta kanoottiliikkeestä.

Tää reppu on ainakin hyvin ajanut omassa käytössä asiansa, hyvä selässä http://www.hanx.fi/kauppa_....id=1206

Onko kellään vertailukokemuksia tämän Knoxin ja paljon kehutun Kriega R25 välillä? Näyttäs että pitää ostaa tälle kesälle oikeampi reppu jota kehtaa roikottaa vähän pidemmän reissun ajan selässä (2500km/5-6pv). Vahvasti olen ollut Kriegaa tilaamassa, mutta tuo Knoxkin vaikuttaa varsin pätevälle.

Niin joo, ja kamera on paras kulettaa tankkilaukussa niin saa helposti esille ja pystyy rakenteleen lokerot esim. kameralaukun lokerointivärkeillä.

R25:sta ei ainakaan itsellä pahaa sanottavaa. 4000km kahden viikon aikana kantanut tuota selässä, ilman suurempia ongelmia.

Omaan mopoon ku ei ihan äkkiä sivulaukkuja tule, niin Kriegalta löytyy aika hyvää touring varustusta sporttisempaan menoon.

R25 tarvitsee lineri bagin pitääkseen vettä täysin. R30 on sitten jo täysin vedenpitävä, ilman mitään lisävarusteita.

Tää reppu on ainakin hyvin ajanut omassa käytössä asiansa, hyvä selässä http://www.hanx.fi/kauppa_....id=1206

Onko kellään vertailukokemuksia tämän Knoxin ja paljon kehutun Kriega R25 välillä? Näyttäs että pitää ostaa tälle kesälle oikeampi reppu jota kehtaa roikottaa vähän pidemmän reissun ajan selässä (2500km/5-6pv). Vahvasti olen ollut Kriegaa tilaamassa, mutta tuo Knoxkin vaikuttaa varsin pätevälle.

Niin joo, ja kamera on paras kulettaa tankkilaukussa niin saa helposti esille ja pystyy rakenteleen lokerot esim. kameralaukun lokerointivärkeillä.
Itellä oli sama tilanne, olin jo ostamassa tuota kriegaa. Mutta sitten osui silmään tämä Knox joka ei mielestäni ainakaan hinnalla ole pilattu eli omasta kokemuksesta sanoisin et hinta/laatusuhde on kohillaan. Siihen en ota kantaa kumpi on parempi, mut tyytyväinen olen. Mielestäni Knoxin muotoilu on kohillaan ainakin omaan selkään.
Voipi tuo Kriega tietty olla vieläkin parempi, tiedä siitä sitten...

tounge.gif
Hyvin meni perille. Alpinestarsin Tech Aero repussa on moinen ominaisuus.

Itellä oli sama tilanne, olin jo ostamassa tuota kriegaa. Mutta sitten osui silmään tämä Knox joka ei mielestäni ainakaan hinnalla ole pilattu eli omasta kokemuksesta sanoisin et hinta/laatusuhde on kohillaan. Siihen en ota kantaa kumpi on parempi, mut tyytyväinen olen. Mielestäni Knoxin muotoilu on kohillaan ainakin omaan selkään.
Voipi tuo Kriega tietty olla vieläkin parempi, tiedä siitä sitten...
Tuolta löytyy jonkinmoinen testi missä myös tuo knoxin reppu:ride lehden repputesti
Tuli talvella tuo knoxi tilattua kun oli tarjouksessa n. 40€ hintaan hanxilla. Käytössä ei reppu ole vielä ollut, niin ei sen kummemmin osaa kommentoida.

Back