• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä iskarijousen puristustyökalu halavalla?

Hakusessa takaiskareille soppeli päistä puristava jousityökalu. Mistähän moinen löytyisi huokealla? Näkyy moni kotimaan liike kauppaavan vaan noita biltematyylin kynsivirityksiä.

Joku tällainen pitäisi löytyä:
TSSC02_removeRETAINER_500.jpg

Tai pullotunkkiversio:
http://www.youtube.com/watch?v=BLjWj1NgfNU

En tiedä saako mistään.Mutta eipä tommoisen teettäminen paikallisella koneistamollakaan paljoa maksa.Pullotunkkiversion vaikka tekee itsekin
wink.gif

Joitakin löysempiä/pitempiä jousia onnistunee puristaa kasaan muutaman räikkäliinan avulla.

-Jay

Kannattaako tommosta nyt mennä teettämään kun käyttöä tuskin on kovinkaan useasti...
Voihasse aina myydä jollekki toiselle hullulle.
Tai
esim teettää sit seuraavaankin mopoon sopivat adapterit.
pistää vitriiniin näytille.
käyttää verkonpainona (varsinki jos on rosterista tehty).

Ylipäätään kannattaako yhtään mikään? 50-60, ei voi tietää...?  
nixweiss.gif

Tein joskus (yli kymmenen vuotta sitten) tuommosen itse. Pullotunkilla kasaan. Missäköhän sekin lienee..?
Puristelin sillä Hondan Showan kasaan, jotta sain jäykisterikan jousen alle.

Mä tekasin tuommoisen pullotunkki version ku tartti vaihtaa jousta.
olikohan 3 kerrosta 10-12mm vaneria n200*200mm päällekkäin liimattuna, alimmaiseen juuri niin iso et jousi mahtui sen läpi - seuraavaan juuri niin iso et jousen tuki mahtui, jousi ei ja vähän isompi ja viistetty päällimmäiseen,niin sai lukkopalat helpommin pois ja paikalleen. Kulmiin 8mm kierretangot. Pohjaksi samanverra samaa vaneria.

2 kerrostakin varmaan olis riittänyt reippaasti ja pohjaksi yksikin - kun ei ole mitään säätöjä jousen koolle vaan yhtenäinen levy jossa juuri sopiva reikä.

Kustanukset ei tainnu olla paljon yli 10-15e, poislukien tunkki.

Tai sitten avaa lukkomutterin ja jousesta kiertämällä esijännitys löysälle. Yleensä sen jälkeen saa lukkolevyn jo käsivoimin pois jousen alta.
idea3.gif
Näin olen ainakin itse tehnyt...

Eipä näytä kummoselta valmistaa vaikka itse tommonen
puristustyökalu.

Toisaalta käytännössä melkein joka pajasta/korjaamosta löytyy prässi missä tollasen painaa kasaan
idea3.gif
idea3.gif

Back