• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millasia saappaita smotoiluun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oscar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro! Millasia saappaita jengi suosittelis Supermotoiluun? Eli ajo painottuu täl hetkel pää osin asfaltille ja hiekka/metsäauto teille ton uuden hankinnan johdosta?! satunnaisesti ei tietä ollenkaan poluille...?? Vanhat street/touring popot loppu ja vähä pienet eli uusien hankinta ees.. Ei kuitenkaa iha crossi saappaita ehkä viitti ostaa ku pääpaino asfaltilla...???!!! mut ideoita ja vinkkejä otan vastaan.. kiitos.

Siirretty MP -varusteet osioon.

Jos ajelet vähääkään tapeilta, mielestäni saappaat pitää olla tasapohjaiset eli ei ns. "korkoa" kantapäässä ja maastossa kun ajelee alkaa kummasti arvostamaan vedenpitäviä
wink.gif

Olisiko esim. Sidi crossfire srs smoto-pohjalla? Kenkä on krossikenkä, mutta niillä pärjää kadullakin ihan mainiosti (mulla on ta-versiot jalassa kun ajelen gessulla, niin kaupungissa kuin metsätielläkin).

Kengät on valittava vaativimman käyttötarkoituksen mukaan jos yksillä meinaa pärjätä.

Mitoituksesta sen verran, että omaan 44-kavioon piti ottaa 46... Tuo lesti on tosiaan italialaisen kapea ja muovia sen verran paljon että muokkautumisvara oli mielestäni vähän kysymysmerkki.

Ääni sidille. 2000km rullattu kadulla, ja saapas sopii ku nenä päähän. Itsellä koon 43 jalka, ja 43 sidin saapas oli lestiltään hieman kapea, mutta ajossa muokkautui sopivaksi. Hintaa taisi olla 370€ Raision Bikeworldista.

joo täältä löytyy myös crossfiret, srs malli on ehdoton jos supermotoa ajaa, kestää myös yllättävän hyvin vettä vaikka niitä ei mainostetakkaan vedenpitäviksi,
mulla on 45 jalka ja kengät on 46, istuu todella hyvin jalkaan, mutta villasukan kanssa ei mahdu, vakio pohjallinen noissa on aika paksu, minkä vaihdoin heti uutena sievin pohjalliseen (sievin koko 45!), nyt on paljon miellyttävämpi ajella  
062802moto_prv.gif

Itse olen ajellut Motohommat ja mönkijä ajot TCX:n supermoto saappailla. *klik* Kenkään saa nätisti vaihdettua mm ulkopohjallisen jos tykkää kantapäätä roikottaa maassa mutkissa jne..

Sidi Adventure tuntuisi toimivan itselläni samanlaisessa käytössä aika hyvin. Narinaa pitää kyllä sietää, mutta ei pitäisi nilkankaan muljahtaa ihan heti jos kopsahtaa.

Mulla on sidi adventuret ja ne on ihan mahtavat seikkailusaappaat vedenpitävyyden ja pitävän pohjan takia. Niillä pystyy kävelemään lentämättä selälleen. Supermotoilussa saisi pohja olla luistavampi.

Foxin comp 5:t tuli juuri postissa kotiin. EI vielä ajokokemuksia kun mopo on palasina, mutta joustoa on enemmän kuin vaikkapa a* vastaavan hintaluokan popoissa. Juuri tuon "pehmeyden" takia ko. kengän valitsin. Näissä on vähän nahkaakin, ei ehkä siis ihan yhtä jäätävät talvella kuin muovikengät, mutta melko ankeat saattaa olla silti.

On-off sumoilussa on useamman vuoden kokemus Sidi Crossfire SRS:sistä sumopohjalla. Toiset menossa, kertoo tyytyväisyydestä. Olen kyllä käyttänyt enskahommissakin samoja saappaita.

Gaernen sg10 tai sg12 on hyviä kenkiä jos on on vähän leveämpi jalka.
Toisesta nettikaupasta löytyy pohjat mitkä voi suutarilla vaihattaa niihin jos sen näkee aiheelliseksi.

Vähän noita vaihtopohjallisia smoto kenkiä ihmettelen miksi niitä KADULLE tarjoatte? Ajatteko aikuisten oikeasti niin paljon jalat maassa, että pohjan kuluminen muodostuu ongelmaksi?

terveisin 2-vuotta oikealla supermotolla rataa kiertänyt ja ilman vaihtopohjia.

Oma kuvani supermotoilusta asfaltilla on tämä:
800px-Supermoto.jpg

Jos ajaa smotolla normi dual-sporttia, niin siihen ei erikseen supermotoon suunniteltuja kenkiä kai tarvi...

Ja joo, en tiedä smotoilusta mitään enkä itse en aja jalka maassa, siksi kai tulikin mieleen ehdottaa smotoilu mielessä valmistettua kenkää.

Back