• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millaisia korvatulppia käytätte

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teutori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiinnostaisi tietää mitkä ovat parhaat ajomelun torjujat.
Itsellä on käytössä pidemmillä reissuilla apteekista saatavat silikoni tulpat.Pysyvät hyvin paikoillaan, ovat tehokkaat ,mutta likaantuvat helposti
062802moto_prv.gif

Mulla on käytössä Motovelhoilta ostetut Quiet-korvatulpat. Eivät oo hinnalla pilatut (á 1,95 / pari) ja kestävät hyvin käyttöä (eka pari ollu käytös ny pari kuukautta). Eivät pahemmin myöskään likaannu vaikka ovatkin välillä taskun pohjalla käyttämättä kun en lyhkäisessä ajossa käytä tulppia ollenkaan.

itsekin olen joskus käyttänyt noita apteekin silikonitulppia, mutta siirryin tavallisiin eareihin kun totesin että silikonin vaimennuskyky oli melko heikko ja ne tosiaan likaantuvat helposti. Tavallisista tulpista ainakin 3M 1100D (marketeissa samaa myydään myös 1100DS "motoristipaketissa") on osoittautunut omasta mielestä keskivertoa paremmaksi (SNR 31 dB). Nyt tuli reissulta hommattua 3M 1120 tulppia (SNR 34 dB) mutta en vielä ehtinyt niitä testaamaan.

Tulpista on täälläkin ollut keskusteluja moneen kertaan, joten hakemalla löytyy lisää tietoa. Lisäksi kannattaa muistaa, että tulpat eivät sovi kaikille: kuulosuojainten valmistajien mukaan yli 10%:lla ihmisistä korvakäytävän muoto estää syystä tai toisesta tulppien tehokkaan käytön.

Earfoon. 25db suodattimilla, matala moto-malli. (www.earfoonsuomi.fi )

Lyhyesti:

Suosittelen sydämellisesti Harmittaa yksi asia: en ostanut niitä jo 6 vuotta sit kun aloitelin ajamista.

Pitemmästi:

Ei vääristä ääntä juurikaan, vaimentaa vain, voi hyvin kuunnella poppia kypäräpuhelimesta tai kuunnella koneen murinaa. Tosi nopeat nakata korviin, viittii käyttää 10-15 min työmatkallakin. Mukavat, pisin päivä tälle kesälle reilut 9 tuntia, kuin ei olis ollu korvassa mitään.

kalliit ne on 191e puhdistus satsin kans, mut pitäis kestää mun käytössä hyvin seuraavat 10V. (normaali työkäytössä 5v)

Jos aikoo kulkee konserteissa 15db suodatin antaa ehkä paremman konserttifiiliksen, 25 vaimentaa aikapaljon.

Sama setti löytyy kuin speckalta. Erittäin tyytyväinen olen ollut! Ja kovasta hinnasta huolimatta suosittelen kaikille jotka haluavat pitää kuulostaan huolta. Itse päädyin korvatulppien käyttäjäksi vasta kun korvassa jo todettiin kuulovamma ja molemmat korvat myös tinnittävät.
withstupid.gif
Tosin vaurioiden pääsyy ei ole moottoripyöräily, mutta kyllä varmasti osasyyllinen etenkin tuohon tinnitukseen..

Kyseisiä tulppia tulee myös konserteissa käytettyä ja nyt syksyllä olisi tarkoitus testata soveeltuvuus metsästykseen. Se mikä näissä motoristiversioissa hirvittää, on se, että pieninä ja huomamattomina tulpat saattavat kadota. Tulpat eivät myöskään kellu vedessä. Käsittäkseni kuitenkin jatkossa hankittaessa hinta on matalampi, koska omista korvista otetut valokset ovat jo olemassa.

JOVVAIN...
sport05.gif

.......Naaaaa no radalla tommosia mag.44 hylysyjä, mutta liikenteessä EAR:it.....
biggrin.gif

Apteekin "joulukuuset". En paremmuudesta tiedä, mutta voittavat pestävyydellään nuo silikoni- ja vaahtomuovi-ällötykset.

Noi EARit vois olla iha jees, mutta eihän noille ole myyjää sivistys-Suomessa
biggrin.gif

E·A·R SOFT
Sileäpintainen kartiomainen muotoiltava tulppa.

ULTRAt ja muut alkavat painaa pitkillä matkoilla ja se on kauuuheeeta.
crazy.gif

Tehoputken villat poistuivat 70000km kohdalla ja alkoi olla pakko pitää tulppia aina ajellessa. Apteekista mukaan tarttui pussi Bilsomin tulppia. Pitäisi talvella kehittää villat takaisin putkeen, että ei aiheuta kuulovaurioita muille
062802moto_prv.gif

Back