• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikättimen rekisteröinti? (Mototractor)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kristoffer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikättimen rekisteröinti? (Mototractor)

Ei ihan mikätin mutta melkein.

IMG_3573.jpg

Eli tollainen löysi tiensä talliin ja nyt haluaisin tutkia mahdollisuutta saada rekisteriin.
Katsastusmiehet haluavat papereita mitä minulla ei ole.

Onko kellään kokemusta/tietoa miten voisi menetellä että saisi tätä rekisteröity, vaikka invamopoksi jos ei muuta :)

Eli minulla ei muuta ole kun runkonumerot ja kyltit mistä selviää että se on Ranger International Mototractor vm 1989.
Näitä on valmistettu Kiinassa joskus 87-89 ja tämä on tullut suomeen, venäjän kautta, joskus 90 luvulla.
Mitä kautta voisi kaivaa tarvittavat tiedot rekisteröintiä varten ja mitä kaikkea pitäisi kaivaa?

Kiitos.

Taitaa kilpiin saanti pompata viimeistään siihen ettei ko. laitteella ole tyyppihyväksyntää tahi vaatimustenmukaisuustodistusta... :dunno:

Tätä kiinalaista Rokonin kopiota on tehty sen verran vähän, että veikkaan ettei Tüvilta löydy vaatimuksenmukaisuustodistusta. Hieno peli, mieli tekisi samanlaista.

Jos hullunpaperit antais oikeuden ajaa tiellä niin mikäpäs siinä :)

Tüv vastasi ettei niillä ole data pyörästä mutta noin vanha ei vaadi todistusta.
Odottelen vastausta Trafilta.

Jos (kun) sitä ei saa rekisteriin niin koskeeko sitä samat säännöt kuin esim. maastoliikennemönkijää eli saa tilapäisesti ylittää tai ajaa tien sivussa kun siirtyy tankkauspaikalle tai maastoon?
"Mökkimopo" mun käsityksen mukaan on omistajan valinnansta pois rekisteristä ja sillä saa siksi vain ajaa aidatun alueen sisäpuolella.
Näin teoreettisesti lakitekstien mukaisesti.

Harva menopeli minulla on rekisteröitynä mutta kivahan se olisi jos on mahdollista rekisteröidä.

Kristoffer sanoi:
Jos (kun) sitä ei saa rekisteriin niin koskeeko sitä samat säännöt kuin esim. maastoliikennemönkijää eli saa tilapäisesti ylittää tai ajaa tien sivussa kun siirtyy tankkauspaikalle tai maastoon?

Ei koske. Maastomönkijä on nelipyöräinen, ei kaksipyöräinen.

Vaikka sitä ei saa rekisteriin niin muista ottaa siihen liikennevakuutus, se on pakollinen joka tapauksessa jos meinaat ajaa sillä.

Asiasta toiseen, onko siinä myös etuveto? Ton tapaista joskus rassanneena niin siinä oli kardaanilla veto etu osaan ja sitten ketjulla etupyörään.

Back