• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä halavalla ketjujen niittaustyökalu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiisas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rekkakalevi sanoi:
Tänään ilmestyi

Sen verran hyvä oli että rällällä katkesi vanha ketju ja paineilmavasaralla lekaa vasten niittaantui uusi.

Yritin mä lyhentää tolla ketjua ruuvipenkissä kun oli vähän liian pitkä, ensin laikalla surautti sen tasaiseksi mutta tässäkin päädyttiin lopulta vasaraan ja sopivaan tuurnaan kun tuo työkalun mukana tullut niitin työntelypää osoitti joka suuntaan paitsi siihen niittiin kun sitä koitti kiristää.

Niittiä kun yritti niitata niin tuntui että joku antaa periksi kiristäessä mutta niitti se ei ollut. DID ontot niitit kyseessä

Rekkakalevi sanoi:
Sen verran hyvä oli että rällällä katkesi vanha ketju ja paineilmavasaralla lekaa vasten niittaantui uusi.

Yritin mä lyhentää tolla ketjua ruuvipenkissä kun oli vähän liian pitkä, ensin laikalla surautti sen tasaiseksi mutta tässäkin päädyttiin lopulta vasaraan ja sopivaan tuurnaan kun tuo työkalun mukana tullut niitin työntelypää osoitti joka suuntaan paitsi siihen niittiin kun sitä koitti kiristää.

Niittiä kun yritti niitata niin tuntui että joku antaa periksi kiristäessä mutta niitti se ei ollut. DID ontot niitit kyseessä

Kuvista päätellen samanlainen tekele, mitä oli oma DID kopio. Siinä kanssa tuntuma oli, että jokin myötää. Mutta lopulta myötäsi niin paljon, että piti rakennella ulosvetäjä siihen kiinni, jotta sen sai pois ketjun ympäriltä ja ketjun lukkopala luonnollisesti kaput.

Hanskabel sanoi:
Kuvista päätellen samanlainen tekele, mitä oli oma DID kopio.

Omasta mielestä tuo DID-mallinen on huono ja hankala. Aito ja alkuperäinen vieläpä hiton kalliskin. Takarattaan päällä on helppo operoida ketjun kanssa ja kaikki on hyvin hollilla kaikissa pyörissä. Tuossa DID-mallissa pitää ropata ketjun vapaan pituuden kohdalla hankalasti takahaarukan alla. Etenkin jos ei ole ammattimallin nostinta ja lattialla pusaa.

Sellainen C-mallinen toimii rattaan päällä. Kuten jo tullut ilmikin, itse en tykkää ollenkaan mistään ketjutyökalusta ainakaan katkaisussa. Ilman saa ketjun poikki paljon nopeammin ja helpommin.

Juu, täällä pariin kertaan linkatulla edullisella C-mallin kalulla olen minä ja naapurini katkaisseet ja niitanneet useamman ketjun.

Back