• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä asenteella liikenteeseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Millä asenteella liikenteeseen? - siis moottoripyörällä

• I´m king of the road !(muut väistää, minä en)

Ääniä: 0 0,0%
  • Tuurilla ne laivakki seilaa....

• Otan muutkin huomioon

• Joskus otan (?), joskus en....

• Pelottaa vallan kamalasti

• Ääniä yhteensä
    0
Kauden alussa vois tällaistakin miettiä
idea3.gif

Vaihtoehto "Joskus otan (?), joskus en...." tarkoittaa sitä, että voin olla joskus myös
ghostface.gif
so. kuski ajaa humaltuneena tai krapulaisena, niin että mittari värähtää yli sallitun!

Perhana!!! Laitoin kohtaan "joskus otan joskus en", mut en tiennyt sen tarkoittavan juopottelua!!!
mad.gif
(Itse olen absolutisti, joten otan vain Jaffaa, mut ei mitään siitä vahvempaa!!!)

No mut yritin vastata että joskus otan muut huomioon ja joskus kasvaa sarvet päähän ja unohtaa kaikki muut...
confused_orig.gif
Mut kait sitä sitten iän myötä oppii olemaan tarkempi myös tuolla liikenteessä...
lookaround_orig.gif

Mun mielestä on vähän pakko ottaa muutkin huomioon jo oman turvallisuuden takia.
Kotilo kuskit katsoo mopoksi ja lapset juoksee tai ajaa polkupyörällä innoissaan keskellä tietä kevät auringossa.
Ajellaan varovasti
thumbs-up.gif

Ajotyyli on kyllä toisaalta hiukan agressiivisempi kuin autolla ja varovaisempi kuin autolla.

Agressiivisempi siinä mielessä, että autoillessa tulee vaan köröteltyä jonossa jonon vauhtia ja pyörällä tulee valittua helpommin se paremmin vetävä kaista. Ja kiihdytyksetkin on vähän räväkämpiä kuin autoillessa.

Varovaisuus siten, että esim liittymissä ja rampeissa on selkeesti varovaisempi. Tulee selkeästi enemmän seurattua niitä kanssakulkijoita ja enempi ennakoitua sitä mitäköhän ne seuraavaksi saavat mieleensä tehdä.

Mutta siis tuohon kyselyyn vastatakseni, valitsin sieltä sen "tan muut huomioon" vaihtoehdon. Hyvin harvoin se räyhä-ääliö saa vallan ja silloinkin sille riittää nyrkin puiminen, valojen vilkuttelu ja kypärän sisällä kiehuminen.

Hienoa lukea, että viksuja
biggrin.gif
motoristeja on liikenteessä! Sori Peltzi, että vastasit kannaltasi väärin. Yritin tuolla kysymysmerkillä vinkata tohon kupista ottamisen puoleen. En päässyt enää korjaamaan jälkikäteen vaihtoehtoja....ehkä mode pystyisi avittamaaan?
confused_orig.gif
?

Otan kyllä yllensä muut huomioon.. Esim saatan pysähtyä suojatien eteen päästämään kävelijän yli, vaikka se odottaisikin.. Tulee usein hymy tai lapasen heilautus takaisin ja mullekki hyvä mieli
smile_org.gif
..Ja onhan se omalle kannalle turvallista niitä autojaki seurata tarkkana..

Kyllä muita otellaan huomioon
smile_org.gif

Eritoten jalankulkijat tapaan päästää tien yli jos vain tilanne sallii. Kyllä siinä saa mummoilta kivat hymyt kun muutama auto paahtaa ohi ja sitten mopo pysähtyy ja päästää yli
tounge.gif

kukin ajaa tyylillään mut jos minulta kysytään niin aika urpoa on tuolla maistis on laskee autolla ajo on sitten aivan oma lukunsa.. Hyvällä asenteella pärjää aika pitkälle.. (joo eiku lärvit vaan ja sitten tankoihin...) Voi ristus

Vähemmillä vammoilla pääsee jos ottaa muutkin huomioon. Se että kotilokuskeja **tuttaa minun nopeus ja tietyn asteinen röyhkeys ei pahemmin paina ja myös se, et mun jalkojen välistä (lue:pyörästä) löytyy enemmän hevosvoimia kuin niiden koslasta.

Annan oman mopon viedä ja seuraan uteliaana sen liikkeitä. Muihin häiriötekijöihin ympärillä en juurikaan kiinnitä huomiota
tounge.gif

Kyllähän sitä tulee otettua huomioon kaikki,mitä ympärillä tapahtuu.Yleensä sitä jää toiseks jos alkaa toikkaroida tuol liikenteen seassa.

Back