• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä Octane Booster:ia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Salmon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Salmon

Ugalabugala
Sijainti
Algebra
Mistähän sais PK-seudulla tota Octane Booster:ia?

ajattellin kokeilla olisko siitä apua detonointiin.
95 tai 98 bensaa ei voi käyttää, niillä toi nakutus on hyvin voimakasta. V-powerilla vähäisempää.

olisi kiva kokeilla ennenkuin aloittaa jotain muuta säätämistä
smile_org.gif

Joo, noita boostereita nyt pitäisi löytyä melkein joka toisesta autotarvikeliikkeestä. Omakohtaista kokemusta noista ei ole, mutta olen monesti kuullut, että todelliset vaikutukset oktaanilukuun ovat aika kirjavia. Ja hintaakin noilla on melko suolaisesti, tietty satunnaista kokeilua varten ei mitenkään tolkuttomasti.

Sitten jos haluaa lähteä tee-se-itse-linjalle, niin edullisempia ja tehokkaampia vaihtoehtoja löytyy myös. Etanoli on ehkä harmittomin ja helpoimmin saatava vaihtoehto. Muistaakseni noin 10% osuudella saa parin pykälän parannuksen oktaanilukuun. Jäykempiä vaihtoehtoja on sitten esim. tolueeni ja ksyleeni. Molemmilla pitäisi päästä jonkin matkaa toiselle sadalle oktaanilukemissa. Tarkkoja arvoja en tähän hätään muista, googlella löytynee tai tarvittaessa voin kaivaa tiedot hyllystä löytyvistä opuksista. Isompina pitoisuuksina liki kaikista lisäaineista tulee erinäisiä sivuvaikutuksia, kuten kylmäkäynnistyvyyden heikkenemistä ja seossuhteen muutoksia. Mutta maltillisilla seoksilla näistä ei pitäisi tulla suurta ongelmaa.

kiitokset whoooops:ille pullosta  
tounge.gif

en oo vielä ehtinyt testailla, mutta lähipäivinä sen teen.

mites se on kun toi Nos Octane Booster +6 pitäisi nostaa oktaania siis kuudella yksiköllä sekoitussuhteella 60ml/10L.
no jos mä laitan ton 60ml/20L niin puolittuuko se oktaanin nousu  
withstupid.gif

tarkoitus siis kokeilla ensin pienemmällä oktaanin nostolla, jotta poistuuko detonointi ongelma.

kiitokset whoooops:ille pullosta  
tounge.gif

en oo vielä ehtinyt testailla, mutta lähipäivinä sen teen.

mites se on kun toi Nos Octane Booster +6 pitäisi nostaa oktaania siis kuudella yksiköllä sekoitussuhteella 60ml/10L.
no jos mä laitan ton 60ml/20L niin puolittuuko se oktaanin nousu  
withstupid.gif

tarkoitus siis kokeilla ensin pienemmällä oktaanin nostolla, jotta poistuuko detonointi ongelma.
Voihan sitäkin kokeilla, aloita vaikka sillä puolikkaalla annoksella ja katso tapahtuuko mitään. Hirveissä määrin en lähtisi suositeltua sekoitussuhdetta kasvattamaan boosterin hyväksi mutta toiseen suuntaan antaa mennä vaan.

Todellisuudessahan tuokaan ei nosta lähellekään sitä kuutta yksikköä RON-arvoa, monia eri testejä noille on tehty ja muistelisin että todellinen nousu on ollut siinä parin yksikön paikkeilla.

Back