• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi ilmot poistetaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bobo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen yrittänyt muutaman kerran ilmoittaa myydään yksityiset ja yritkyset-muuta -osastollla ruokapöytää. Joka kerta ilmoitus on poistettu. Miksi? Viimeisen kerran jälkeen en keksi enää muuta kuin että linkkiä huutonetin ilmoitukseeen ei saa laittaa. En tästä kyllä sääntöä löytänyt, mutta onko näin?

Olisin iloinen jos saisin vastauksen joltain modelta, jotta voin muotoilla ilmoituksen orgin hyväksymään muotoon
wink.gif

sanoi:
Ohjeita ilmoituksen jättäjille!

HUOM: Jos olet jättämässä ilmoitusta toimi seuraavasti:
1) Muista merkitä seuraavilla lyhenteillä myytkö/ostatko/vaihdatko: M: (myydään), O: (ostetaan) V: (vaihdetaan). ÄLÄ HUUDA OTSIKOSSA.
2) Kirjoita kohtaan "Aiheen otsikko" mahdollisimman tarkasti kuvaava otsikko
3) Kirjoita itse viestiin mahdollisimman tarkasti tuotteiden kunnosta, iästä ja esim myydessäsi varusteita, äläkä unohda merkitä kokoja.
4) Myydessäsi tuotteita muista kertoa missäpäin tuotteet sijaitsevat, voiko niitä tulla katsomaan ja onnistuuko postitus tai matkahuollon kautta toimitus pidemmälle
Ilmoituksen "nosto" (pumppaaminen) hyvien tapojen mukaisesti (ei parin päivän välein).
Pelkkä linkki muualla olevaan myynti-ilmoitukseen ei riitä.
Noudatitko ohjeita, jotka löytyy sivun yläreunasta?

En tiedä minkälainen ilmoitus sulla on ollut eikä ole sinulle henkilökohtaisesti tarkoitettu, mutta jos se on sisältänyt pelkästään linkin muualla olevaan ilmoitukseen ni sen sietääkin poistaa. Jos myyjä haluaa kamoistaan eroon varmaan jaksaa sen verran nähdä vaivaa että laittaa täällä olevaan myynti-ilmoitukseensa myös ne muualla olevat tiedot. Jos käytössä olisi nopea netti ja suht tehokas kone ei ongelma varmaan niin vaivaisikaan. Usein selailen tätä saittia kännykällä ja silloin loppuu välittömästi mielenkiinto myytävänä olevaan tuotteeseen jos sen ilmoituksessa on vain linkki esim. nettimotoon, joka sivustona on luvattoman hidas avata luurilla.

Jospa vaikka jokin on mennyt pieleen. Ne ohjeet ei ole turhaan siellä.
Toiseksi nuo huutisilmot on kyllä niin ja näin, erityisesti jos kohteessa ei ole osta-heti-mahdollisuutta.
Huutokauppakohteita voinee mainostella muualla.

Joskus siellä on jopa ilmoituksia, joista ei saa lainkaan selvää ollaanko sitä ostamassa vai myymässä (ei ees ite ilmoituksesta). Ne esimerkiksi kyllä lähtee poistoon. '
Eli siihen otsikkoon on tosi tärkeä merkata se O tai M tai V...

Se on vissiin modelle tekemätön paikka lisätä otsikkoon se M tahikka O, helepompi painaa deleteä. Luulis perkele humalaisen lapsenkin tajuavan jos on kuvilla kamat esillä, että ei olla mitään ostamassa?

sanoi:
Se on vissiin modelle tekemätön paikka lisätä otsikkoon se M tahikka O, helepompi painaa deleteä.

Yhtään otsikkovikaista ilmoa ei poisteta vaan korjataan, jos ilmoituksessa pelkkä linkki se voidaan poistaa. Bobon ilmoituksen poiston syytä en tiedä, mutta jos ohjeen mukaan tekee niin ei pitäisi olla epäselvyyttä.

Tämä on mun mielipide: Huuto.net ilmoitukset ei ole myynti-ilmoituksia, niiden paikka on siellä missä niitä huudatetaan. Laittakaa hinta sellaiseksi, että on kannatavaa myydä ja tavara menee kaupaksi.

sanoi:
Se on vissiin modelle tekemätön paikka lisätä otsikkoon se M tahikka O, helepompi painaa deleteä.

Yhtään otsikkovikaista ilmoa ei poisteta vaan korjataan, jos ilmoituksessa pelkkä linkki se voidaan poistaa.
No mikähän vika siinä mun eilisessä oli? Kiva vaan olis tietää, kun muutama jo kyselikin ja ilmo oli kadonnut?

Niin ihan vaan että tietäis korjata jos on tarvista.

Kuten äsken yllä kerroit "
Yhtään otsikkovikaista ilmoa ei poisteta vaan korjataan, jos ilmoituksessa pelkkä linkki se voidaan poistaa." jostain syystä oli vaan kadonnut. En minä sitä ilmoa kenenkään kiusaksi laittanut, ajattelin vaan halvalla lahjoittaa mahdollisesti tarvitsevalle.

Mutta ei enempää hikeä, nyt näyttää pysyvän.
bowdown.gif

Eipä tullut selventävää vastausta. Tarkennuksena: otsikon edessä oli M: oikeaoppisesti. Kerroin kohtuu tarkasti mitä myyn ja mistä on noudettavissa, kaikki mielestäni erittäin selkeästi. Sen LISÄKSI oli linkki huutonettiin, jossa kohde on myynnissä.

Jos ehdoton KIRJOITTAMATON sääntö on, että linkkejä huutonettiin ei saa laittaa, niin ymmärrän viimeisimmänkin ilmoitukseni poiston. Muuten en ymmärrä ja olisi kiva saada tieto poiston syystä. Jotta osaisin laatia ilmoituksen niin, että se täyttää kaikki mahdolliset kriteerit.

Jos Huuto-netissä joku huutaa sen tavarasi, sinun on myytävä se huutajalle. Miten silloin voit pitää täällä myynnissä samaa tavaraa, kun kerran et edes pysty toimittamaan?
Ihan oikein, että Huuto-netin ilmoitukset poistellaan.

Jos Huuto-netissä joku huutaa sen tavarasi, sinun on myytävä se huutajalle. Miten silloin voit pitää täällä myynnissä samaa tavaraa, kun kerran et edes pysty toimittamaan?
Ihan oikein, että Huuto-netin ilmoitukset poistellaan.
Hauska logiikka sinulla
biggrin.gif

Tarkoituksenani oli antaa vinkki kanssamotoristeille erittäin tyylikkäästä ja kalliista ruokapöydästä, jonka saisi pilkkahintaan huutonetistä huutamalla. Myisin toki siis mieluummin orglaiselle tarvitsijalle kuin jollekin ventovieraalle tämän. Enemmän lahjoitus kun siis oli kuin bisness: arvokas pöytä viidelläkympillä
smile_org.gif

Pöytä meni, totta kai. Mutta nyt siis jollekin ventovieraalle.

Silti haluaisin modeilta vastauksen, miksi myynti-ilmoitukseni poistettiin?

Samoilla linjoilla Bobon kanssa. Itse linkitin joku aika sitten huutonetissä myynnissä olleen baarisydeemin. Tuo mun ilmoitus sai olla käytännössä myyntiin saakka ennen kuin se tuosta tai muusta syystä poistui. Mun ilmoituksessa tosin oli linkin lisäksi speksit aukikirjoitettuna ja kuvalinkit muualle.

sanoi:

Huutonetin sääntöjenkin nojalla myyjä voi lopettaa ennen ilmoituksessa esitettyä määräaikaa. Ja onhan noita muitakin keinoja ohjata kauppa maaliin sopimalla jos niin haluaa.

Lienee tekemäni myynti-ilmo ystäväni pyörästä poistettu. Herää kysymys mistä syystä näin on tapahtunut, ei siinä mitään loukkaavaa eikä asiatonta mielestäni ollut. Voisiko joku ystävällisesti valaista asiaa.

Noudatitko myyntiosaston ohjeita:

sanoi:
Ohjeita ilmoituksen jättäjille!

HUOM: Jos olet jättämässä ilmoitusta toimi seuraavasti:
1) Muista merkitä seuraavilla lyhenteillä myytkö/ostatko/vaihdatko: M: (myydään), O: (ostetaan) V: (vaihdetaan). ÄLÄ HUUDA OTSIKOSSA.
2) Kirjoita kohtaan "Aiheen otsikko" mahdollisimman tarkasti kuvaava otsikko
3) Kirjoita itse viestiin mahdollisimman tarkasti tuotteiden kunnosta, iästä, sekä muista mainita hinta.
4) Pelkkä linkki muualla myynnissä olevaan kohteeseen ei riitä.
Ilmoituksen "nosto" (pumppaaminen) hyvien tapojen mukaisesti (ei parin päivän välein).

Olen yrittänyt muutaman kerran ilmoittaa myydään yksityiset ja yritkyset-muuta -osastollla ruokapöytää. Joka kerta ilmoitus on poistettu. Miksi? Viimeisen kerran jälkeen en keksi enää muuta kuin että linkkiä huutonetin ilmoitukseeen ei saa laittaa. En tästä kyllä sääntöä löytänyt, mutta onko näin?

Olisin iloinen jos saisin vastauksen joltain modelta, jotta voin muotoilla ilmoituksen orgin hyväksymään muotoon  
wink.gif
Oliskohan sille ruokapöytä myynti ilmoitukselle jossain muussa mediassa parempi ja soveltuvampi ilmoituspaikka kuin moottoripyöräily foorumilla? Maalamalla sen kanteen esim. maltanristin tai jonkun muun must logon, voisi olla jo vähän sinnepäin osastolla, ja jopa upota ihan 10:llä tiettyyn ostajakuntaan.

Ja ihmettelyn samana jatkumona esim. siellä huutonetin myydään moottoripyöriä osasto on täynnä jotakin h...levetin mp:n mainosesitteitä 70-luvulta yms., osia, mutta mistä: ynnä muita osta heti 0,50 e. jättimyynti menestyksiä? vaikka niille tavaroille on ihan oma osionsa. Ja tietenkin saman myyjän ilmoituksia satoja, ja eri osastoille linkitettyinä.

Menisivät p...rkele oikeisiin töihin.
shaun.gif

Minä ainakin olen muutaman viimepäivän aikana pari ilmoitusta poistanut, kun ilmoitus on ollut vastoin sääntöjä pelkkä linkki jonnekin. Lisäksi muutama päivä sitten poistin yhdenkin ilmoituksen, jossa vain otsikossa oli tyyliin "Moottoripyörä" ja viestinä vain "Elikkäs semmonen ja semmonen moottoripyörä."
Eli tässä tapauksessa ei hyvällä toivollakaan voinut tietää ostetaanko, vaihdetaanko vai myydäänkö siinä sitä moottoripyörää.

Lukaiskaahan ne säännöt, niin ilmoitukset pysyvät varmasti siellä.

Lisäksi olen lisäillyt lukuisiin ilmoituksiin otsikon eteen joko M: tai O:.
Olkaa kilttejä ja laittakaa se itse.

Muistakaa lisäksi että jo otsikon pitäisi olla kuvaava. Se auttaa sekä ilmoituksen jättäjää, että siitä kenties kiinnostunutta.
Esimerkkinä, jos minä selailen varustepuolta, en mä jaksa availla semmosia kohteita, joissa ei otsikossa ole mainittu esimerkiksi kokoa. Mä auon ne, joissa lukee että sen takaa löytyy jotakin MUN kokoista.
smile_org.gif

Oliskohan sille ruokapöytä myynti ilmoitukselle jossain muussa mediassa parempi ja soveltuvampi ilmoituspaikka kuin moottoripyöräily foorumilla?
Voi Jumalan pyssy
biggrin.gif
Tämä nyt ei liity asiaan mitenkään. Niin kauan kuin täällä foorumilla on osio "myydään / muut", niin siellä tullaan myymään kaikea mahdollista pianoista pöytiin ja pelikonsoleihin. Niinhän se on tarkoituskin, muuten tuollaista myyntiosiota täällä ei olisi.

Jos sinua ei kiinnosta noita ilmoituksia lukea niin pikku vinkki: älä avaa sitä osiota
pftroest.gif

^Jeps, näin on. Juuri tuo osasto on kaikelle moottoripyöräilyyn liittymättömille roippeille tarkoitettu, eli sinne juuri ne autot, ruokapöydät, muut kuin mopoiluvaatteet yms.
smile_org.gif

Se sitten onkin ihan asia erikseen onko tämä se paikka, jossa ne parhaiten omistajaa vaihtavat. (Ehkä on, ehkä ei?!) Mutta se on jokaisen oma asia missä ilmoittelee. Ja kaipa se on joskus säkästäkin kiinni.
smile_org.gif

Back