• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Minkä näistä valita? Suzukin vai Yamahan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ensinmäistä vuotta ajamassa moottoripyörällä ja mulla tuli heti ongelma en osaa pättää kumman näistä pyöristä valitsisin, tykkään molemmista omalla tavalla, siis pyöräthän ovat Yamaha Fz 800-n tai Suzuki GSF 1250 S Bandit. Osaako joku rintaman äänellä kertoa ja perustella kumpi noista on se järjellinen valinta
smile_org.gif

FZ8:sta löytyy myös varttikatettu S-versio ja Banditista myös nakuversio, joten ihan ei aukene että miksi juuri Yammusta listalla nakumalli mutta Bandu katettuna.

Mutta heitetään nyt sen verran että Yamaha aika paljon moderninpi pyörä, mutta 1250 Bandiitissa on kyllä jerkkua koneessa ihan eri tavalla matalemmilla kierroksilla.

Käy koeajamassa ja osta se kumman haluat, ja kannattaa varmaan miettiä se N/S-mallihomma kummankin pyörän kohdalla.

Itsehän olen sitä mieltä että noilla katteilla saadaan ainoastaan ohjattua kaikki ilmavirta suoraan kypärään, mutta koska katetuilla pyörillä on sen verran vankka kannattajakunta niin joku muukin taika siinä lienee.

Yammua en ole kokeillut mutta saa ainakin minulta ulkonäköpisteet ! Viimekesän biken (7/2010)nakutestissä tuota yamahaa ainakin kehuttiin kovasti.
Banditia olejan ajanut muutaman kerran. Mahtava pyörä sekin. Jotenkin kuvittelisin että tuo bandit on tehty hiukka rauhallisempaan ajeluun.

Ja saundihan on toki tärkeä
smile_org.gif

http://www.youtube.com/watch?v=oFRHTjRSEAo

Koeajolle mars !

Pääasiallinen käyttötarkoitus varmaan kannattaa miettiä etukäteen, ajaako yksin vai kaksi päällä. Enemmän tourinkia, rataa, mutkia tai jotain muuta.

Itse olen tykännyt tosta Banditin alaväännöstä, toiset sitten taas innostuu enemmän yläkierroksista.

Väittäisin, että molemmat ovat hyviä valintoja. Mutta joo, käy kokeilemassa molempia ja jos mahdollista, niin aja tarpeeksi pitkä lenkki erilaisissa olosuhteissa.

Toissapäivänä tuli koeajettu tuo Yammu 800 .Jos olisi minun valinta ja niin kyllä minä ottasi ilman muuta Yammun.Hyviä puolia Yammussa on ajettavuus verattuna esim. Suzuki Bandit 1200.

Back